اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزن کوله‌پشتی کلاس اولی‌ها چقدر باشد؟


یک فیزیوتراپ در خصوص ویژگی‌های کیف خوب گفت: کوله‌پشتی بهترین وسیله برای حمل وسایل دانش‌آموزان است و وزن کوله‌پشتی باید یک‌هفتم وزن کودک باشد بنابراین وزن کوله‌پشتی کلاس اولی‌ها نباید بیش از 3 کیلوگرم باشد.

خبرگزاری ایسنا: یک فیزیوتراپ در خصوص ویژگی‌های کیف خوب گفت: کوله‌پشتی بهترین وسیله برای حمل وسایل دانش‌آموزان است و وزن کوله‌پشتی باید یک‌هفتم وزن کودک باشد بنابراین وزن کوله‌پشتی کلاس اولی‌ها نباید بیش از 3 کیلوگرم باشد.

«محمدباقر صداقت‌جو» با بیان این‌که کوله‌پشتی باید به اندازه قد فرد باشد، گفت: طول کوله باید به‌گونه‌ای باشد که تا بخش انتهایی ستون فقرات پشتی کودک را بگیرد.

به گفته‌ی وی، کوله‌ی خوب، کوله‌ایست که دو میله‌ی عمودی در دو طرف آن قرار داشته باشند که به‌صورت موازی با ستون فقرات قرار گیرند.

این فیزیوتراپ افزود: به‌هنگام خرید کوله‌پشتی دقت کنید که هیچ میله‌ی عرضی در کوله‌پشتی وجود نداشته باشد که عمود بر ستون فقرات باشد.

به گفته‌ی صداقت‌جو، سفتی کوله باید به‌گونه‌ای باشد که کاملاً به بدن بچسبد، چون شل بودن کوله‌پشتی سبب فشار آمدن به بدن فرد می‌شود.

وی افزود: جنس مناسب برای کوله، جنسی است که عرق نکند، زیرا این‌گونه کوله‌پشتی‌ها زمینه‌های ایجاد قارچ‌های پوستی و ایجاد التهاب را در فرد بوجود می‌آورند.

این فیزیوتراپ به دانش‌آموزان توصیه کرد از سنگین کردن کوله‌های خود، خودداری کنند و کوله را به‌صورت یک طرفه روی یکی از شانه‌های خود نیندازند.

صداقت‌جو در ادامه کفشی را مناسب دانست که پا در آن احساس راحتی کند از این‌رو به افراد توصیه کرد کفشی را بخرند که اختلاف پاشنه و پنجه حدود دو سانتی‌متر باشد.

وی در خصوص ویژگی‌های کفش خوب گفت و افزود: کفش خوب کفشی است که پا در آن اساس راحتی کند، کف آن نرم و اختلاف پاشنه و پنجه آن حدود دو سانتی‌متر باشد.

این فیزیوتراپ با بیان این‌که پنجه باریک سبب خم شدن انگشتان پا و پینه بستن آنها می‌شود، به افراد توصیه کرد: از خرید کفش‌هایی با پنجه‌ی باریک خودداری کنند و کفشی بخرند که پنجه‌ی آن به اندازه‌ای پهن باشد که شصت پا از آن بیرون نزند.

به گفته‌ی صداقت‌جو، کفش خوب کفشی است که قسمت داخلی آن قوس و برآمدگی داشته باشد.

این فیزیوتراپ کرمانشاهی بهترین جنس برای رویه‌ی کفش را چرم دانست و گفت: رویه‌ی کفش باید تهویه‌ی کافی داشته باشد.

صداقت‌جو بهترین رنگ برای کفش را رنگ‌های روشن دانست و به افراد توصیه کرد: از خرید کفش‌های تیره، قهوه‌ای و مشکی خودداری کرده و خصوصاً برای کودکان کفش با رنگ روشن بخرید.


ویدیو مرتبط :
نحوه ی تنظیم کوله پشتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزن کوله پشتی دانش آموزان چقدر باید باشد؟



وزن کوله پشتی دانش آموزان

به لحاظ علمی، وزن کیف مدرسه و کوله پشتی نباید بیش از 20 درصد وزن دانش‌آموز باشد

 

 پارسانژاد، فیزیوتراپیست در پاسخ به سوال شهروندی درباره وزن مناسب کوله‌پشتی و کیف مناسب برای مدرسه، اظهار داشت: یکی از نکاتی که والدین و اولیا مدرسه باید نسبت به آن توجه داشته باشند، وزن کیف دانش‌آموزان است. به لحاظ علمی، وزن کیف مدرسه نباید بیش از 20 درصد وزن دانش‌آموز باشد.

 

برخی دانش‌آموزان عادت دارند تا تمام وسایل خود را روزانه حمل کنند این مسئله موجب می‌شود تا وزن کیف آنها بیش از حد سنگین شود و برای سیستم اسکلتی و عضلانی آنها مشکلاتی ایجاد کند.

 بهترین کیف برای سلامت جسمانی دانش‌آموزان، کوله‌پشتی است که دو بند داشته باشد و بندهای آن پدگذاری مناسب شده باشند تا بر شانه‌های دانش‌آموز فشار وارد نشود و جای بندها نیز روی شانه‌ها باقی نماند. همچنین داشتن بند کمری با پهنای مناسب می‌تواند فشار کیف را بر کل بدن وارد کند تا نقطه خاصی از آن دچار فشار و آسیب نشود.

اگر وزن کیف مناسب نباشد، دانش‌آموز فشار زیادی را در مسیر منزل تا مدرسه تحمل می‌کند و وقتی به مدرسه می رسند عضلات به علت فشار زیادی که بر آنها وارد شده است، دچار اسپاسم می‌شوند و دیگر تاب وزن سر را ندارند که این می‌تواند موجب انحراف ستون فقرات به جلو یا طرفین، فشار بر دیسک‌های ستون فقرات و صفحه‌های رشد شود.

این فیریوتراپیست، غیر طبیعی شدن مفاصل و بدشکلی مهره‌های ستون فقرات را ناشی از فشار غیر طبیعی بر صفحه‌های رشد دانست و خاطر نشان کرد: صفحه‌های رشد که در دختران تا حدود 11 سالگی و در پسران تا حدود 15 سالگی باز است باعث می‌شوند که استخوان رشد طولی داشته و شکل طبیعی به خود بگیرند.
 
منبع : farsnews.com