اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرحادثه ترین جاده های جهان


رعایت قانون راهنمایی و رانندگی و امن بودن جاده ها از عوامل اصلی کم شدن تصادفات جاده ای است.

خبرآنلاین: رعایت قانون راهنمایی و رانندگی و امن بودن جاده ها از عوامل اصلی کم شدن تصادفات جاده ای است.

هادی معیری نژاد- در کشورهایی که فرهنگ اتومبیل رانی در آنها نهادینه است حتی با بالاتر بودن حجم اتومبیل ها در خیابان ها در صد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن بسیار پایین است.

بسیاری از مردمان کشورها فکر می کنند ترافیک شهرشان بدترین ترافیک دنیاست گرچه در مورد مردم ایران این فکر به حقیقت نزدیک شده است.

اما جمهوری دومینیکن بدترین کشور در سوانح جاده ای و مرگ و میر مرتبط با آن است و در واقع می توانگفت خطرناک ترین جاده ها را دارد.

این کشور جزیره کارائیب با گزارش 41.7 مرگ به ازای هر 100000 نفر در هر سالیکی از بدترین آمارها را دارد. این بدان معناست که در هر سال یک فرد دومینیکنی به احتمال یکی در 2,398 احتمال کشته شدن توسط یک ماشین را دارد.

خطرناک ترین جاده ایران


در کشور ما نیز جاده ها ومحورهای خطرناک کم نیستند جاده هایی چون هراز  زبانزدند اما بزرگراه کرج به قزوین به علت عدم تفکیک خودروها پرتصادف ترین محورشناخته شده است.

به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی بزرگراه کرج به قزوین معمولاً بیشترین تخلفات رانندگی و بیشترین تصادفات را در بین دیگر محورهای پرتردد استان داشته است.

یکی از علت های این امر عدم تفکیک خودروهای عبوری است که تمام وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین از این محور عبور می کنند. در حال حاضر اتوبوس های مسافربری، خودروهای سبک و همچنین خودروهای سنگین از این محور عبور می کنند که این محور را پر خطر کرده است.

براساس آمارهای رسمی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده، ایران به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، چهارمین کشور دنیا از لحاظ مرگ و میر و تلفات رانندگی است و رتبه های اول تا سوم نیز به ترتیب در اختیار کشورهای جمهوری دومینیکن، ونزوئلا و تایلند قرار دارد.

ما با 19 هزار کشته در حوادث ترافیکی سال گذشته، در دنیا مقام چهارم را به دست آورده ایم، اما در مدیترانه شرقی اول شده ایم.

جدول زیر میزان کشته های ما در تصادفات را در11 سال اخیر نشان می دهد.



تصویر زیر هم نشاندهنده پرتلفات ترین کشورها در حوادث رانندگی است.

برای تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید



ویدیو مرتبط :
جاده های بسیار خطرناک جهان و 7 جاده بسیار خطر ناک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین جاده‌های جهان کدامند؟



جاده ها برای رسیدن هستند اما برخی از جاده ها با زیبایی هایشان این جمله را نقض می کنند. برخی از جاده ها در جهان هستند که مانند جاده چالوس خودمان نه تنها برای رسیدن هستند بلکه فرصتی برای تماشا کردن و لذت بردن نیز به شمار می روند.

اگر راننده وسیله نقلیه نباشید و مثلا به عنوان مسافر با اتوبوس در این جاده ها سفر کنید شاید به این نتیجه برسید جاده از مقصد بیش تر باعث تمدد اعصاب شما شده است. برخی از زیباترین جاده های جهان به قرار زیرند:

جاده سنگ قرمز آمریکا

این جاده سنگ قرمز را اغلب به نام "موزه بدون دیوار"هم می شناسند. جاده نمایش پر زرق و برقی از سنگ قرمز خیره کننده ارایه میدهد که به نظر می رسد مانند روح بی انتها است.

 

زیباترین جاده‌های جهان,زیباترین جاده‌های ایران

جاده اقیانوسه نروژ

جاده اقیانوسیه به عنوان یکی از برترین های ساخت و سازقرن انتخاب شده است و جاده اتصال Molde و Kristiansund در این کشور است. این جاده با مناظر جادویی از دریا شما را مشایعت می کند.

زیباترین جاده‌های جهان,زیباترین جاده‌های ایران

جاده اوبرلاپ سوئیس

جاده اوبرلاپ جاده ای باور نکردنی در کوه های سوئیس است که ارتباط مهمی بین مرکزی سوئیس و Graubunden Oberland است. این جاده واقعا محبوب تمام رانندگان اروپا است اما فقط در طول ماههای تابستان باز است. در فصل زمستان بسته می شود!

 

زیباترین جاده‌های جهان,زیباترین جاده‌های ایران

جاده له- مانالی هند

بزرگراه Leh – Manali در هند و با بیش از 297 مایل در میان رشته کوه هیمالیا واقع شده است. این جاده از یکی از بلندترین کوه ها در جهان می گذرد که با ارتفاع 2 تا 3 مایل از سطح دریا می باشد. گردشگران از سراسر جهان از این راه برای دیدن منظره های زیبا و عکاسی استفاده می کنند. مردم زیادی در کنار این جاده زندگی می کنند و در طول تابستان و درآمد زیادی از راه گردشگران کسب می کنند.

 

زیباترین جاده‌های جهان,زیباترین جاده‌های ایران

جاده استلویو ایتالیا

رانندگی در این جاده بسیار دیوانه کننده و پر خطر است اما منظره های زیبای آن باعث می شود بسیاری از افراد این جاده را انتخاب کنند. این جاده پر پیچ و خم، دارای صعود و فرود زیاد و بیش از 60 پیچ با چرخش تند است. در طول مسیر ارتفاع جاده 9000 پا افزایش پیدا می کند. این جاده در سال 1820 ساخته شده است و طرح آن کمی در دو قرن گذشته تغییر کرده است.

زیباترین جاده‌های جهان,زیباترین جاده‌های ایران

جاده کول دی تورینی فرانسه

این جاده در کوه های آلپ در بخش Alpes-Maritimes در فرانسه است. این جاده اساسا مجموعه ای از چرخش های تند است البته در عین حال می توانید از مناظر زیبای آن استفاده کنید. در اطراف این جاده خانه و ساختمان های دیگر، بسیار کم وجود دارد.

 

زیباترین جاده‌های جهان,زیباترین جاده‌های ایران

جاده چالوس

یکی از زیباترین جاده های داخلی کشور که تقریبا تمام مردم ایران آن را می شناسند جاده چالوس است. عبور از میان جنگل های انبوه وهیجان رانندگی در لبه پرتگاه های بلند این جاده باعث می شود تا عده ای تنها برای لذت بردن از جاده در آن سفر کنند. این جاده در سال 1312 به بهربرداری رسید و به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا شناخته می شود.

 

زیباترین جاده‌های جهان,زیباترین جاده‌های ایران

 

منبع:جام جم آنلاین