اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرواز «ام.اچ 370» همچنان کانون توجه جهان


ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین که وارد چهارمین ماه شده است همچنان توجه نویسندگان را به خود معطوف کرده است.

خبرگزاری ایرنا: یک کتاب الکترونیک با عنوان ˈام.اچ 370ˈ روز گذشته منتشر شد که انتشار آن رنجش خانواده سرنشینان این پرواز را به دنبال داشت.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی بامداد 17 اسفند ماه سال گذشته با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

برخی از خانواده سرنشینان این پرواز در واکنش به انتشار داستان کوتاه ˈام.اچ 370ˈ به قلم ˈاسکات ماکاˈ نیوزیلندی مقیم مالزی، اعلام کردند که انتشار این کتاب که براساس نبود اطلاعات واقعی نگاشته شده است، خشم آنها را برانگیخته است.

یکی از اعضای خانواده سرنشینان این پرواز معتقد است ساخت فیلم و یا تالیف کتاب در مورد این پرواز تنها باید پس از دراختیار گرفتن اطلاعات انجام شود.

نویسنده این کتاب در واکنش به خشم خانواده سرنشینان این پرواز گفت که هدفش آزردن این خانواده ها نبوده است و از آن ها عذرخواهی می کند.

ساخت فیلمی با این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفت. ˈروپش پائولˈ کارگردان هندی در جشنوار فیلم کن تیزر 90 ثانیه تبلیغی از فیلم خود با این موضوع به نمایش گذاشت که انتقادهای گسترده ای علیه وی در پی داشت.

این تبلیغ گوشه هایی از زمان حرکت تا زمان ناپدیدشدن هواپیما و همچنین بخش های از وضعیت مسافران این پرواز را نشان می داد که کارگردان قصد داشت در آینده نسبت به ساخت آن اقدام کند.

منتقدان مالزیایی این فیلم، کارگردان هندی را متهم به تلاش برای کسب سود از این بحران هوایی کردند.

خانواده های مسافران هواپیمای ناپدیدشده خطوط هوایی مالزی اعلام کرده اند جایزه پنج میلیون دلاری برای گشودن معمای این هواپیما اختصاص می دهند.

مالزی و استرالیا که هدایت تیم جستجوی این هواپیما را در آب های برون ساحلی غرب اقیانوس هند به عهده دارند، متعهد به ادامه جستجوها شده اند و یک تیم بین المللی هم اکنون مصمم است حیطه عملیات جستجو را تا شعاع 60 هزار مترمکعبی افزایش دهد.

استرالیا پیشنهاد مناقصه ای را ارایه کرده است تا یک شرکت به عنوان پیمانکار عمده، با دراختیار قراردادن تخصص لازم، تجهیزات و دستگاه ها جهت ادامه جستجو در آب های عمیق طی این عملیات که از مرداد آغاز می شود، همکاری کند.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی اواسط خرداد در پکن اعلام کرد این کشور جستجو برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ. 370 و حل معمای این هواپیما را که 154 مسافر آن چینی بودند، متوقف نخواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
پرواز 370 مالزی در شبیه ساز پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرانیان مالزی با بازماندگان پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , هواپیمای مالزی

 

 اخبار سیاست خارجی - ایرانیان مالزی با بازماندگان پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند

ایرانیان مقیم مالزی چهارشنبه شب با شرکت در آیینی در کوالالامپور با خانواده مسافران پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کنندگان برای ادای احترام به مسافران این هواپیما و ابراز همدردی با خانواده 239 سرنشین هواپیما یک دقیقه به صورت ایستاده سکوت کردند.

در این آیین ˈعلی اکبر ضیاییˈ رایزن فرهنگی ایران در مالزی خواستار سکوت شرکت کنندگان در این آیین برای همدردی با خانواده مسافران این هواپیما شد.

در این آیین ˈمحمدجلال فیروزنیاˈ سفیر ایران در مالزی به همراه سفرای کشورهای عراق، کویت، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، هند و چند کشور دیگر حضور داشتند.

هواپیمای بویینگ 777 مالزی 19 روز قبل حدود یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه کوالالامپور و در مسیر پکن از رادارها محو و ناپدید شد.

153 مسافر از 225 سرنشین پرواز ام.اچ 370 چینی، 38 نفر مالزیایی، هفت نفر اندونزیایی، شش نفر استرالیایی، پنج نفر هندی، چهار نفر فرانسوی و سه نفر آمریکایی بودند.

ایران، اوکراین و کانادا نیز هر کدام دو مسافر در این هواپیما داشتند و از کشورهای هلند، روسیه و جزیره تایوان نیز یک نفر با این پرواز از کوالالامپور به پکن سفر می کرد.

نخست وزیر مالزی روز دوشنبه اعلام کرد که پرواز هواپیمای بویینگ 777 مالزی با 239 مسافر و خدمه در اقیانوس هند سقوط کرده و تمام مسافران آن جان باخته اند.

نجیب تون رزاق گفت که شواهد و محاسبات دقیق نشان می دهد پرواز ام.اچ 370 به سمت جنوب و به سوی اقیانوس هند پرواز کرده و این پرواز در این مکان به پایان رسیده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا