اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به استفاده از «خمیر مرغ» در کباب


رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران تصریح کرد: واحدهای صنفی کبابی به هیچ وجه نمی‌توانند از خمیر مرغ در پخت کباب استفاده کنند چون با این کار طعم واقعی گوشت از بین می‌رود و گوشت به خوبی روی سیخ قرار نمی‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران تصریح کرد: واحدهای صنفی کبابی به هیچ وجه نمی‌توانند از خمیر مرغ در پخت کباب استفاده کنند چون با این کار طعم واقعی گوشت از بین می‌رود و گوشت به خوبی روی سیخ قرار نمی‌گیرد.

حسین محمدی درباره استفاده گسترده خمیر مرغ در برخی اصناف از جمله پخت کباب و حلیم،با بیان اینکه واحدهای کبابی تحت نظارت اتحادیه فعالیت می‌کنند و وزارت بهداشت نیز کنترل‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد، افزود: تمامی واحدهای صنفی در این اتحادیه کارت و گواهینامه بهداشت دارند که این موضوع تاییدی بر فعالیت استاندارد آن‌هاست.

محمدی ادامه داد: نظارت‌های لازم بر واحدهای فروش کباب و حلیم اعمال می‌شود و آنها با داشتن کارت بهداشت، کاملا استاندارد و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران حال تاکید کرد: فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی در کشور رایج شده و به جای اینکه غذاهای سنتی و سالم ایران را به کشورهای اروپایی معرفی کنیم رو به روز استفاده از فست‌فود در کشور افزایش می‌یابد.

در پی ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی از سوی سازمان غذا و دارو، فلاحتی، رییس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران اعلام کرد که "طبق اخطار وزارت بهداشت خمیر در تولید سوسیس و کالباس از خمیر مرغ حذف شده است اما اگر استفاده از این محصول در فرآورده‌های گوشتی مشکل بهداشتی دارد باید استفاده از این محصول در اصناف نیز ممنوع و جلوی آن گرفته شود".


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت بهداشت به استفاده از خمیر مرغ



اخبار,اخباراجتماعی, وزارت بهداشت


 اخباراجتماعی  - واکنش وزارت بهداشت به استفاده از خمیر مرغ

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اخبار منتشر شده درباره استفاده از خمیر مرغ را تکذیب و توضیحاتی را ارائه کرد

به گزارش مهر، مهندس محمد هاشمی با بیان اینکه در خصوص مکاتبات اداره کل فرآورده های غذایی،‌ آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  سوء تفسیرهایی از سوی برخی سازمان ها و رسانه ها صورت گرفته گفت: خبرهای منتشر شده در خصوص " مجاز بودن خمیر مرغ‌" تکذیب می شود.

وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت: مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی،‌ آرایشی و بهداشتی طی نامه ای به صورت شفاف سیاست های سازمان غذا و دارو در خصوص ممنوعیت استفاده ازخمیر مرغ را اعلام نمودند و در حال حاضر هیچ گونه تغییر سیاستی در ارتباط با استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی صورت نگرفته است.

هاشمی خاطر نشان کرد: تغییر سیاست های سازمان غذا و دارو در این خصوص منوط به تغییر سیاست سایر ارگان های ناظر قابل بررسی است و تا این لحظه در سیاست های سازمان غذا و دارو در برخورد با خمیر مرغ تغییری حاصل نشده است.


  اخباراجتماعی  - مهر