اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاربران رایگان به فضا پیامک بفرستند!


هر یک از پرتونگارهای طرح Lone Signal این امکان را به وجود می‌آورد تا کاربران یک پیامک متنی رایگان با ظرفیت 144 حرف را به فضا ارسال کنند.

خبرگزاری فارس:  هر یک از پرتونگارهای طرح Lone Signal این امکان را به وجود می‌آورد تا کاربران یک پیامک متنی رایگان با ظرفیت 144 حرف را به فضا ارسال کنند.

 محققان با انجام تلاش‌های فراوان سرانجام موفق شدند پروژه ارسال پیامک‌های نوشتاری موبایلی را از کره زمین به یک کره دیگر با موفقیت به اجرا برسانند.

این پروژه با نام Lone Signal معرفی شده است و این امکان را فراهم می‌کند تا هر یک از کاربرانی که به اینترنت دسترسی دارند، فرصت نوشتن و ارسال کردن یک پیامک به ستاره‌ها و سیاره‌هایی که احتمال سکونت در آن‌ها می‌رود را داشته باشند.

طرح Lone Signal نخستین بار برای سیاره Gliese 526 مورد اجرا قرار گرفت که فاصله این سیاره تا کره زمین 17.6 سال نوری محاسبه شده بود. بنابراین،  نخستین پیامکی که از زمین به این سیاره ارسال شد حدود 18 سال بعد به آن خواهد رسید و 18 سال طول خواهد کشید تا یک پیام از آن به زمین باز گردد.

هر یک از پرتونگارهای طرح Lone Signal این امکان را به وجود می‌آورد تا کاربران یک پیامک متنی رایگان با ظرفیت 144 حرف را به فضا ارسال کنند.

زمانی که کاربر پیامک رایگان خود را ارسال می‌کند، سیستم Lone Signal یک بسته را به او پیشنهاد می‌کند که کاربر با خرید این بسته می‌تواند پیامک‌های طولانی‌تر را به همراه تصاویر به فضا بفرستد.

ارسال این پیامک‌ها از پایگاه فضایی Jamesburg Earth Station در شهر کارمل واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا انجام می‌شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش انتقال پیامک به پوشه با منشی پیامک - سامانه رایگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیامک و مکالمه رایگان بر روی تلفن ثابت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,پیامک و مکالمه رایگان بر روی تلفن ثابت

اخبار اقتصادی - پیامک و مکالمه رایگان بر روی تلفن ثابت

چندی پیش مدیر روابط عمومی مخابرات از طرح باندلینگ تلفن ثابت و اینترنت ADSL خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، به زودی خریداران تلفن ثابت می‌توانند با خرید اینترنت ADSL مخابرات، از پیامک و مکالمه رایگان بر روی تلفن ثابت خود نیز بهره مند شوند.

به گفته مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با تعریف بسته‌های تعرفه‌ای و سبد مکالمات، قصد داریم هزینه‌ی معقول و منطقی برای مشترکان تعریف کنیم که به نفع آنها خواهد بود.

وی افزود: سبد مکالمات شامل مکالمات نامحدود درون شبکه‌ای و GPRS نامحدود و پیامک محدود است که مشترک با فعال‌سازی این طرح، یک مبلغ مشخصی پرداخت خواهد کرد که از نظر اقتصادی به نفع‌اش خواهد بود.

به گفته مدیر کل روابط عمومی مخابرات و بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات اجرای سبد تعرفه‌ای برای تلفن همراه و ثابت را راهکاری برای تامین نظر وزیر اعلام کرد و گفت: این سبد مکالمات، به عنوان طرح‌های تشویقی در مرحله‌ی کارشناسی است و به زودی به مشترکان ارائه خواهد شد.
اخبار اقتصادی - ایسنا