اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گول ماهواره را درباره «املاک تركیه» نخورید


پشت‌پرده تبلیغات گسترده‌ای كه طی چند ماه اخیر شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان درباره بازار ویلاهای مسكونی كشور تركیه به راه انداخته‌اند و ظاهرا در جذب متقاضی از ایران برای مذاكره اولیه با آژانس‌های املاك این كشور موفق هم بوده‌اند، رو شد.

روزنامه دنیای اقتصاد: پشت‌پرده تبلیغات گسترده‌ای كه طی چند ماه اخیر شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان درباره بازار ویلاهای مسكونی كشور تركیه به راه انداخته‌اند و ظاهرا در جذب متقاضی از ایران برای مذاكره اولیه با آژانس‌های املاك این كشور موفق هم بوده‌اند، رو شد.

نماینده رسمی صاحبان صنایع و بازرگانان كشور تركیه در ایران، با ارسال نمابری به «دنیای‌اقتصاد»، صدور هر نوع مجوز از سوی دولت تركیه برای فروش ملك به افراد حقیقی خارجی‌زبان را تكذیب كرد و در عین حال آنچه را در تبلیغات ماهواره‌ای «اجازه اقامت به شرط خرید ملك» عنوان شده غیرواقعی خواند.

شبكه‌های ماهواره‌ای در شرایطی كه بحران مسكن و توخالی‌بودن سرمایه‌گذاری‌ها در بازار املاك دبی برای سرمایه‌گذاران خارجی آشكار شده، تبلیغات مربوط به املاك دبی را كنار گذاشته‌اند و بازاریابی برای بازار مسكن تركیه را آغاز كرده‌اند.


در این شبكه‌ها از نیازی كه معمولا ایرانی‌ها به خاطر آن، برای خرید ملك در كشورهای خارجی اقدام می‌كنند، استفاده شده و بحث «صدور اجازه اقامت به شرط سرمایه‌گذاری ملكی» به صورت پررنگ در تبلیغات این شبكه‌ها دیده می‌شود. در این‌باره دفتر راهبردی تجارت ایران و تركیه با هشدار نسبت به تبعات توجه ایرانی‌ها نسبت به این نوع تبلیغات، اعلام كرده است: در تركیه در حال حاضر اجازه اقامت و خرید ملك فقط با ثبت شركت انجام می‌شود و دولت تركیه تضمینی از این بابت به كسی نمی‌دهد.

متن هشدار به شرح زیر است:

«در پی رویكرد جدید نظام جمهوری اسلامی ایران به افزایش انفجاری سطح مبادلات بازرگانی با كشور تركیه تا سقف سی میلیارد دلار در سال تا سال 2015 میلادی، اخیرا عده‌ای فرصت‌طلب با استفاده از عدم اطلاع عموم از قوانین تركیه با نمایش تصاویر فریبنده از استانبول در تعدادی از شبكه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای به زبان فارسی، اقدام به پخش آگهی‌های فروش املاك به افراد حقیقی با ضمانت كشور تركیه می‌نمایند.

این دفتر به‌عنوان نماینده رسمی صاحبان صنایع و بازرگانان تمام تركیه در ایران و مجری طرح‌های زیرساختی بازرگانی میان دو كشور ایران و تركیه فروش املاك به افراد حقیقی و اخذ اقامت به‌تبع خرید ملك توسط افراد حقیقی را تكذیب نموده و اعلام می‌دارد اجازه اقامت با خرید ملك توسط افراد حقیقی هنوز اجرایی نشده و دولت تركیه تضمینی از این بابت به كسی نمی‌دهد. در حال حاضر اجازه اقامت و خرید ملك با ثبت شركت انجام می‌گیرد. در این رابطه نیز به مردم هشدار می‌دهیم قبل از هر اقدام از هویت شركت‌هایی كه در این رابطه عمل می‌كنند آگاهی لازم را كسب كنند تا طعمه افراد شیاد و فرصت‌طلب نشوند.»

دم خروس دبی معلوم شد


اگر چه در حال حاضر، تبلیغات رنگین شبكه‌های ماهواره‌ای درباره املاك كشور تركیه و یكی دو كشور دیگر اروپاپی، تازه شروع شده و زمان می‌برد كه سرمایه‌گذاران خارجی از جمله ایرانی، ضرر احتمالی چنین فعالیت‌هایی را تجربه كنند، اما با نمایان شدن زیان سنگین خریداران ایرانی ملك در جزیره‌ای كه تا همین 5 سال پیش، رویای سرمایه‌گذاری خوانده می‌شد، شاید ریسك اقدامات مشابه تاحدود زیادی برای ایرانی‌های تازه‌وارد مشخص شده باشد.

در دبی در سال‌های 2008 تا 2010 میلادی، تحت تاثیر تبلیغات وسیع شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، حجم سرمایه‌گذاران ایرانی در بازار املاك این جزیره عربی به طرز وحشتناكی افزایش پیدا كرد. ایرانی‌‌ها به یكی از پیش‌خریداران بزرگ واحدهای مسكونی برج‌های در حال ساخت دبی تبدیل شدند تا جایی‌كه تعدادی از بنگاه‌های املاك دبی، ورود پول ایرانی به بازارشان را مدیون آگهی‌های طولانی شبكه‌های ماهواره‌ای عنوان می‌كردند. در آن سال‌ها، پیش‌خرید آپارتمان در دبی آنقدر در بین گروه‌های سرمایه‌دار ایرانی باب شده بود كه یكی از بنگاه‌های املاك دبی، تصمیم گرفت در لابی یكی از مجتمع‌های تجاری در غرب تهران، شعبه دایر كند!

جشن خرید ملك در دبی اما از اوایل 2010 به عزا تبدیل شد. به طوری‌كه بحران مالی آمریكا و سرایت آن به بازار املاك دبی، عملیات ساختمانی برج‌های دبی را نیمه‌كاره گذاشت و به ورشكستگی سازنده‌ها و سپس پیش‌خریداران ایرانی منجر شد تا جایی‌كه امروز در شبكه‌های ماهواره‌ای، از آمادگی وكلای حقوقی مستقر در دبی برای رسیدگی به حق و حقوق از دست رفته خریداران ایرانی ملك در این جزیره تبلیغ می‌شود!


ویدیو مرتبط :
گول تبلیغات شبکه های ماهواره ای را نخورید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اردوغان: پرتاب ماهواره‌ جاسوسی تركیه در سال 2012



نخست وزیر تركیه اعلام كرد: تركیه قصد دارد سال 2012 اولین ماهواره جاسوسی خود را در مدار قرار دهد.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم‌، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر تركیه در سخنانی تلویزیونی خطاب به ملت تركیه در هشتاد و هفتمین سالروز اعلام جمهوری در سال 1923 اظهار داشت: تلاش‌ها در جهت ساخت ماهواره جاسوسی گوك ترك كه مهندسان ترك آن را طراحی كرده‌اند ادامه دارد و ان شاءالله قصد داریم سال 2012 آن را در مدار قرار دهیم.

 

 

در ساخت این ماهواره شركت صنایع تسلیحاتی اسلسان تركیه، تیلیسباسیو ایتالیا و تالیس الینیا اسپایس فرانسه، مشاركت دارند.

این ماهواره كه مجهز به تجهیزات بسیار دقیق بصری است اتكای تركیه به اطلاعات آمریكایی در چارچوب مقابله با شورشیان حزب كارگر كردستان را كاهش خواهد داد.../ایسنا