اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت هوا در تاسوعا و عاشورای حسینی


کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دمای هوای تهران در روزهای پیشِ ‌رو، گفت: بارندگی‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در پایتخت ادامه می‌یابد.

خبرگزاری فارس: فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: به سبب ورود سامانه بارشی و فعالیت این سامانه، تا روز چهارشنبه در نیمه شمالی کشور بارندگی خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه گستره فعالیت این سامانه بارشی در روز پنجشنبه به شمال شرق و دامنه‌های شرقی البرز کشیده می‌شود، افزود: سامانه بارشی مستقر در کشور امروز سبب بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در مناطق واقع در نیمه شمالی کشور می‌شود.

وی با اعلام اینکه بارندگی‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف خواهد بود، یادآور شد: امروز در برخی مناطق واقع در جنوب شرق شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی از نفوذ جریانات سرد شمالی به کشور طی روز آینده خبر داد و گفت: با نفوذ جریانات سرد شمالی شاهد کاهش محسوس دمای هوا در نوار شمالی کشور و بارندگی در استان‌های ساحلی خواهیم بود.

گودرزی درباره شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز در برخی ساعات شاهد بارش پراکنده باران خواهد بود که البته در ارتفاعات این کلان‌شهر بارش برف و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه سخنان خود گفت: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری پیش‌بینی می‌شود و به همین سبب، بارش باران همراه با وزش باد و البته در ارتفاعات، بارش برف در این کلان‌شهر دور از انتظار نخواهد بود.

گودرزی همچنین از کاهش 4 درجه‌ای دمای هوا در پایتخت خبر داد و گفت: طی دو روز آینده (تاسوعا و عاشورای حسینی) دمای هوا در تهران حدود 4 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی به آخرین اخطاریه مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی اشاره کرد و بیان داشت: براساس بارش شدید برف و لغزنده شدن جاده‌های ارتباطی در برخی مناطق از جمله تمامی راه‌های ارتباطی کوهستانی قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، چهارمحال و بختیاری و لرستان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری لازم است مسافران تمهیدات و تجهیزات لازم را با خود همراه داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
تاسوعا و عاشورای حسینی در رشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای تاسوعا و عاشورا / براساس پیش‌بینی سازمان



اخبار,اخباراجتماعی, وضعیت آب و هوا

 
هواشناسی، طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، مرکز، شمال، دامنه‌های البرز و به تدریج شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود

 

 اخبار اجتماعی  - نسیم