اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشروی ارتش عراق با پرچم امام حسین (ع)


منابع امنیتی عراقی از پیشروی‌های نیروهای امنیتی و مردمی به سوی بیجی برای پاکسازی آن از لوث تروریستهای تکفیری داعش خبر دادند.

خبرگزاری مهر: منابع امنیتی عراقی از پیشروی‌های نیروهای امنیتی و مردمی به سوی بیجی برای پاکسازی آن از لوث تروریستهای تکفیری داعش خبر دادند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند: نیروهای امنیتی در دو کیلومتری شهر بیجی قرار دارند.نیروهای دولتی با کمک نیروهای مردمی و حمایت بالگردها در حال حرکت به سوی بیجی از طریق منطقه صحرایی هستند.

این منابع بیان کردند: هدف تسلط بر بیجی در 200 کیلومتری شمال بغداد است.نیروهای عراقی، پرچم امام حسین(ع) را برافراشته اند و در حال حرکت به سوی پالایشگاه بیجی هستند.

یک سرهنگ ارتش عراق گفت: نیروهای عراقی امیدوار به قطع امداد رسانی داعش که پالایشگاه را در محاصره دارند و تسلط بر جاده موصل هستند.ما پیروزی های بزرگی به دست آورده ایم و هم اکنون در دو کیلومتری بیجی هستیم.

شایان ذکر است که تروریست های داعش بر بیجی مسلط هستند و پالایشگاه استراتژیک آن را در محاصره خود دارند.


ویدیو مرتبط :
پیشروی کرد های عراق زیر سایه ی هواپیما های ارتش عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشروی‌ ارتش عراق در شرق رمادی/ العبادی: داعش در حال عقب‌نشینی است



 اخبار  بین الملل,خبرهای بین الملل  ,گروه تروریستی داعش

همزمان با پیشروی‌های ارتش عراق در شرق رمادی، نخست وزیر عراق از عقب‌نشینی داعش و تضعیف این گروه تروریستی در مقابل ارتش کشورش خبر داد. دولت کانادا نیز اعلام کرد حمایت نظامی، اطلاعاتی و انسانی خود از عراق را افزایش می‌دهد.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی‌های خود علیه گروه تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال این گروه، توانستند منطقه "البوصالح الحمد" را به کنترل کامل خود درآورند.

این منطقه در شرق رمادی که ارتش عراق عملیات برای آزادسازی آن را آغاز کرده قرار دارد.

در همین حال، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، جنگ با داعش، پیروزی‌هایی که تاکنون در این نبرد حاصل شده و حمایت از عراق در این جنگ در کنار شرایط منطقه را مورد بررسی قرار داد.

العبادی در این تماس تلفنی از تضعیف داعش و ادامه پیشروی نیروهای عراقی در آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها خبر داد.

نخست وزیر کانادا نیز در این تماس تلفنی بر حمایت کامل کشورش از عراق در نبرد با تروریسم و افزایش این حمایت‌ها با اختصاص مبالغ جدید و آموزش نیروهای عراقی، حمایت اطلاعاتی و کمک‌های انسانی به آوارگان خبر داد.

در مقابل العبادی از موضع‌گیری دولت کانادا در حمایت از عراق و کمک‌های نظامی این کشور در قالب ائتلاف ضد داعش قدردانی کرد و گفت: داعش تضعیف شده است و نیروهای دلاور ما به پیروزی‌های خود بر این تروریست‌ها تا آزادی تمامی کشور ادامه می‌دهند.


  اخبار بین الملل  -  ایسنا