اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان آدم‌‌ ربایی سریالی 6 تبهكار در تهران


دزدان خشن با تصادف ساختگی قربانی خود را به گروگان گرفته و دست به اخاذی میلیونی می‌زدند.

روزنامه اعتماد: شش سارق زورگیر پس از آزادی از زندان باند آدم‌ربایی تشكیل دادند. دزدان خشن با تصادف ساختگی قربانی خود را به گروگان گرفته و دست به اخاذی میلیونی می‌زدند.

رسیدگی به این پرونده از آذر ماه سال گذشته و همزمان با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه یك دستگاه خودرو سواری هیوندا»، در دستور كار پلیس قرار گرفت.

مالباخته گفت: ساعت 9 شب 20 شهریور سال 92 با خودرو سواری در حال بازگشت از محل كار خود در منطقه خادم آباد شهریار بودم. ناگهان یك دستگاه خودرو سواری پژو با پنج سرنشین، در جاده شهریار از پشت سر با من تصادف كرد و من برای بررسی میزان خسارت تصادف در حاشیه جاده توقف كردم.

پس از پیاده شدن از ماشین، ناگهان پنج سرنشین خودروی پژو 405 به سمت من حمله‌ور شده و مرا به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها قصد داشتند تا با تهدید اسلحه كمری مرا سوار ماشین خود كنند كه در یك لحظه از غفلت یكی از آنها كه برای لحظه‌یی دستم را رها كرده بود، استفاده كرده و با حركت در عرض جاده از دست‌شان فرار كردم و آنها نیز به سرعت سوار هر دو ماشین شده و از محل متواری شدند. همزمان با آغاز رسیدگی، پرونده‌های مشابه دیگری از سوی دادسرای جنایی تهران به پلیس آگاهی با موضوع آدم‌ربایی و اخاذی ارجاع شد.

بررسی اظهارات تمامی شكات نشان داد در تمامی این پرونده‌ها سارقان به شیوه‌یی مشابه اقدام به ایجاد تصادف ساختگی در محدوده اتوبان آزادگان كرده و پس از آدم‌ربایی صاحب خودرو، اقدام به اخاذی از آنها كرده‌اند.

یكی از این شكات گفت: دوم اردیبهشت امسال، در محور اتوبان تهران- ساوه در حال بازگشت به سمت تهران بودم. بعد از گذشتن از عوارضی، یك دستگاه خودرو پژو از پشت سر با من تصادف كرد. در حاشیه جاده توقف كردم كه جوانی حدود 20 الی 25 ساله از ماشین پژو پیاده شد و به سمت ماشین من حركت كرد. ناگهان این جوان از پشت سر مرا گرفت و همزمان با وی، چهار نفر دیگر از پژو پیاده شده و با كتك و ضرب و شتم، مرا به زیر صندلی عقب ماشین خودم انداختند. در داخل خودرو آنها درخواست 300 میلیون تومان پول كردند. تحت فشارهای شدید آنها، سه عابربانك حاوی 120 میلیون تومان را در اختیارشان گذاشتم.

با انجام سلسله اقدامات پلیسی پیچیده‌یی كه از سوی كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد تمامی اعضای گروه سارقان مورد شناسایی قرار گرفتند. اعضای گروه سارقان به نام‌های اسماعیل، یوسف، رضا، حسام، سجاد و محمد، همگی از مجرمان سابقه‌داری هستند كه بارها به اتهام ارتكاب سرقت‌های خشن به ویژه سرقت‌های مسلحانه تحت تعقیب قرار داشته و یكی از آنها به نام محمد با داشتن محكومیت 17 سال زندان به اتهام سرقت مسلحانه تحت تعقیب قرار داشت.

با شناسایی مخفیگاه هر شش متهم در سه منطقه قلعه حسن خان، شهریار و پرند، هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی انجام و سرانجام در سه عملیات مشترك و همزمان، ساعت 11 صبح 22 شهریور امسال تمام متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و پس از مواجهه حضوری با چند تن از شكات مورد شناسایی قرار گرفتند.


ویدیو مرتبط :
دستگیری و درگیری پلیس با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان آدم‌ربایی در مهرآباد جنوبی



پایان آدم‌ربایی در مهرآباد جنوبی

با تلاش ماموران كلانتری 119 مهرآباد جنوبی تهران ظهر دیروز با دستگیری متهم اصلی پرونده آدم ربایی و نجات قربانی سناریوی آدم ربایی 48 ساعته پایان یافت.

به گزارش اعتماد، سرهنگ ابوالقاسم باقری شاد، رییس كلانتری 119 مهرآباد جنوبی با اشاره به این موضوع اضافه كرد: در حوالی ظهر دیروز فردی خبر ربودن برادر زن خود را اعلام و آدرس محل قرار صوری با آدم ربایان را در اختیار پلیس قرار داد.

ماموران با دریافت آدرس به محل قرار كه در خیابان آزادی حوالی دانشگاه شریف بود مراجعه كرده و مشاهده كردند یك دستگاه سمند نوك مدادی در كنار خیابان پارك و سرنشینان آن صندلی‌های خودرو را خوابانده و سرگرم استراحت هستند كه ماموران بلافاصله در اقدامی ضربتی آنان را دستگیر كردند.

پس از دستگیری سرنشینان خودرو، مشخص شد یكی از آنان كه «علیرضا- س» نام دارد فردی است كه توسط متهم كه «محمد» نام دارد گروگان گرفته شده است. در بازجویی‌های اولیه و با توجه به اظهارات قربانی،

آدم ربایان پس از ربودن قربانی وی را به محلی در حوالی دروازه‌غار انتقال داده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده و در سه مرحله بیش از یك میلیون و750 هزار تومان از خانواده قربانی اخاذی كرده كه با اقدام پلیس در سر قرار دستگیر شده و در اقدام مجرمانه خود ناكام ماندند./اعتماد