اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همسرکشی به‌ دلیل مخالفت با سفر!


کارآگاهان جنایی در حال تحقیق از مردی هستند که همسر خود را به قتل رسانده است. والدین دختر 22ساله‌ای به نام مهسا روز 12 خرداد سال‌جاری به پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی رفتند و اطلاع دادند فرزندشان مفقود شده است.

روزنامه شرق: کارآگاهان جنایی در حال تحقیق از مردی هستند که همسر خود را به قتل رسانده است. والدین دختر 22ساله‌ای به نام مهسا روز 12 خرداد سال‌جاری به پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی رفتند و اطلاع دادند فرزندشان مفقود شده است.

آنها گفتند: «مهسا به‌تازگی با جوانی 26ساله به نام سهند عقد کرده بود اما هنوز مراسم عروسی‌شان برگزار نشده بود. روز حادثه دخترمان به قصد رفتن به خانه پدرشوهرش منزل را ترک کرد اما دیگر خبری از او نشد. وقتی با سهند صحبت کردیم او هم گفت از مهسا خبری ندارد.» کارآگاهان بعد از گرفتن مشخصات مهسا تحقیقات خود را برای یافتن سرنخی از او آغاز کردند. همزمان ماموران جنازه زنی را یافتند که در جاده‌ای روستایی رها شده بود.

جسد سوخته بود و غیرقابل شناسایی به نظر می‌رسید با این حال از آنجا که احتمال داشت مقتول، مهسا باشد خانواده وی به پزشکی‌قانونی معرفی شدند و بعد از دیدن پیکر سوخته تایید کردند جسد متعلق به دخترشان است.  به این ترتیب نخستین گره پرونده گشوده و سرنوشت دختر جوان مشخص شد. کارآگاهان در گام بعدی تلاش خود را برای یافتن ردی از قاتل یا قاتلان آغاز کردند.

 والدین مهسا و سهند هیچ حدسی در این خصوص نمی‌زدند و سرنخی که بتوان آن را پیگیری کرد وجود نداشت به همین دلیل تحقیقات با کندی پیش می‌رفت تا اینکه مشخص شد مقتول با شوهر خود اختلافاتی داشت. اگرچه این اختلافات می‌توانست انگیزه‌ای برای ارتکاب جنایت باشد، اما مدرک محکمی علیه سهند در دست نبود و خود او نیز ضمن انکار قتل ادعا می‌کرد به هیچ‌وجه نمی‌داند همسرش چگونه کشته شده و اختلاف جدی‌ای نیز با او نداشت.

کارآگاهان بعد از گذشت پنج‌ماه از وقوع جنایت مدارکی را به دست آوردند که ثابت می‌کرد سهند روز ناپدیدشدن مهسا به همان جاده‌ای رفته که جنازه در آنجا کشف شده بود. وقتی این مدرک به دست آمد سهند بازداشت شد و بعد از دوروز انکار بالاخره به کشتن همسرش اقرار کرد.  سهند در اعترافات خود گفت: «بعد از ازدواج با مهسا متوجه برخی رفتارهای غیرمتعارف او شدم.

از این موضوع به‌شدت ناراحت بودم. پدر و مادرم هم که از ابتدا با ازدواج ما مخالف بودند درباره این رفتارهای مهسا مرتب به من تذکر می‌دادند به همین دلیل چندبار با وی صحبت کردم و از او خواستم رفتارش را اصلاح کند اما او اصلا نمی‌پذیرفت کار بدی انجام داده است و همان کارهای قبلی را تکرار می‌کرد. این مساله باعث شد اختلافات میان ما شدیدتر شود تا اینکه روز حادثه تصمیم گرفتم با همسرم به‌صورت جدی صحبت و مشکل را حل کنم.» متهم به قتل ادامه داد: «آن روز پدر و مادرم در خانه نبودند.

 وقتی مهسا آمد دوباره همان تذکرات قبلی را تکرار کردم، او هم همان جواب‌ها را تحویلم داد و گفت قصد دارد همراه دوستانش به جنوب کشور سفر کند. از شنیدن این حرف ناراحت شدم و به او گفتم دوست ندارم با دوستانش به مسافرت برود. سر این موضوع با هم مشاجره کردیم و در حالی‌که عصبانی شده بودم به طرفش حمله کردم و با دستم گلویش را فشار دادم و وقتی به خودم آمدم که مهسا دیگر نفس نمی‌کشید.

 به‌شدت ترسیده بودم و نمی‌دانستم با جسد چه‌کار کنم. آن را در یکی از اتاق‌های خانه پنهان کردم تا بتوانم نقشه مناسبی بکشم.» سهند در ادامه توضیح داد: «فردای روز قتل خودرو پراید یکی از دوستانم را از او قرض گرفتم، جسد را داخلش گذاشتم و به جاده‌ای خلوت بردم. در آنجا جنازه را در گودالی انداختم و فرار کردم. قتل را قبول دارم اما آتش‌زدن جنازه کار من نبود و نمی‌دانم جسد چطور سوخته است.»

کارآگاهان در ادامه تحقیقات این احتمال را مطرح کردند که جسد همراه با زباله‌هایی که آن اطراف بود به آتش کشیده شده و درواقع سوزاندن پیکر مهسا غیرعمدی بوده است.
بنا بر این گزارش متهم به قتل در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
دلیل مخالفت انگلیسی ها با حضور در ائتلاف ضد داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت اسرائیل دلیل انجام نشدن سفر صالحی به غزه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مخالفت اسرائیل دلیل انجام نشدن سفر صالحی به غزه

یک منبع آگاه در اسرائیل مخالفت این رژیم را دلیل انجام نشدن سفر وزیر خارجه ایران به غزه اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسرائیلی جروزالم پست چاپ قدس، "افرایم هلفی" رئیس سابق سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد)  درباره سفر چند روزه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به منطقه غزه گفت: اگر موافقت اسرائیل نبود هرگز این سفر، عملی نمی شد.

قبل از این هم برخی رسانه ها از هماهنگی مصر با اسرائیل برای انجام این سفر خبر داده بودند. آنها همچنین گفته بودند مخالفت اسرائیل با سفر رمضان عبدالله رهبر جنبش جهاد اسلامی، دلیل لغو سفر او به غره بود.

مصر و اردن تنها کشورهای عربی هستند که با اسرائیل، رابطه رسمی دیپلماتیک دارند.

رسانه ها همچنین از هماهنگی با اسرائیل قبل از سفر امیرقطر به غزه خبرهایی را منتشر کرده بودند.

رئیس سابق موساد افزود: اسرائیل همچنین دو مرتبه با سفر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران به منطقه غزه مخالفت کرده است.

در هنگام جنگ هشت روزه اسرائیل علیه غزه، مقامات ایران از رایزنی با دولت مصر برای صدور مجوز سفر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران به غزه خبر داده بودند اما خبری از نتیجه این رایزنی ها اعلام نشد.

اعلام مخالفت اسرائیل با سفر صالحی به غزه خطاب به مقامات مصری اعلام شده بود.

در همان مقطع وزیران خارجه برخی کشورهای اسلامی عربی ، برای اعلام همبستگی با مردم غزه در مقابل جنگ افروزی اسرائیل، به این منطقه سفر کردند.

معمولا مقامات کشورهای اسلامی عربی برای سفر به غزه، با دولت مصر هماهنگی می کنند.

قاهره نیز در همین چارچوب، رایزنی ها و هماهنگی هایی را با مقامات اسرائیل انجام می دهد و موافقت آنها را کسب می کند. موافقت اسرائیل در زمینه تضمین امنیت دیدارکنندگان از نوار غزه اهمیت دارد.

مصر دارای مرز زمینی به غزه است و ورود به این منطقه معمولا از طریق گذرگاه مرزی رفح در شمال صحرای سینا انجام می شود.

رئیس سابق موساد درباره وضعیت سوریه هم گفت: حل بحران سوریه باید به دور از نقش آفرینی ایران انجام شود. باید ایران را از صحنه سوریه دور کرد .

رئیس سابق موساد همچنین از مذاکرات هفته گذشته میان مقامات ارشد اسرائیل و روسیه برسر سلاح شیمیایی سوریه خبر داد.

همزمان با جنگ هشت روزه غزه، شماری از نمایندگان پارلمان ایران هم از رایزنی با مصر برای سفر به غزه خبردادند ولی این تلاش ها بی نتیجه بود./عصرایران