اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا تلویزیون هله هوله را بی خیال نمی شود؟


مدت زمان زیادی از ابلاغیه وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت تبلیغات چیپس، پفک و فست فودها می گذرد اما جعبه جادویی قصد خداحافظی با این اقلام وسوسه انگیز را ندارد.

تماشا: مدت زمان زیادی از ابلاغیه وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت تبلیغات چیپس، پفک و فست فودها می گذرد اما جعبه جادویی قصد خداحافظی با این اقلام وسوسه انگیز را ندارد. با گذشت چند ماه از خط و نشان وزارت بهداشت به صدا و سیما مبنی بر ممنوعیت این اقلام میزان تبلیغ این کالاها در برنامه های تلویزیونی در حدی است که به نظر می رسد رسانه ملی در جریان این ابلاغیه قرار نگرفته است.

احتمال اقدام مجلس

به نظر می رسد که سازمان صدا و سیما ترجیح داده است تا این ابلاغیه را نادیده بگیرد. این نکته مورد تایید محمد اسماعیل سعیدی نماینده مجلس نهم نیز قرار گرفت.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه صدا و سیما محوریت فعالیت خود را بر سود اقتصادی قرار داده و تمایل زیادی ندارد تا مردم جامعه از نظر بهداشتی در وضعیت بهتری قرار گیرند، به تماشا می گوید: «تا به حال فرصتی فراهم نشده است که اعضای کمیسیون بهداشت و کمیسیون اجتماعی با مسئولان صدا و سیما جلسه ای داشته باشند هر چند با رویه فعلی لازم است که هر چه زودتر در مورد نادیده گرفتن ابلاغیه وزارت بهداشت توضیح بخواهند.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در ادامه می افزاید: «صدا و سیما باید شبیه یک دانشگاه عمل کند اما این عملکرد صدا و سیما انسان را به یاد یک بنگاه اقتصادی می اندازد. اگر صدا و سیما بیش از این به ابلاغیه وزارت بهداشت و مسائل مربوط به سلامت مردم بی توجهی کند مجلس مجبور می شود تا خود اقدام عاجلی را انجام دهد زیرا سلامت مردم و به خصوص نسل آینده مسئله شوخی برداری نیست.»



جریمه ای که پرداخت نمی شود

چندی پیش محمد شریعتی قائم مقام معاون امور بهداشتی وزارت بهداشت در گفت و گو با فارس، از جریمه یک تا 10 میلیون تومانی رسانه هایی خبر داده بود که اقدام به تبلیغ چیپس، پفک و فست فودها کنند.

اما با این وجود این تبلیغات نه تنها حذف نشده بلکه به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت هیچ گاه صدا و سیما بابت این تبلیغات جریمه ای پرداخت نکرده است. به گفته کارشناسان اگرچه 20 سال طول کشیده تا بالاخره تبلیغ کالاها و خدمات مخل سلامت ممنوع شود اما زور وزارت بهداشت و درمان همچنان به صدا و سیما نمی رسد.



انتقاد از صدا و سیما

علیرضا مصداقی نیا معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان نیز چند روز پیش از اقدام صدا و سیما انتقاد کرده و گفته بود: «تبلیغ کالاهای مضر در رادیو و تلویزیون بر اساس ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه و آیین نامه تبلیغات سازمان صدا و سیما، ممنوع است اما این قانون در بسیاری از موارد نادیده گرفته شده است.»

به گفته او، به همین دلیل اخیرا بار دیگر ابلاغیه ممنوعیت تبلیغ 10 قلم کالای مضر سلامت از سوی معاون وزیربهداشت به سازمان صدا و سیما ابلاغ شده است. مصداقی نیا البته در گفت و گو با خبرآنلاین، از کاهش تبلیغات مواد غذایی مضر در صدا و سیما نسبت به مدت مشابه سال گذشته یا سه ماهه اول امسال خبر داده بود.

طبق دستورالعمل ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت جامعه که توسط وزیر بهداشت به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است، تبلیغات خوراکی هایی همچون چیپس و پفک تشکیل می دهد و سریال های تلویزیونی نیز به کرات اقدام به پخش استفاده از این کالاها از سوی ستاره های خود می کنند.

آیا زور وزارت بهداشت و درمان و مجلس به صدا و سیما مبنی بر ممنوعیت تبلیغ این کالاها پس از گذشت حدود دو ماه از ابلاغ این ممنوعیت می رسد.


ویدیو مرتبط :
خداحافظی با هله هوله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هله هوله های ترسناک! +عکس


جیمز اوستر نقاش، و عکس نئو باروک، اعجوبه ای ست که با عکس های جنجالی اش بسیاری افراد را متحیر کرده است.