اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کانال کشی بچه پولدارها به سوی تلگرام


بچه پولدارها بعد از گذشت یک سال از فیلتر شدن صفحه شان در اینستاگرام این بار با راه اندازی کانالی در تلگرام فعالیت خود را با حدود 18هزار دنبال کننده آغاز کرده اند.





روزنامه هفت صبح: بچه پولدارها بعد از گذشت یک سال از فیلتر شدن صفحه شان در اینستاگرام این بار با راه اندازی کانالی در تلگرام فعالیت خود را با حدود 18هزار دنبال کننده آغاز کرده اند.

اگر خاطرتان باشد شهریور ماه سال گذشته یکی از صفحات پرسر و صدای اینستاگرام به نام «ریچ کیدز آو تهران» شکل گرفت و حاشیه های زیادی بعد از آن با خود به همراه داشت. از همان زمان شکل گرفتن اخبار حواشی آن را پوشش دادیم تا اینکه بالاخره با وجود تمام کش مکش ها «ریچ کیدز آو تهران» عکس هایش را از صفحه اینستاگرام پاک کرد و روز پنجشنبه 17 مهر بعد از یک ماه فعالیت فیلتر شد.

حالا با گذشت یک سال از آن ماجراها بچه پولدارها این بار در کانال تلگرام فعالیت خود را از سر گرفته اند و با ساختن یک کانال به نام «ریچ کیدز آو ایران» این بار علاوه بر پایتخت سایر کشور را نیز پوشش داده اند آن هم با حدود 18 هزار دنبال کننده ای که هر روز به تعداد آن ها نیز اضافه می شود.

کانال کشی بچه پولدارها به سوی تلگرام

از اینستاگرام تا تلگرام

صفحه اینستاگرامی بچه پولدارهای تهران از هنگام افتتاحش (13 سپتامبر سال گذشته) بیش از 100 هزار تعقیب کننده داشت. یعنی همان پسران و دخترانی که در این چند ساله به واسطه خودرو، خانه و سبک زندگی شان به راحتی از سایر طبقه های اجتماعی قابل تمایز هستند و در تیررس افکار عمومی قرار گرفته اند. تا چند سال پیش این موارد خیلی رو نبود. یعنی هم تعداد ثروتمندان کمتر بودند و هم خودشان آن چنان تمایلی به دیده شدن نداشتند. اما شرایط عوض شد و به واسطه شبکه های اجتماعی خیلی چیزها دیده و شنیده شد.

شهریور ماه امسال بود که در اینستاگرام صفحه ای شکل گرفت که در آن تصاویری از بچه های ثروتمند تهران را منتشر می کرد و خیلی زود به یک بمب خبری تبدیل شد و دست به دست میان کاربران می چرخید. صفحه ای که نشان می داد بچه مایه دارهای تهرانی چگونه زندگی می کنند.
در همان زمان باز شدن این صفحه بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی داشته و برخی رسانه های غربی با بازنشر تصاویر منتشر شده در این صفحه به تحلیل ابعاد و زوایای جامعه مدرن و شهری ایران پرداخته اند. هجوم کاربران به این صفحه هم بسیار عجیب بود. عده ای از کاربران به این صفحه تاختند و عده ای آن ها را تایید می کردند.

پس از معروف شدن ناگهانی صفحه «بچه مایه دارهای تهرانی» که اقدام به انتشار عکس هایی از نحوه سبک زندگی و تفریح آن ها می کند، بحث ها در دنیای مجازی حسابی داغ شد و مخالفان و موافقان ثروتمند را رو به روی هم قرار داد. بالاخره با وجود تمام این کش مکش ها «ریچ کیدز آو تهران» عکس هایش را از صفحه اینستاگرام پاک کرد.

این صفحه روز پنجشنبه 17 مهر بعد از یک ماه فعالیت فیلتر شد. در این روز ادمین پیج بچه پولدارها تمام عکس ها را پاک کرد و نوشت: «به دلیل عمومیت یافتن و مطرح شدن عکس های این پیج به صورت نادرست و مغیر با اهداف گردانندگان صفحه، عکس ها را پاک می کنیم.» و اینگونه داستانی که در عرض دو سه هفته  آغاز شد و با صدهزار دنبال کننده مشغول به کار بود به کار خود خاتمه داد. اما این اتفاق پایان کار بچه پولدارها حساب نمی شود و این بار بچه پولدارها از اول اکتبر کانالی در تلگرام راه انداخته اند که حسابی هم پرطرفدار است و آن طور که در این صفحه مشخص است علاوه بر آنکه بیش از 18هزار دنبال کننده دارد هر تصویری که در آن منتشر می شود از 7هزار تا بیش از 40 هزار نفر بازدیدکننده هم دارند.


ویدیو مرتبط :
کانال آیه مینهو در تلگرام....شرط میبندم بهترین کانال...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بچه،چرا قد نمی کشی؟!



 

 

بچه چرا قد نمی کشی

 

این روزها بسیاری از والدین از كوتاه‌قدی كودكان خود نگرانند و برای افزایش قد آنها به روش‌های غیرعلمی متوسل می‌شوند، حال آن كه متخصصان تغذیه معتقدند که كمبود روی و كلسیم و مصرف طولانی ‌مدت غذاهای پر پروتئین با ارزش بیولوژیكی پایین موجب كندی،توقف رشد و در نتیجه كوتاهی قد كودكان می‌شود.

 


یکی از كارشناس ارشد تغذیه می‌گوید:كوتاهی قد كودكان به طور كلی به 2 مرحله قبل و بعد از تولد بازمی‌گردد؛به طوری كه پس از تولد،كودك علاوه بر انرژی به چندین اسید چرب ضروری كه اغلب در چربی‌ها بویژه ماهی و روغن‌های گیاهی وجود دارد،نیاز دارد.

 


وی با بیان این كه مصرف طولانی‌ مدت غذاهای پر پروتئین با ارزش بیولوژیكی پایین موجب كندی رشد یا توقف رشد كودك می‌شود،افزود:مصرف غذاهایی كه چربی زیاد داشته باشند،موجب می‌شوند تا پروتئین‌ها در حد نیاز به بدن كودكان نرسد و رشد آنان با مشكل مواجه شود.این در شرایطی است كه چندین ریز مغذی نیز در رشد كودكان نقش مهمی دارند.

 

 

این كارشناس تغذیه با اشاره به نقش برخی مواد معدنی در رشد كودكان ادامه داد:نقش روی در فرآیند رشد كودك بسیار حائزاهمیت است؛به طوری كه كمبود شدید آن موجب كوتاهی قد، كمی رشد غدد بدن (جنسی)‌،اختلال عملكرد ایمنی،اختلال پوستی،اختلال شناختی و بی ‌اشتهایی می‌شود.به گفته او،انواع گوشت‌ها،حبوبات،مغز دانه‌ها و غلات از منابع غنی روی هستند.

 

 

مواد پر پروتئین

 


ایشان در ادامه با اشاره به نقش كلسیم به عنوان یكی دیگر از عناصر موثر در رشد كودكان به افزایش قد جوانان ژاپنی در اثر مصرف 100 میلی‌گرم كلسیم در روز اشاره كرد و گفت:امروزه نقش كلسیم در افزایش قد به اثبات رسیده است،البته در این میان كمبودهای غذایی در دوران كودكی حتی در صورتی كه مكمل‌های ویتامینی و غذایی در دوران خردسالی به كودك داده شده باشد،نمی‌تواند از كوتاهی قد آنان جلوگیری كند.

 


این كارشناس تغذیه در همین ارتباط بر ضرورت مصرف زیاد غلات تاكید كرد و ادامه داد:غلات از منابع مهم تامین انرژی،پروتئین، آهن،روی و كلسیم است؛ولی فیتات موجود در آن بخش عمده‌ای از كلسیم،آهن و روی آن را دچار عدم جذب می‌كند.برای همین این نقیصه را می‌توان با مصرف نان‌های سبوس‌دار تخمیر شده كه فیتات موجود در آن به مواد قابل جذب تبدیل شده است،رفع كرد.


این کارشناس تغذیه در ادامه با بیان تفاوت میان سرعت رشد دختران و پسران گفت:سرعت رشد در دختران علاوه بر موارد تغذیه‌ای به میزان هورمون رشد و هورمون جنسی (استروژن)‌ نیز وابسته است.هورمون رشد سبب افزایش رشد بویژه در استخوان‌ها و غضروف‌ها می‌شود؛اما هورمون استروژن سبب بسته شدن مركز رشد استخوانی و كند شدن رشد استخوان می‌شود.به همین دلیل بعد از شروع قاعدگی سرعت رشد كندتر می‌شود.

 


وی ادامه داد:در دختران جهش چشمگیر رشد و حداكثر افزایش آن معمولا 2 سال پس از جوانه زدن سینه‌ها و یك سال قبل از شروع قاعدگی اتفاق می‌افتد،بنابراین دختران باید از توجه زیاد به مسائل مربوط به جنسیت بپرهیزند؛چراكه هیجانات جنسی به ترشح هورمون‌ها می‌انجامد كه این خود می‌تواند موجب افزایش احتمال كوتاه ماندن قد دختران در اثر بسته شدن زودتر اپی‌منیزهای استخوان‌های بلند شود.