اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوی صالحی و البرادعی درباره مصر


علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان بامداد روز شنبه پس از بازگشت از تركیه و در تداوم رایزنیها در خصوص تحولات اخیر مصر با مقامات سیاسی این کشور و منطقه ، در گفتگوی تلفنی با محمد البرادعی معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل آخرین تحولات این كشور را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

خبرگزاری مهر: علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان بامداد روز شنبه پس از بازگشت از تركیه و در تداوم رایزنیها در خصوص تحولات اخیر مصر با مقامات سیاسی این کشور و منطقه ، در گفتگوی تلفنی با محمد البرادعی معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل آخرین تحولات این كشور را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه كشورمان با تاكید بر اینكه تعیین سرنوشت كشور مصر تنها با خواست مردم این كشور رقم می خورد، تصمیم و خواست مردم مصر برای آینده سیاسی این كشور را مورد احترام همگان دانست.     


صالحی همچنین شركت همه گروههای سیاسی و نخبگان در چارچوب فرآیند سیاسی ملی برای پیشبرد اهداف مردم مصر بر پایه وحدت همه اقشار را خواستار شد.   

محمد البرادعی معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل نیز با تشكر از تماس تلفنی دكتر صالحی و با توجه به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران خواهان بهترین روابط با كشورمان گردید و تداوم رایزنیهای فیمابین در خصوص مسائل مهم منطقه را خواستار شد.


ویدیو مرتبط :
مسابقه تکواندو بین دانیال صالحی مهر و عیسی از مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور فتوای قتل البرادعی در مصر!



 یك سایت اینترنتی اعلام كرد: یكی از مبلغان مصری برای قتل محمد البرادعی فتوی داده است.به گزارش ایسنا، روزنامه اماراتی دارالخلیج به نقل از سایت مجمع انصار سنت محمدیه در استان البحیره نوشت: شیخ محمود عامر، یكی از مبلغان اسلامی مصر در بیانیه‌ای فتوی داده است كه باید خون محمد البرادعی، مدیر كل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رهبر جمعیت ملی تغییر را به اتهام تحریك به نافرمانی علیه نظام حسنی مبارك، رئیس جمهور مصر، ریخت.

 

محمود عامر گفته است، البرادعی مردم را به آشوب فرا می‌خواند، لذا مسئولان دولت و حسنی مبارك در صورتی كه وی دست از این تلاش‌ها برندارد، باید وی را بكشند.

وی گفته است، اكثر مردم مصر مسلمان هستند و البرادعی با اظهارات خود به دنبال ایجاد اختلاف میان مردمی است كه تحت حاكمیت حاكمی مسلمان و صاحب شكوه و هیبتی هستند كه كشور را اداره می‌كند!.../ایسنا