اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشته شدن هر ساعت 2 نفر در تصادفات!


رئیس اورژانس کشور حوادث جاده‌ای را از عوامل مهم مرگ و ایجاد ضایعه نخاعی در کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۶۸ نفر در حوادث جاده‌ای کشته و ۸۰۰ هزار نفر مجروح شدند یعنی هر ساعت ۲ کشته و ۸۸ مجروح.

  خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس کشور حوادث جاده‌ای را از عوامل مهم مرگ و ایجاد ضایعه نخاعی در کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۶۸ نفر در حوادث جاده‌ای کشته و ۸۰۰ هزار نفر مجروح شدند یعنی هر ساعت ۲ کشته و ۸۸ مجروح.

غلامرضا معصومی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره حمایت‌طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث اظهار داشت: پیشگیری بهترین راه برای کاهش هزینه‌های ناشی از حوادث و ضایعات نخاعی است و ما در این حوزه باید بحث‌های حمایت‌طلبی و پیشگیری را به شدت در کشور پررنگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار بالای ضایعات نخاعی فقط مختص ایران نیست، افزود: حتی کشورهای پیشرفته مانند آمریکا هم با این موضوع دست به گریبانند و کار زیادی نمی‌توانند انجام دهند به طوری که تا پایان سال 2012 آمار بیماران ضایعه نخاعی بر اثر حادثه در ایالات متحده به 270 هزار نفر رسید که 12 هزار نفر مورد جدید در سال 2012 بود.

معصومی تعداد بیماران ضایعات نخاعی در کانادا را هم بالغ بر 44 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و 785 مورد جدید مربوط به سال 2012 بوده است.

رئیس اورژانس کشور ناتوانی را سومین عامل مرگ در جامعه ایرانی خواند و گفت: سقوط از ارتفاع ششمین علت مرگ مردم است.

وی با اشاره به آماری از مرگ و میر هموطنان‌مان در جاده‌های کشور در سال گذشته اذعان داشت: 20 هزار و 68 نفر در  سال 90 در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند و 800 هزار نفر مجروح شدند یعنی هر ساعت 2 نفر کشته و 88 نفر در جاده‌ها مجروح شدند.

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را دومین کشور در بحث جامعه ایمن عنوان کرد و گفت: با ثبت 24 جامعه ایمن در کشور ایران پس از چین دومین کشوری است که به سمت ایجاد جامعه‌ای ایمن پیش می‌رود اما نباید فراموش کرد که این مسیر بسیار طولانی است.

وی اضافه کرد: طبق شش شاخصی که سازمان بهداشت جهانی برای جامعه ایمن تدوین کرده با ارزیابی برای انجام مداخلات پزشکی، مشارکت در شبکه‌های ملی، بررسی الگوی اپیدمیولوژی و حوادث و اولویت‌بندی ‌آنها، تدوین برنامه‌هایی برای گروه‌های آسیب‌پذیر و تشکیل متولیان ایمنی تا اواخر این ماه شهر تهران گواهینامه اولین کلانشهر ایمن‌شده دنیا را دریافت می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
فاجعه در مکه:بیش از 4000 نفر کشته و 3297 نفر زخمی شدند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۹ کشته در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته/ تصادف هوو با اسکانیا و ولوو جان دو نفر را گرفت



۹ کشته در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته/ تصادف هوو با اسکانیا و ولوو جان دو نفر را گرفت

رییس‌ مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از برخورد مرگبار هوو با اتوبوس و تریلی در آزادراه قزوین - کرج خبر داد.

حوادث - سرهنگ رضا سلبی در این باره گفت: برابر اعلام پلیس‌راه استان قزوین روزگذشته بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه کامیون بنز، یک‌دستگاه کامیون شورلت، یک‌دستگاه سواری دوو، یک‌دستگاه سواری پژو 405 و یک‌دستگاه سواری پراید در کیلومتر 28 آزادراه - قزوین کرج یک تن کشته و دو تن مجروح شدند. کارشناسان پلیس‌راه علت این تصادف را عدم‌توجه به جلو از جانب راننده کامیون بنز اعلام کردند.

به گفته وی در تصادف دیگر بین یک‌دستگاه تریلی هوو، یک‌دستگاه اتوبوس اسکانیا و یک‌دستگاه تریلی ولوو در کیلومتر 27 آزادراه قزوین کرج دو کشته و یک مجروح برجای گذاشت. کارشناسان پلیس‌راه علت این تصادف را عدم‌رعایت حق‌تقدم از جانب راننده تریلی هوو اعلام کردند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، درتشریح تصادف در استان لرستان گفت: روزگذشته بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه سواری پراید و یک‌دستگاه وانت نیسان در کیلومتر 5 جاده خرم‌آباد - بروجرد یک تن کشته و سه تن مجروح شدند که کارشناسان پلیس‌راه علت این تصادف را تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند .

وی گفت: برابر اعلام پلیس‌راه استان خراسان شمالی روز شنبه تصادف یک دستگاه سواری پژو 405 و یک‌دستگاه وانت‌پیکان در کیلومتر 28 محور چمن بید به رباط پنج مجروح برجای گذاشت. علت این تصادف از سوی کارشناسان پلیس‌راه انحراف به چپ از جانب راننده سواری پژو 405 اعلام شد.

سلبی درباره تصادف جرحی در استان آذربایجان شرقی گفت: برابر اعلام پلیس‌راه استان آذربایجان شرقی در ساعت 13 روزگذشته بر اثر واژگونی یک‌دستگاه وانت‌پیکان در کیلومتر 187 جاده فرعی خاورانا پنج تن مجروح شدند.

به گفته وی کارشناسان پلیس‌راه علت این تصادف را تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده وانت‌پیکان اعلام کردند.
سلبی افزود: برابر اعلام پلیس‌راه استان هرمزگان روزگذشته تصادف دو دستگاه سواری پراید در کیلومتر 75 محور فرعی فاریاب در استان هرمزگان یک کشته و چهار مجروح برجای گذاشت. علت این تصادف از سوی کارشناسان پلیس‌راه تجاوز به چپ از جانب راننده یکی از دو دستگاه سواری پراید اعلام شد.

رییس‌ مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره تصادف فوتی در استان اصفهان گفت: تصادف یک‌دستگاه موتوسیکلت و یک‌دستگاه سواری پراید در کیلومتر 10 کمربندی اصفهان - نجف‌آباد در استان اصفهان دو تن کشته شدند. علت این تصادف از سوی کارشناسان پلیس‌راه عدم‌توجه به جلو از جانب راکب موتورسیکلت اعلام شد.

به گفته وی برخورد یک‌دستگاه موتورسیکلت و یک‌دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر 10 محور گناوه - برازجان در استان بوشهر در روزگذشته دو کشته برجای گذاشت که علت این تصادف از سوی کارشناسان پلیس‌راه در حال بررسی است.

رییس‌ مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره مهمترین علل تصادفات در معابر برونشهری افزود: با بررسی تصادفات فوتی و جرحی حادث در معابر برون شهری کشور در روزگذشته مهمترین علل حوادث شامل عدم‌توجه به جلو 28.2 درصد تخطی از سرعت مطمئنه 18.2درصد ا نحراف به چپ 14.4درصد عدم‌رعایت حق‌تقدم 20.4 درصد خستگی و خواب‌آلودگی 7.7 درصد می شود.
به گفته وی 40 درصد از این تصادفات مربوط به واژگونی خودروها و هفت درصد آن نیز مربوط به برخورد با عابران پیاده بود./ایسنا