اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف پنجمین ژن احساس درد


محققان انگلیسی موفق به کشف پنجمین ژن احساس درد شدند.این ژن برای تولید نرون هایی که به انسان اجازه می دهد درد را حس کنند بسیار مهم است.

خبرگزاری ایرنا: محققان انگلیسی موفق به کشف پنجمین ژن احساس درد شدند.این ژن برای تولید نرون هایی که به انسان اجازه می دهد درد را حس کنند بسیار مهم است.

کشف این ژن می تواند به ابداع روش های جدید برای تسکین درد منجر شود.

پایگاه اینترنتی یونایتدپرس گزارش می دهد؛ محققان دانشگاه کمبریج انگلیس در یک مطالعه متوجه شدند، این ژن که با تولید نرون ها به انسان اجازه می دهد که درد را حس کند در برخی افراد مسدود شده است.

محققان در این مطالعه با استفاده از نقشه ژنوم، آرایش ژنتیک 11 خانواده مبتلا به حساسیت مادرزادی به درد را مقایسه کردند.

حساسیت مادرزادی به درد یک بیماری ژنتیک ارثی است که شخص را از احساس درد باز می دارد.

پروفسور جوف وود از موسسه تحقیقات پزشکی کمبریج می گوید:توانایی احساس درد برای محافظت از انسان ضروری است اما دانش ما درباره احساس درد بیش از حد، بیش از عدم احساس درد است.

وی افزود:داشتن دانش در مورد احساس درد بیش از حد و عدم احساس درد، هر دو برای ابداع درمان های جدید تسکین درد حائز اهمیت است.

این محقق افزود:با کشف مکانیسم هایی که زمینه احساس درد را ایجاد می کند، می توانیم دردهای غیر ضروری را بطور بالقوه کنترل کرده و کاهش دهیم.

این ژن، پنجمین ژن کشف شده ای است که در توانایی بدن برای احساس درد نقش ایفاء می کند.

دانشمندان امیدوارند که کشف این ژن، همانند دو ژن از چهار ژنی که پیش از این کشف شده بود به ابداع مسکن های بهتر منجر شود.

این مطالعه در مجله Nature Genetics منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
ژن معیوبی که درد را از یادتان می برد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج ژن مرتبط با سرطان سینه کشف شد



 

 

پنج ژن مرتبط با سرطان سینه کشف شد

 

 

دانشمندان پنج عامل ژنتیکی را کشف کرده اند که دلیل ارثی بودن سرطان سینه در زنان را توضیح می دهد.

 


محققان دانشگاه کمبریج انگلیس به سرپرستی "داگلاس ایستون" نقشه ژنی بیش از ۱۶ هزار بیمار را اسکن و اعلام کردند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که تحت غربالگری و درمان قرار گرفته اند بیشتر از دیگران است.

 


نتایج این بررسی ها که در آن پنج واریان ژنی جدید شناسایی شد نشان می دهد که پنج درصد تمامی بیماران مبتلا به سرطان سینه ژنهای معیوب شناخته شده این بیماری را به دارند. با این حال عامل دقیق این بیماری هنوز ناشناخته است.

 


سرطان سینه رایجترین سرطان در بین زنان است. این بیماری سالانه نیم میلیون زن را در سراسر جهان به کام مرگ می رساند. خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که در بین نزدیکانشان فرد مبتلا به این سرطان داشته باشند، دو برابر بیشتر است.