اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به کاهش تعداد سکه‌ های جایزه جلال


وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی درباره کاهش تعداد سکه‌های جایزه جلال گفت: می‌خواستیم در این دوره به برگزیدگان جایزه بدهیم و رقم ۱۱۰ سکه رقم بالایی بود.

خبرگزاری فارس: وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی درباره کاهش تعداد سکه‌های جایزه جلال گفت: می‌خواستیم در این دوره به برگزیدگان جایزه بدهیم و رقم ۱۱۰ سکه رقم بالایی بود.

 مراسم بیست و دومین دوره تکریم مقام کتباداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی و یادبود ارتحال علامه طباطبایی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی ریاست دفتر مقام معظم رهبری علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و کتاب در تالار وحدت برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،مبنی بر حضور محمود دولت‌آبادی در برنامه بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، گفت: راجع به کتاب از من بپرسید زیرا آمده‌ایم اینجا در مورد کتابخوانی حرف بزنیم و خارج از این موضوع از من سؤال نکنید.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس در رابطه با کاهش جوایز ادبی جایزه جلال آل احمد گفت:‌ چون می‌خواستیم در این دوره به برگزیدگان جایزه بدهیم و رقم 110 سکه رقم بالایی بود و اگر می‌خواستیم به وجه مطلوبی حق این جایزه را ادا کنیم نمی‌توانستیم و برای اینکه تعداد بیشتری بتوانند این جایزه را دریافت کنند باید این تعداد را کاهش می‌دادیم و تصمیم گرفتیم سی سکه بدهیم.

وی ضمن بی‌اطلاعی از نیازمند بودن تغییرات جایزه جلال به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مگر تغییرات در این جایزه نیاز به مصوبه شورا دارد که بعد از تأئید خبرنگار فارس، گفت: موافقت شورا را می‌گیریم.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با کارگروهی که این جایزه را تغییر دادند، گفت: در مورد این جایزه از آقای صالحی که معاون فرهنگی ما هستند و مسئولیت این کار را برعهده دارند بپرسید تا توضیح دهد در ضمن ما سخنگو گذاشته‌ایم که حرف دقیق بزنیم و سخن غیردقیق نگوییم.

به گزارش شب گذشته همایون امیرزاده مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی اعلام کرد: در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به هر یک از برگزیدگان 30سکه و تقدیر شوندگان این جایزه 10 سکه بهار آزادی اهدا می شود.


ویدیو مرتبط :
مبحث الکتریسته ساکن، نحوه کاهش تعداد بارها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزیر اقتصاد به کاهش قیمت سکه


وزیر اقتصاد گفت: در سالهای اخیر بازار تحت فشارهای سیاسی بوده و وقتی فشارهای سیاسی تعدیل می شود بازارها می توانند خود را بازیابی کنند و به رونق می رسند و مردم می دانند سکه و ارز بازارهای پرریسکی است.

 خبرگزاری مهر: سید شمس الدین حسینی عصر دیروز در حاشیه مراسم اعلام رسمی گزارش جهانی سرمایه گذاری خارجی ایران در سال 2012 در جمع خبرنگاران در مورد کاهش قیمت انواع سکه و ارز در بازار بویژه بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید مشارکت مردم در انتخابات را به عنوان یک علامت بسیار مثبت در فعالیت های مختلف اجتماعی و اقتصادی ببینیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه پیش از گذشته بخش های اقتصادی و اجتماعی به هم گره خورده است، اظهار داشت: مدتها بود فضاسازی منفی بر علیه حضور و مشارکت مردم در امور اجتماعی کشور وجود داشت. حدود 73 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و از بین کاندیداهای متعدد یک انتخابات دقیق و صحیح ریاست جمهوری برگزار شد و این علامت مثبتی است.

حسینی خاطرنشان کرد: این انتخابات به فضای بین المللی و برای همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی فضای مساعدی را نشان می دهد که در آن نشاط اجتماعی وجود دارد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در سالهای اخیر بازار تحت فشارهای سیاسی بوده و وقتی فشارهای سیاسی تعدیل می شود بازارها می توانند خود را بازیابی کنند و به رونق می رسند و مردم می دانند سکه و ارز بازارهای پرریسکی است.