اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام سفارت فرانسه درپی درگذشت سپانلو


در پی درگذشت محمدعلی سپانلو برنده جایزه «شوالیه شعر فرانسه» سفارت فرانسه در پیامی توئیتری نوشت: زبان فرانسوی، دوستی را از دست داد.

فرارو: در پی درگذشت محمدعلی سپانلو برنده جایزه «شوالیه شعر فرانسه» سفارت فرانسه در پیامی توئیتری نوشت: زبان فرانسوی، دوستی را از دست داد.

محمدعلی سپانلو شاعر، مترجم و نویسنده، شب گذشته در سن 75 سالگی بر اثر عارضه ریوی و تنفسی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت و صبح امروز حساب رسمی سفارت فرانسه در تهران بر روی توئیتر، درگذشت وی را تسلیت گفت.

پیام سفارت فرانسه درپی درگذشت سپانلو

این سفارتخانه در پیام توئیتری خود نوشته است: محمد علی سپانلو، ایران شاعری بزرگ و زبان فرانسوی، دوستی را از دست داد.
 
محمدعلی سپانلو دو جایزه ادبی مهم از فرانسوی‌ها دریافت کرده بود. وی «جایزه شعر ماکس ژاکوب فرانسه» و همچنین «شوالیه شعر فرانسه»(شوالیه نخل آکادمیک) را از این کشور دریافت کرده بود.


ویدیو مرتبط :
پیام تسلیت رهبر درپی درگذشت داماد امام خمینیره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام محمود دولت‌ آبادی درپی درگذشت سپانلو


محمود دولت‌آبادی درگذشت محمدعلی سپانلو را تسلیت گفت.

خبرگزاری ایسنا: محمود دولت‌آبادی درگذشت محمدعلی سپانلو را تسلیت گفت.

این نویسنده پیشکسوت در پیامی نوشته است: خبر یافتم محمدعلی سپانلو شاعر و پژوهنده ادبیات نیمه‌شب دوشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت در پی دوره طولانی بیماری درگذشت؛ ضمن احساس تاثر از دست شدن سپانلو، به دوستداران شعر و ادبیات تسلیت گفته و قدرشناسی خود را از همت خستگی‌ناپذیر مهدی اخوت و پزشک سالیان بیماری سپانلو دکتر آزاده ابراز می‌دارم.

محمدعلی سپانلو، شاعر، پژوهشگر و مترجم پیشکسوت، شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه در بیمارستان درگذشت. او که چند سالی از سرطان ریه رنج می‌برد اخیرا در پی ناراحتی ریوی و تنفسی در بخش ICU بیمارستانی در تهران بستری شده‌ بود.

محمدعلی سپانلو متولد 29 آبان‌ماه سال 1319 در تهران بود. «رگبارها»، «پیاده‌روها»، «سندباد غایب»، «هجوم»، «نبض وطنم را می‌گیرم»، «خانم‌زمان»، «تبعید در وطن»، «ساعت امید»، «خیابان‌ها، بیابان‌ها»، «فیروزه‌ در غبار»، «پاییز در بزرگراه»، «ژالیزیانا»، «کاشف از یادرفته‌ها» و «قایق‌سواری در تهران» از مجموعه‌ شعرهای این شاعرند.

همچنین ترجمه‌ «آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند» نوشته‌ هوراس مک‌کوی، «مقلدها» نوشته‌ گراهام گرین، «شهربندان» و «عادل‌ها» نوشته‌ آلبر کامو، «کودکی یک رییس» نوشته‌ ژان پل سارتر، «دهلیز و پلکان» شعرهای یانیس ریتسوس و «گیوم آپولینر در آیینه‌ آثارش» - شعرها و زندگی‌نامه‌ گیوم آپولینر - از دیگر آثار منتشرشده‌ او هستند.