اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرداخت وام تا سقف 10 میلیون با یک ضامن


باز هم اعلام می کنیم؛ وامهای تا سقف 10 میلیون تومان با یک ضامن قابل پرداخت است و اگر ما متوجه شویم همکار ما در این زمینه قصور کرده، با متخلفان برخورد می شود و اگر کسی به موارد اینچنینی برخورد کرد، به بانک مرکزی اعلام کند و ما وارد قضیه می شویم.

خبرگزاری ایلنا: محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی گفت: عملکرد موسسات مالی و اعتباری به دقت بررسی می شود و در صورت بروز تخلف و توجه نکردن به اخطارهای بانک مرکزی، مجوز فعالیت متخلفان باطل و موسسه آنها بسته خواهد شد.

 رئیس کل بانک مرکزی درباره نظارت بانک مرکزی بر کار موسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: عملکرد این موسسات بررسی می شود و هر موسسه ای تخلف کرد؛ دو اخطار به آنها داه می شود و در نهایت این موسسات متخلف بسته می شوند و از تخلف هیچ موسسه ای چشم پوشی نخواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه های بانک مرکزی، ادغام تعدادی از بانکها با یکدیگر است. همچنین 1700 موسسه مالی و اعتباری تبدیل به 14 موسسه شدند و این 14 موسسه نیز در یک فرصت مناسب تبدیل به یک یا دو موسسه مالی و اعتباری می شوند و کنترل و نظارت بیشتری بروی آنها صورت خواهد گرفت.

بهمنی همچنین با تذکر مجدد به بانکها برای پرداخت تسهیلات خرد به متقاضیان گفت: همانطور که بارها اعلام شده است، باز هم اعلام می کنیم؛ وامهای تا سقف 10 میلیون تومان با یک ضامن قابل پرداخت است و اگر ما متوجه شویم همکار ما در این زمینه قصور کرده، با متخلفان برخورد می شود و اگر کسی به موارد اینچنینی برخورد کرد، به بانک مرکزی اعلام کند و ما وارد قضیه می شویم.      


ویدیو مرتبط :
حکم پرداخت جریمه دیرکرد وام توسط ضامن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت وام های 10 میلیونی اشتغالزا



 

 

وام

 

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت وامهای قرض الحسنه 10 میلیون تومانی برای بخش اشتغال کشور خبر داد و کاهش ابزارهای بانکداری بدون ربا را پیشنهاد کرد.

غلامرضا مصطفی پور درگفتگو با مهر درباره قانون بانکداری بدون ربا گفت: تعدد و تکثر ابزارها تا حدودی مشکلات و اثراتی را برای سیستم بانکی ایجاد کرده است، اما قانون بانکداری بدون ربا با پیچیدگی های عقود مواجه نیست. به عبارت دیگر، پیچیدگی های عقود مشکلی را برای نظام بانکی ایجاد نکرده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: اگر آموزشهای لازم صورت گیرد و تکثر ابزارها تا حدودی محدود شود، عقود راحت تر قابلیت اجرا می یابد و مشکلی از این حیث ایجاد نمی شود.

وی در مورد وام های قرض الحسنه این بانک در بخشهای مختلف گفت: تسهیلات پرداختی بانک قرض الحسنه از ابتدای سال تاکنون برای رفع نیازهای اشخاص حقیقی متشکل از کمک هزینه تامین مسکن، ازدواج، درمان و تحصیل بوده است.

مصطفی پور درباره کف و سقف تسهیلات پرداختی نیز عنوان کرد: کف تسهیلات بستگی به حداقل نیاز افراد دارد و سقف آن نیز یکصد میلیون ریال است که بیشتر برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: البته تسهیلات بانک به صورت طبقه بندی شده است، یعنی تسهیلات ایجاد اشتغال، کمک به حفظ اشتغال، رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و غیره هر یک دارای مبلغ خاصی است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد: حدود 20 درصد از تسهیلات بانک به بخش اشتغالزایی اختصاص داده شده است.

وی اظهارداشت: منابع و مصارف بانک نیز تقریبا نسبت قانونی و متعادل خود را دارد، حجم کل منابع بانک حدود یکهزارو 500 میلیارد ریال است و یکهزار و 300 میلیارد ریال نیز مانده تسهیلات است.

مصطفی پور بیان کرد: کل تسهیلات پرداختی در طول دو سال فعالیت بانک بیش از 2 هزار میلیارد ریال بوده است..../تحلیل:عصرایران