اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه چیز در مورد فیلم موهنی که مسلمانان را به خشم آورد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

همه چیز در مورد فیلم موهنی که مسلمانان را به خشم آورد

تری جونز روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ نیز یک نسخه از قرآن را در کلیسای خود به آتش کشید که این اقدام تظاهرات گسترده‌ای را در افغانستان به دنبال داشت که طی آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند...تری جونز، کشیش کلیسای گِینزویل فلوریدا، که شبکه خبری سی‌ان‌ان در وب‌سایت خود او را کشیشی «جویای نام» توصیف می‌کند پیشتر در اردیبهشت‌ماه امسال قرآن را آتش زده بود.

انتخاب:این فیلم موهن که با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگی محمد[ص] رسول اسلام" معرفی شده یک فیلم آماتوری به کارگردانی «سام باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آنها شرم می‌کند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از ابنا ؛ این فیلم پیش از این تنها یک بار در سالنی در هالیوود به شکل خصوصی نمایش داده شد و قرار بود دیروز و در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در کلیسای تری جونز (کشیش سفیه) به نمایش درآید؛ اما این نمایش لغو شد.

این کشیش دیروز و طبق اعلام قبلی، حرکت موهن دیگری به نام «محاکمه مردمی محمد[ص]» برگزار کرد و به زعم خود آن حضرت را محاکمه نمود. قرار بود این فیلم در کنار این محاکمه نمایش داده شود.

اما علیرغم لغو پخش رسمی فیلم موهن، بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازی منتشر گردید و چون این کار از سوی قبطیان مهاجر مصری انجام شد، نخستین واکنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاست و سپس به لیبی، یمن و دیگر کشورها کشیده شد.

شخصیت‏های مسلمان، مسیحی، قبطی و نیز کاخ سفید ساخت این فیلم را محکوم کردند؛ اما مسلمانان خشمگین در مصر و لیبی، با حمله به نمایندگی های سیاسی آمریکا در "قاهره" و "بنغازی"، سفیر آمریکا در لیبی را کشتند. دولت آمریکا که اینک با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏کند خود را از این اقدام موهن بری کند؛ اما آیا می‏توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد؟

زمان این فیلم 2 ساعت است اما بخش هایی چند دقیقه ای از آن (به زبان انگلیسی و نیز با دوبله به زبان مصری محلی) بر روی شبکه ویدئویی "یوتیوب" منتشر گردیده و با وجود اعتراضات تا این لحظه حذف نشده است. این در حالی است که این شبکه مدعی است فیلمهایی که موجب خشونت شود یا توهین به احساسات عمومی باشد را منتشر نمی‏کند.

مشخصات فیلم

نام فیلم: برائت از مسلمانان (زندگی محمد رسول اسلام)سناریست، تهیه کننده و کارگردان: سام باسیل (به انگلیسی: (Sam Bacileمحصول: 2011 ـ ایالات متحده آمریکازمان: 120 دقیقهحامیان مادی: صهیونیست‏ها.حامیان معنوی: «عصمت زقلمه» رییس دولت خودخوانده قبطی (هیئت عالی حکومت قبطیان مهاجر در آمریکا) ـ «موریس صادق» وکیل قبطی دادگستری ـ «تری جونز» کشیش قرآن‏سوز آمریکایی.

داستان فیلم

این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است.

فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد. گذشته از صحنه‏ های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنتهای فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏ گر معرفی کرده است و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغریب" مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد.

در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند.

روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم "برائت از مسلمانان" یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است.

آشنایی با کارگردان

سام باسیل یک شهروند اسرائیلی ـ آمریکایی ایالات متحده است. وی یک مشاور املاک و مدیر شرکت‏های ساخمانی است که در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند . علیرغم عدم انتشار هیچ تصویری از وی، او یک شخص حقیقی است و سنی بین 52 تا 56 سال دارد. (یعنی سام باسیل، یک نام مستعار نیست).

باسیل از دیروز سه شنبه (۱۱ سپتامبر 2012 ـ ۲۱ شهریور 1391) که با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" و روزنامه آمریکایی "وال ستریت ژورنال" مصاحبه کرد ناپدید شد و از مکان اختفای وی اطلاعی در دست نیست.

وی دیروز به روزنامه " وال استریت ژورنال" گفت: "برای این فیلم 5 میلیون دلار از یکصد صهیونیست اعانه جمع آوری شده است. این فیلم با استفاده از 59 بازیگر و تیمی 45 نفره در پشت صحنه، به مدت سه ماه در اواسط سال گذشته میلادی در کالیفرنیا تولید شد".

اما با وجود این هزینه هنگفت، کیفیت فیلم بسیار پایین و دکورها و صحنه‏ ها بسیار آماتوری و پیش پا افتاده است.

آشنایی با حامیان فیلم

گروه موسوم به «قبطیان مهاجر»: دکتر عصمت زقلمة از شخصیت‏های قبطی مهاجر و ساکن در آمریکا، در سال گذشته میلادی با ادعای اینکه مسیحیان قبطی مصر در معرض ظلم و قتل هستند "حکومت قبطی در تبعید" را تشکیل داد و خود را رییس آن اعلام کرد. دیگر مقامات این دولت خودخوانده «مستشار موریس صادق» مدیر اجرایی، «مهندس نبیل بسادة» دبیرکل و «مهندس إیلیا باسیلی» هماهنگ کننده بین المللی آن هستند.

اما رهبران قبطی مقیم مصر، با رد تشکیل این دولت، اعلام کردند که زقلمة و موریس را نماینده خود نمی دانند.

«تری جونز» (به انگلیسی: Terry Jones):

کشیش یک کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا است. وی جایگاهی در بین مسیحیان آمریکا ندارد و در کلیسای محلی او تنها حدود 20 و حداکثر ۵۰ نفر حاضر می‏شوند. وی از 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون به همراه همسرش در کلیسایی کوچک در شهر "گینسویل" حمله علیه جهان اسلام را آغاز کردند. جونز در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار برگزاری مراسم قرآن سوزی شد و سرانجام پس از غائله ‏های رسانه‏ ای فراوان و کسب شهرت منفی جهانی، در روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ این کار موهن را انجام داد.

عواقب این کار ابلهانه وی گریبانگیر آمریکائیان مقیم کشورهای اسلامی و کارکنان سازمان ملل شد؛ و فقط در "مزار شریف" افغانستان دست کم ۱۲ نفر از نیروهای سازمان ملل کشته شدند. تری جونز از سوی رهبران دینی مسیحیت نیز مردود است و علاوه بر محکومیت رسمی وی از سوی "واتیکان" روحانیون مختلف مسیحی نیز کار وی را نفی کرده‏ اند. رهبران دینی شهر دیربورن نیز با موضع‌گیری در برابر این تصمیم ضددینی تری جونز اعلام کرده بودند که مقابل مرکز اسلامی دیربورن گرد هم خواهند آمد تا اعلام کنند مخالف اهانت به احساسات اقلیت‌های مسلمان هستند.

وی پس از آنکه با سوءاستفاده از غائله سوزاندن قرآن در دو سال گذشته، از یک کشیش روستایی به یک چهره جهانی تبدیل شد پارسال نیز تبلیغات شدیدی را آغاز و سرانجام نسخه ای از قرآن را به آتش کشید. او امسال نیز نمایش مضحک "محاکمه مردمی پیامبر(ص)" را به راه انداخت./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
خشم مقدس (مسلمانان افغانستان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توهین یک فیلم به پیامبر، خشم مسلمانان و کشتن سفیر آمریکا در لیبی +تکمیلی


در پی اكران فیلمی در آمریكا كه در آن به پیامبر اكرم (ص) توهین شده است، مردم مصر و لیبی به سفارتخانه‌ و كنسولگری‌های آمریكا حمله كردند و با پایین كشیدن و آتش زدن پرچم آمریكا خشم خود را نشان دادند.

ایسنا: در پی اكران فیلمی در آمریكا كه در آن به پیامبر اكرم (ص) توهین شده است، مردم مصر و لیبی به سفارتخانه‌ و كنسولگری‌های آمریكا حمله كردند و با پایین كشیدن و آتش زدن پرچم آمریكا خشم خود را نشان دادند.

به گفته منابع امنیتی لیبی مردم خشمگین بنغازی لیبی با حمله به كنسولگری آمریكا در این شهر، یك كارمند آمریكایی این كنسولگری را كشتند و یك تن دیگر را زخمی كردند.

این حمله كه توسط گروه اسلامگرای «انصارالشریعه» صورت گرفت در اعتراض به اكران فیلمی موهن به پیامبر اكرم (ص) در سینماهای آمریكا صورت گرفت. مهاجمان با استفاده از سلاح‌های سبك و آر.پی‌.جی به ساختمان كنسولگری آمریكا حمله كردند كه در این حمله یك كارمند آمریكایی سفارتخانه كشته و یك تن دیگر زخمی شد.

یونس الشریف، معاون وزیر كشور لیبی در این باره گفت: غیر از این دو آمریكایی بقیه اعضای كنسولگری آمریكا سالم هستند و آسیبی به آنها نرسیده است.

قبل از تشدید حملات افراد مسلح گردانی از انقلابیون تحت فرمان نیروهای دولتی توانستند كنسول و بقیه كارمندان كنسولگری آمریكا را از محل درگیری‌ها خارج كنند.

بنا به گفته شاهدان، افراد مسلح كه تعداد آنها 60 تا 70 تن برآورد شده‌، با ورود به كنسولگری آمریكا در بنغازی، پرچم آمریكا پایین كشیده و بر دیوارهای آن شعارهای اسلامی نوشتند.

مردم مصر نیز با حمله به سفارتخانه آمریكا با بالا رفتن از دیوار پرچم آمریكا را پایین كشیدند.

در این تظاهرات كه هزاران مصری در آن شركت داشتند، شعارهایی علیه دولت آمریكا به خاطر مجوز پخش چنین فیلم‌هایی سر داده شد.

این تظاهرات كه با دعوت گروه‌های سلفی و حزب النور برگزار شد اواخر روز به خشونت كشیده شد و تظاهركنندگان با حمله به سفارتخانه آمریكا، پرچم این كشور را پایین كشیده و پرچم‌هایی با مضامین اسلامی برافراشتند.

ویكتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریكا با محكوم كردن و تایید این رخدادها گفت كه آمریكا با شدیدترین عبارت‌های ممكن حمله به كنسولگری خود در لیبی و كادر دیپلماتیكش را محكوم می‌كند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز کشته شدن یکی از کارمندان کنسولگری آمریکا در بنغازی را رسما تایید کرد.

پیش از آن عبدالمنعم الهور، سخنگوی شورای عالی امنیت لیبی گفته بود که از تعداد دیگر مجروحان این درگیری هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست."

یکی از گزارشگران خبرگزاری رویترز در بنغازی هم گفته است که او شخصا سه مامور لیبیایی حفاظت از کنسولگری آمریکا را دیده که زخمی شده بودند.

بنابر گزارش‌ها، مردان مسلحی با پرتاب بمب های آتش زا و شلیک به سوی ساختمان کنسولگری به این مرکز دیپلماتیک حمله ور شده اند.

ماموران حفاظتی کنسولگری با پاسخ دادن آتش تلاش کرده اند که در برابر مهاجمان مقاومت کنند اما به گفته مقام‌های لیبی آنها نتوانسته‌اند در برابر این حمله مدت زیادی دوام بیاورند.

پرچم آمریکا روز سه شنبه به خاطر سالگرد حملات یازدهم سپتامبر نیمه افراشته بود.

با این حال وزارت خارجه آمریکا در ساعات پایانی روز سه شنبه اعلام کرد که پلیس مصر موفق شده است که تمامی معترضان را از محوطه و اطراف سفارت آمریکا در قاهره دور کند.

سفارت آمریکا در قاهره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا هرگونه اقدام "افراد منحرف" برای توهین به مسلمانان را محکوم می کند چنانکه هرگونه بی حرمتی به همه ادیان را محکوم می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبكه خبری الجزیره، در بخشی از این بیانیه آمده: "ما سوء استفاده از آزادی بیان به منظور اهانت به باورها و اعتقادات دیگران را قویا محکوم می کنیم."

بنابر گزارشی که نشریه وال استریت ژورنال منتشر کرده، نام این فیلم "بی گناهی مسلمانان" (Innocence of Muslims) است که توسط یک موسسه ساختمانی و املاک اسرائیلی - آمریکایی تهیه شده و در آن به آنچه "تظاهر و ریاکاری اسلام" ادعا شده اشاره می‌شود.



سفیر آمریکا در لیبی کشته شد


تابناک: منابع خبری از قتل سفیر آمریکا در کشور لیبی در نتیجه خشم مردم از توهین به پیامبر اسلام در یک فیلم آمریکایی خبر می‌دهند.

منابع رسمی لیبی به رویترز گفته‌اند که سفیر و سه کارمند آمریکایی در حمله‌ای راکتی کشته شده‌اند. یک کارمند سفارت ایالات متحده در لیبی که در این باره مورد سئوال قرار گرفته، در پاسخ گفته است: "ما در این مورد اطلاع خاصی نداریم". اما گفته است که سفارت آمریکا، مرگ یک نفر را تائید می‌کند.

سفیر آمریکا در لیبی که بدست مردم خشمگین به قتل رسید (عکس بالا سمت چپ)



یک مقام در دولت لیبی گفته‌ است که پس از این که تظاهرکنندگان خشمگین به کنسولگری آمریکا حمله کرده و دست به تیراندازی زده و یک کارمند آن را کشته‌اند، سفیر در راه مکانی امن بوده است. وی گفت که سفیر و سه کارمند دیگر زمانی کشته شده‌اند که افراد مسلح یک راکت به سمت خودروی آنها شلیک کردند. سفارت آمریکا یک هواپیمای نظامی اعزام کرده است تا جنازه این افراد به تریپولی و سپس ایالات متحده منتقل شود.

وزارت خارجه امریکا هنوز این خبر را نه تائید و نه رد نکرده‌اند. محل دیپلماتیک ایالات متحده در شرق لیبی بعد از درگیری‌های خشونت‌بار تخلیه شده بود و افراد خشمگین بعد از حمله به ساختمان آن، آن را به آتش کشیدند.

خشونت‌ها بخشی از اعتراضات علیه یک فیلم آماتور آمریکایی است که نسبت به پیامبر اکرم (ص)، توهین‌آمیز دانسته شده است. حوادث مشابهی در قاهره پایتخت مصر نیز به وقوع پیوسته است. در قاهره افراد مسلح از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته و پرچم این کشور را پایین کشیده و آتش زدند.

فیلم مورد بحث توسط یک گروه مستقر در آمریکا تولید شده است که شامل تری جونز کشیش آمریکایی است که توهین وی به قران در گذشته باعث اعتراضات شدیدی شد. در سالگرد حمله یازده سپتامبر، این کشیش آمریکایی، ویدئویی را در تبلیغ فیلم فوق منتشر کرده است.

در تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا حدود دو هزار نفر شرکت داشته‌اند و خواستار ممنوعیت فیلم و عذرخواهی آمریکا شده و خواستار اقدام محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر در این مورد شده‌اند.

سفارت آمریکا در قاهره در بیانیه‌ای "تلاش مستمر عده‌ای گمراه برای توهین به احساسات مسلمانان" را محکوم کرده است. احمد بن حلی معاون دبیر کل اتحادیه عرب نیز این فیلم را محکوم کرده است.



لیبی: قاتلان سفیر آمریکا هوادارن قذافی بودند

واحد مرکزی خبر:  معاون وزیر کشور لیبی عاملان حمله به مقر کنسو لگری آمریکا در بنغازی را که به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و سه تن دیگر از کارکنان کنسولگری انجامید هواداران معمر قذافی خواند.

به گزارش ونیس الشارف در کنفرانس مطبوعاتی امروزش گفت: «‌در این هجوم کنسولگری آمریکا نیز بی احتیاطی کرد زیرا آنان از قبل می دانستند قرار است چنین تجمعی برگزار شود و چنین اتفاقاتی در کشورهای عربی کاملا قابل پیش بینی است».

به گزارش پایگاه خبری البشیر، الشارف افزود: « با همه دشواری هایی که در مسیر تحقیقات در این حادثه وجود دارد اما تحقیقات ما از شب گذشته و با هدف شناسایی عوامل اصلی حمله به کنسولگری آغاز شده است اما آنچه پیداست اینکه بقایای رژیم سابق از این فرصت سوء استفاده کردند و به نظر می رسد این اقدامشان، اقدامی تلافی جویانه در تحویل عبدالله سنوسی مدیر سرویس اطلاعاتی رژیم قذافی به طرابلس بوده است».