اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف لاشه «ایر آسیا» در قعر دریای جاوه


یک عضو تیم جست و جو و نجات، به شبکه سی ان ان گفته است که لاشه هواپیمای سانحه دیده خطوط هوایی «ایر آسیا»، در اعماق دریای جاوه، کشف شده است.

خبرگزاری فارس: یک عضو تیم جست و جو نجات مسافران هواپیمای خطوط هوایی «ایر آسیا»، روز چهارشنبه از کشف لاشه این هواپیما در کف دریای جاوه خبر داده است.

«هرناتو» که با شبکه سی ان ان گفت و گو می کرد، گفت لاشه هواپیما با استفاده از فناوری «سونار» (مکان یابی راداری زیر آب) کشف شده، اما هنوز مشخص نیست که هواپیما متلاشی شده یا لاشه آن سالم است.

دیروز (سه شنبه)، تیم جست و جو اعلام کرد تکه هایی از لاشه هواپیما بر روی آب مشاهده شده است. ساعاتی بعد، چندین جناره مسافران هواپیما هم از آب بیرون کشیده شد. منابع مختلف شمار اجساد را تا 40 نفر اعلام کرده اند.

سومین سانحه صنعت هوایی مالزی در سال 2014، روز یکشنبه و پس از آن رخ داد که هواپیمای پرواز QZ8501 خطوط هوایی «ایر آسیا»، بعد از درخواست برای تغییر مسیر به واسط بدی شرایط جوی، از صفحه رادارها محو شد.

پیش از این دو پرواز MH370 و MH17 خطوط هوایی مالزی هم، یکی مفقود و دیگر ساقط شده بودند.


ویدیو مرتبط :
پیدا شدن بدنه هواپیمای ایر آسیا در اعماق دریای جاوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف جسد 40 مسافران «ایر آسیا» مالزی


منابع خبری از کشف 40 جسد از مسافران هواپیمای مالزیایی خبر می دهند.

خبرگزاری مهر: شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد: جسد 40 نفر از مسافران هواپیمایی شرکت «ایر آسیا» مالزی کشف شده است.

پیش از این منابع موثق از کشف برخی قطعات هواپیمای مفقود شده مالزیایی در سواحل جزیره جاوا خبر داده بودند.

هواپیمای مالزی متعلق به شرکت ایر آسیا، حامل ۱۶۲ سرنشین و از نوع A۳۲۰-۲۰۰ است که روز یک شنبه 7 دیماه در آسمان اندونزی از مدار خارج و ناپدید شد.