اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به انتخاب نخست وزیر جدید عراق


وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای نسبت به انتخاب حیدرالعبادی نخست وزیر جدید عراق واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر: وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای نسبت به انتخاب حیدرالعبادی نخست وزیر جدید عراق واکنش نشان داد.

متن بیانیه به این شرح است:

جمهوری اسلامی ایران از مجموعه گامهای برداشته شده در مسیر تکمیل روند سیاسی در عراق و برگزاری موفق سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور حمایت نموده و موفقیتهای بدست آمده در تحقق انتخاب روسای سه گانه عراق و طی شدن روند تکمیل مراحل تشکیل دولت جدید بر اساس زمانبندی پیش بینی شده در قانون اساسی این کشور را به مردم، حکومت و مرجعیت عراق تبریک می گوید.

اصول و مبانی مورد توجه و تاکید جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعیین نخست وزیر و تشکیل دولت جدید عراق از ابتدا بر مولفه های قانون اساسی و قانون انتخابات، رهنمودهای مرجعیت عالی و توافق در هم پیمانی ملی مبتنی بوده است.

 بر همین اساس از تعیین هرچه سریعتر اعضای کابینه توسط نخست وزیر و طی شدن مراحل اخذ رای اعتماد در مجلس ملی عراق حمایت می نماید.

بدیهی است جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کمکها و حمایتهای خود را از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم و همچنین تقویت ثبات و امنیت آن کشور ادامه خواهد داد و از نقش مرجعیت عالی و همه نیروهای سیاسی عراق در حفظ وحدت، حاکمیت ملی و تسریع در روند تکمیل پروژه شکل گیری دولت جدید قدردانی می نماید.


ویدیو مرتبط :
وزیر خارجه عراق: ایران در لحظات سخت کنار ما بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت خارجه ایران به مذاکرات ایران و آمریکا پیرامون انتخاب نخست وزیر عراق



اخبار,اخبارسیاست خارجی,نخست‌وزیر عراق

 

 اخبار سیاست خارجی - تکذیب مذاکرات ایران و آمریکا در مورد تعیین نخست‌وزیر عراق

مذاکرات ایران و آمریکا پیرامون انتخاب نخست وزیر عراق تکذیب شد.

به گزارش ایسنا یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر کذب منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در مورد تعیین نخست‌وزیر دولت عراق اظهار داشت: خبرسازی انجام شده در این خبرگزاری که مسبوق به سابقه است و مکررا در موضوعات مختلف شاهد آن بوده‌ایم، کذب محض است.

 این مقام مسئول وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: جمهوی اسلامی ایران همان‌گونه که بارها اعلام کرده است، تعیین مقامات در عراق را صرفا در چارچوب قانون اساسی، خواست و اراده مردم و همچنین ساز و کارهای سیاسی داخلی عراق دانسته و هر گونه دخالت خارجی در امور این کشور را مردود می‌داند.


 اخبارسیاست خارجی -  ایسنا