دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پنج ژن مرتبط با سرطان سینه کشف شد



 

 

پنج ژن مرتبط با سرطان سینه کشف شد

 

 

دانشمندان پنج عامل ژنتیکی را کشف کرده اند که دلیل ارثی بودن سرطان سینه در زنان را توضیح می دهد.

 


محققان دانشگاه کمبریج انگلیس به سرپرستی "داگلاس ایستون" نقشه ژنی بیش از ۱۶ هزار بیمار را اسکن و اعلام کردند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که تحت غربالگری و درمان قرار گرفته اند بیشتر از دیگران است.

 


نتایج این بررسی ها که در آن پنج واریان ژنی جدید شناسایی شد نشان می دهد که پنج درصد تمامی بیماران مبتلا به سرطان سینه ژنهای معیوب شناخته شده این بیماری را به دارند. با این حال عامل دقیق این بیماری هنوز ناشناخته است.

 


سرطان سینه رایجترین سرطان در بین زنان است. این بیماری سالانه نیم میلیون زن را در سراسر جهان به کام مرگ می رساند. خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که در بین نزدیکانشان فرد مبتلا به این سرطان داشته باشند، دو برابر بیشتر است.

 

 


ویدیو مرتبط :
سرطان سینه یا سرطان صورتی-قابل توجه آقایون و خانوم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف ژن های جدید سرطان سینه



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان سینه

محققین انگلیسی موفق به کشف تعداد زیادی ژن شده اند که رابطه مستقیمی با پیشرفت سرطان سینه دارند.

به گزارش مهر، محققین دانشگاه کمبریج توانستند تعداد ۴۰ ژن موثر در پیشرفت سرطان سینه را شناسایی کنند که پیش از این فقط تعداد اندکی از آنها شناسایی شده بود.

 این تیم انگلیسی با بررسی بر روی بیش از ۲ هزار بیمار مبتلا به سرطان سینه توانست ۴۰ ژن جهش یافته را که در ایجاد سرطان سینه نقش موثری را دارند، شناسایی کند.

اکنون با شناسایی این ۴۰ ژن، محققین در حال تولید داروی متناسب با آنها هستند تا مانع از پیشرفت سرطان در بیماران شود.

این تحقیق نشان می دهد که چگونه بیماری سرطان سینه پیشرفت می کند و چرا بعضی از انواع سرطان های سینه برای درمان چالش برانگیر هستند.

با کشف ژن های جدید، امیدواری برای درمان قطعی سرطان سینه افزایش یافته است.

نتیجه این تحقیق در نشریه Nature Communications منتشر شده است.