اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار جدی ایران درباره مسافرت به چین


در پی شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی در چین، وزارت بهداشت توصیه کرد در صوت تماس با پرندگان و بروز علائم آنفلوانزا، با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی پزشک را در جریان قرار دهند.

خبرآنلاین: در پی شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی H7N9 در چین، وزارت بهداشت توصیه کرد در صوت تماس با پرندگان و بروز علائم آنفلوانزا، با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی پزشک را در جریان قرار دهند.

دکتر محمدمهدی گویا به کسانی که قصد مسافرت به چین به خصوص شهرهای شانگ‌های و جیانگ‌زو را دارند، توصیه کرد: به هیچ وجه با پرندگان و محصولات پرندگان تماس نداشته باشند.

وی تاکید کرد: افرادی نیز که با پرندگان در تماس بوده و دچار علائم شبیه آنفلوانزا شده‌اند باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

گویا با تاکید براینکه تا این لحظه موضوع انتقال این بیماری از طریق انسان به انسان به اثبات نرسیده است، گفت: به طور مستمر و با دقت پیگیر وضعیت این بیماری از طریق سازمان جهانی بهداشت هستیم و تلاش می‌کنیم به موقع اطلاعات تازه را در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها در تشریح شیوع بیماری آنفلوانزای H7N9 در چین گفت: از حدود 10 روز پیش موارد این بیماری در چین شناسایی شده و تا این لحظه 16 مورد از بیماری گزارش شده است.

وی با اشاره به شدت بیماری‌زایی آنفلوانزای H7N9 گفت: از 16 نفر مبتلا شده به این بیماری، تعداد 15 نفر در وضعیت بحرانی بسر می‌برند که 6 نفر از آنان فوت کرده‌اند.

گویا افزود: وزارت بهداشت چین حدود 600 نفر را که به نوعی با 15 نفر مبتلا به بیماری در تماس بوده‌اند، تحت مراقبت دقیق قرار داده است اما هنوز هیچ یک از آنان، به بیماری مبتلا نشده‌اند و این نشان می‌دهد که در حال حاضر بیماری توانایی انتقال از انسان به انسان را نداشته است.

وی در عین حال یادآور شد: دانشمندان چینی در حال رمزگشایی از این ویروس هستند.


ویدیو مرتبط :
هشدار جدی آمریکا به ایران !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار نهایی IOC به ایران/تعلیق جدی‌تر از همیشه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هشدار نهایی IOC به ایران/تعلیق جدی‌تر از همیشه

کمیته بین‌المللی المپیک به ایران در خصوص اصلاح اساسنامه هشدار جدی داد.

به گزارش فارس، روزنامه الاتحاد به نقل از خبرگزاری فرانسه امروز نوشت: کمیته بین‌المللی المپیک در پی صدور حکم شیخ جابر الاحمد الصباح امیر کویت مبنی بر اصلاح اساسنامه ورزشی از این کشور رفع تعلیق کرد.

بر اساس این حکم تمامی قوانین ورزشی در دولت کویت در آئین‌نامه اساسنامه‌های ورزشی با قوانین IOC و فدارسیون‌های بین‌المللی منطبق است.

همچنین یک هیئت داوری ورزشی به ریاست یکی از قاضیان شورای عالی قضاوت کویت تشکیل می‌شود تا در صورت هر گونه اختلاف داخلی به آن مراجعه شود.

این روزنامه نوشت: فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی از کویت رفع تعلیق کردند که شامل فوتبال این کشور هم می‌شود. پیش از این  IOC هند را به دلیل صدور قانونی مخالف منشور المپیک و قوانین فدراسیون‌های بین‌المللی تعلیق کرده بود.

روزنامه الاتحاد در ادامه گزارش خود اشاره کرد:‌ کمیته بین‌المللی المپیک به ایران برای پایبندی این کشور به منشور المپیک هشدار داد.

کمیته ملی المپیک کویت در اول ژانویه 2010 به دلیل عدم تطابق قوانین ورزشی آن با منشور المپیک به حالت تعلیق درآمده بود./فارس