اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ رسمی واتیکان به نامه یک مرجع تقلید


پیرو نامه ارسالی آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک­‌های جهان پاسخ رسمی از سوی واتیکان به دفتر این مرجع تقلید واصل شد.

خبرگزاری ایسنا: پیرو نامه ارسالی آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک­‌های جهان پاسخ رسمی از سوی واتیکان به دفتر این مرجع تقلید واصل شد.

متن نامه رهبر کاتولیک­‌های جهان در پاسخ به نامه این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«عالیجناب

حضرتعالی طی نامه‌ای به جناب پاپ فرانسیس در تاریخ 18 آگوست 2014 (27 شهریور ماه)، قاطعانه جنایات صورت گرفته توسط گروه به اصطلاح "دولت اسلامی" علی الخصوص علیه مسیحیان، ایزدی‌ها و دیگر گروه‌های قومی و مذهبی را محکوم نمودید.

پاپ فرانسیس از نامه و موضع شما تشکر می‌نمایند چراکه موضع گیری روشن رهبران دینی علیه خشونت، بویژه خشونت‌های صورت گرفته به نام دین یک " باید و ضرورت" است. در حقیقت، مومنان نیازمند و در انتظار شنیدن هدایت راستین از سوی رهبران دینیشان بویژه در زمان‌های سخت هستند.

از سوی دیگر بنده با شما موافقم که محکومیت بی‌عدالتی‌ها و جنایات رخ داده در گذشته و مواردی که احتمال دارد درآینده صورت گیرد، باید به روشنی و به اتفاق آراء انجام پذیرد به گونه‌ای که گواه معتبری بر این حقیقت باشد که ادیان می‌بایست باعث ترویج عدالت، صلح و برادری باشند.

من به شما این اطمینان را می‌دهم که کلیسای کاتولیک تحت هدایت پاپ فرانسیس، در مسیر ترویج و حمایت از کرامت انسانی و حقوق برآمده از آن پایدار خواهد بود.

از این فرصت استفاده کرده و بهترین آرزوها، امنیت و سلامتی را برای شما آرزو می‌نمایم.

کاردینال جین لویس توران

رئیس شورای گفتگوی بین ادیان واتیکان»


ویدیو مرتبط :
بخشی از وصیت نامه یک مرجع تقلید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخش‌نامه رسمی برای حذف ارز مرجع دریافت نکرده‌ایم/ هیچ تغییری در قیمت کالاهای اساسی بوجود نمی‌آید



زمان حذف ارز مرجع,قیمت کالاهای اساسی,بودجه سال 92

ممبینی :

بخش‌نامه رسمی برای حذف ارز مرجع دریافت نکرده‌ایم/ هیچ تغییری در قیمت کالاهای اساسی بوجود نمی‌آید

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور گفت: دولت در بودجه سال جاری مابه‌التفاوت قیمت ارز مرجع و ارز مبادله‌ای را در نظر گرفته است و لذا هیچ تغییری در قیمت کالاهای اساسی و همچنین دارو بوجود نخواهد آمد.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره بخش‌نامه رسمی دولت مبنی بر حذف ارز مرجع برای کالاهای اساسی و دارو اظهار داشت:  من هنوز این بخشنامه را ندیدم و به صورت رسمی دریافت نشده است و لذا تا سند آن در دست نباشد، قابل ارائه نخواهد بود.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حذف ارز مرجع در سال جاری گفت: این احتمال وجود دارد اما دولت در بودجه سال جاری مابه‌التفاوت قیمت ارز مرجع و ارز مبادله‌ای را در نظر گرفته است و لذا برای مصرف‌کننده و مردم هیچ تغییری در قیمت کالاها و همچنین دارو بوجود نخواهد آمد. معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه قیمت کالاها در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییر نخواهد یافت، تصریح کرد: دولت در سال گذشته برای دارو 420 میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته بود و این در حالیست که این یارانه در سال 92 به دو هزار و 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. 

 

ممبینی همچنین با تأکید بر اینکه بحث‌هایی در خصوص حذف ارز مرجع مطرح می‌شود تنها مربوط به  محاسبات داخلی بودجه کل کشور است، گفت: اگر اشخاص حقیقی و حقوقی در سال گذشته از بانک مرکزی ارز مرجع 1226 تومانی دریافت می‌کردند اکنون باید ارز 2450 تومانی دریافت کنند که دولت نیز مابه‌التفاوت این قیمت را پرداخت می‌کند بنابراین هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

 

معاون بودجه و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان كرد: به موجب قانون بودجه سال 92 ، ارز مرجع براساس نرخ مرکز مبادلات ارزی بوده و دولت با بودجه‌ای که برای مابه‌التفاوت ارز مرجع و مبادله‌ای در نظر گرفته است، تمام این مبالغ را به این افراد پرداخت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران