اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاریکاتور: بلوغ زودرس و خطرناک


 
 
 
 
کاریکاتور: بلوغ زودرس و خطرناک
  خبرگزاری فارس:

کاریکاتور: بلوغ زودرس و خطرناک


ویدیو مرتبط :
((چت با نامحرم )) و بلوغ زودرس برای نوجوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آسیب خطرناک ماهواره بلوغ زودرس است


عضو کمیته تخصصی تدوین سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: ماهواره باعث برهم زدن تعادل جنسی در انسانها شده و آنها را به سمت افراطی گری جنسی می برد و هدف آن اباحه گری دینی و گرفتن هویت دینی افراد است.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیته تخصصی تدوین سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ایجاد روابط ناسالم در درون خانواده‌ها به دلیل ضعف تقیدات دینی و بلوغ زودرس در جوانان را از جمله مضرات استفاده از ماهواره و فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: ماهواره باعث برهم زدن تعادل جنسی در انسانها شده و آنها را به سمت افراطی گری جنسی می برد و هدف آن اباحه گری دینی و گرفتن هویت دینی افراد است.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری فرد در جمع کارکنان اداره کل و زندانهای سمنان، پخش فیلمها و سریالهای ماهواره‌ای را با اهداف عریان گرایی و هویت زدایی در کشور دانست و افزود: اگراستفاده همراه با عقلانیت از فضای مجازی در کشور وجود نداشته باشد آسیبهای وارده به دلیل گستردگی استفاده از این فضا بسیار زیاد خواهد بود، لذا عدم کنترل و نظارت پدر و مادرهایی که علم استفاده از این فضارا نداشته و به آن آشنا نیستند و یا اینکه آشنا به این فضا بوده ولی بی توجهند و یا توجه دارند و فرصت نمی کنند، موجب افزایش اینگونه آسیب‌ها می‌شود.

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی در ایران گفت: امروزه به جهت رشد علم و تکنولوژی، فضای مجازی جزو زندگی انسانها شده است و صرف اینکه فضای مجازی بد است درست نیست و نحوه استفاده از این فضا می‌تواند فرصت یا تهدید باشد.

معاون آموزشی و فرهنگی بسیج اساتید کشور نگاه غربیها به فضای مجازی را برخلاف کشورهای اسلامی صد درصد فرصت دانست و خاطرنشان کرد: ما انسانهای دین مداری بوده و در جامعه دینداری زندگی می‌کنیم، پس نگاه ما به فضای مجازی بایستی متفاوت از نگاه کشورهای غربی باشد؛ چرا که فضای مجازی به عنوان دستاورد علمی بشریت در کنار فواید، دارای خطرات و آسیبهای فراوانی برای افراد مخصوصا جوانان است و موجب عقده گشایی آنان در استفاده از این فضا به دلیل یک سری از مسایل اجتماعی می گردد و این مهمترین عامل استفاده منفی از این فضا است.

عضو کمیته تخصصی تدوین سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از تقلید سبک زندگی افراد در حوزه معماری به سبک زندگی غربی، اظهارکرد: غرب خاستگاه علم سبک زندگی ما شده است، لذا انسانهایی که تفکر و اندیشه دینی و اسلامی ندارند این افکار و سبک‌ها را قبول دارند.

نصیری فرد خاطرنشان کرد: باید علم و آگاهی استفاده از فضای مجازی در کشور وجود داشته باشد؛ چرا که غیرت و عفت دو عنصر اساسی در خانواده ایرانی است و خانواده از مفهوم و جایگاه بالایی برخوردار است، لذا تنها راه چاره آگاهی دادن به افراد از فرصت‌ها و مضرات این فضا می باشد.