اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا ایرانی‌ها پول خود را در منزل نگه می‌دارند؟


نایب رییس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: در حال حاضر به دلیل سود پایین بانک‌های دولتی، بسیاری از مردم پس اندازهای خود را در منزل نگه می‌دارند و حاضر نیستند در بانک سپرده‌گذاری کنند.

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: با توسعه صادرات، ارزهای راکد را از منازل مردم و بانک‌ها خارج می‌کنیم.

رحیم بنا مولایی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل سود پایین بانک‌های دولتی، بسیاری از مردم پس اندازهای خود را در منزل نگه می‌دارند و حاضر نیستند در بانک سپرده‌گذاری کنند.

وی افزود: راکد ماندن پول مردم به جز تورم و تضعیف اقتصاد کشور نتیجه‌ای در برنخواهد داشت، بنابراین باید راهکارهایی برای خارج کردن پول‌های مردم از منازل اندیشید. به عنوان مثال تولید محصولات باکیفیت که پتانسیل صادرات را دارند می‌تواند اعتماد لازم را در اذهان عمومی ایجاد کند و انگیزه مردم را برای سرمایه گذاری بالا ببرد.

وی ادامه داد: باید سیستم صادرات کالاهای ایرانی را به گونه‌ای شکل دهیم که خریداران در سراسر دنیا با اطمینان از کیفیت بالای کالا نسبت به خرید کالای ایرانی اقدام کنند. برندسازی داخلی و استفاده از برندهای معتبر جهانی، روش‌های مناسبی برای افزایش میزان فروش کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی است.

نائب رییس اتاق بارزگانی استان البرز بر لزوم استانی شدن بودجه‌ها تأکید کرد و گفت: اگر بودجه‌ها استانی شود ارز حاصل از فعالیت‌های اقتصادی هر استانی صرف توسعه و رشد هرچه بیشتر همان استان می‌شود و به این ترتیب تعادل اقتصادی به وجود می‌آید. توزیع بخشی درآمدهای حاصل از نفت به فراخور ظرفیت و توان اقتصادی استان‌ها راه‌حل مناسبی برای رشد و ثبات اقتصادی کشور است که باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

این مسئول گفت: در همه جهان خدمات ویژه‌ای از جمله معافیت مالیاتی و جایزه صادراتی به صادرکنندگان کالاها و خدمات تعلق می‌گیرد بنابراین اگر می‌خواهیم اقتصاد پویایی داشته باشیم باید از برخی الگوهای اقتصادی موفق پیروی کنیم.


ویدیو مرتبط :
عاقبت ترسناک از نگه داشتن شیر در منزل مسکونی!...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهداشت منزل، افراد را در برابر ابتلا به بیماری ها مصون نگه می دارد



 

 

بهداشت منزل، افراد را در برابر ابتلا به بیماری ها مصون نگه می دارد

 

استاد دانشكده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: توجه به بهداشت فضای منزل، افراد را در برابر ابتلا به بیماری ها و حوادث مصون نگه می دارد.

دكتر' مرتضی قاضیانی ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: دفع بهداشتی فاضلاب و زباله، داشتن نور و تهویه مناسب و استفاده مناسب از وسایل بهداشت فردی، از مهم ترین موارد رعایت بهداشت محیط منزل است.

وی با بیان اینكه كمبود نور منزل، رطوبت، گرد و غبار و رعایت نكردن بهداشت فردی باعث بروز بیماری های مختلفی در افراد می شود، اظهار داشت: فعالیت های پخت و پز باید در آشپزخانه انجام گیرد و نحوه قرار دادن اقلام و وسایلی از جمله داروها و تركیبات شوینده و مواد شیمیایی باید به گونه ای در محیط منزل باشد كه باعث مشكل نشود.

این كارشناس بهداشت محیط تصریح كرد: قرار دادن مسواك ها در یك ظرف از نظر اصول بهداشتی صحیح نیست و ممكن است باعث انتقال میكروب ها از سطوح اطراف و یا سایر مسواك ها شود كه این امر می تواند زمینه بروز عفونت های دهان، دندان و آفت های ناحیه دهان شود.

قاضیانی به نحوه نگهداری مسواك در منزل اشاره كرد و گفت: باید مسواك هر فرد به طور جداگانه و در یك سرپوش در بسته نگهداری شود.

وی درباره نگهداری میوه ها و سبزیجات در یخچال گفت: بهتر است میوه ها و سبزیجات پس از شستن و ضد عفونی كردن در محفظه شیشه ای در یخچال نگهداری شود تا با سایر مواد غذایی تماس نداشته و باعث آلودگی آن ها نشوند.

قاضیانی افزود: رعایت موارد یاد شده در منزل، ضریب ایمنی و سلامتی اعضای خانه را افزایش می دهد.... / تحلیل :ایرنا