اخبار
2 دقیقه پیش | عکس: استهلال ماه مبارک رمضانهمزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ... |
2 دقیقه پیش | تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریموزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که میتواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام میشود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ... |
هدیه تهرانی بازداشت شده بود؟
گویا در زمان برگزاری نمایشگاه نیز تهرانی از این قابها نارضایتی داشته كه همین موضوع به عنوان دلیل پرداخت نشدن حقالزحمه فراهانیپور اعلام شد.
تهرانی ستاره سالهای نه چندان دور سینمای ایران به اتهام صدور چك بلامحل و پرداخت نكردن حقالزحمه بهزاد فراهانیپور، سازنده قابهای عكس نمایشگاه «آبان گان»، محكوم شده بود و همچنان پرونده او براساس اعلام علی فرزانفرد، وكیل در دست بررسی است.
گویا در زمان برگزاری نمایشگاه نیز تهرانی از این قابها نارضایتی داشته كه همین موضوع به عنوان دلیل پرداخت نشدن حقالزحمه فراهانیپور اعلام شد.
فرزانفرد درباره ادامه روند بررسی این پرونده اظهار داشت: «تاریخ برگزاری دومین مزایده كارهای خانم تهرانی 20 شهریورماه است. این پرونده تا وصول تمامی مطالبات ادامه خواهد داشت.»
او در پاسخ به این پرسش كه پس از برگزاری این مزایده روند بررسی پرونده به چه ترتیب خواهد بود، اظهار داشت: «اگر تابلوها فروش بروند پول از سوی افرادی كه آنها را خریداری كردهاند به حساب دادگستری واریز میشود و تا وصول دیون صبر میكنیم.
در غیر این صورت اگر فروشی اتفاق نیفتد، از طریق دیگری باید این پول فراهم شود.» فرزانفرد اظهار امیدواری كرد پرونده به این ترتیب به پایان برسد.
او در پاسخ به این پرسش كه شنیدهها حكایت از حضور تهرانی در زندان دارد، آیا این موضوع صحت دارد و مربوط به پرونده شكایت موكل او میشود، گفت: «این موضوع را كاملا تكذیب میكنم و خانم تهرانی برای شكایت ما به هیچ عنوان دستگیر و زندانی نشدهاند.»
اما همهچیز درباره این اتفاقات از نمایشگاه عكس «آبانگان» در آذرماه سال 1388 آغاز شد، نمایشگاهی كه خیلی زود با موضعگیریهای تند عكاسان، روزنامهنگاران و روشنفكران مواجه شد كه هر كدام از منظری به برگزاری این نمایشگاه اعتراض كردند.
تهرانی كه از اندكی پیش از برگزاری نمایشگاه میكوشید در قامت یك گرتا گاربوی وطنی ظاهر شود، به تدریج از مجامع عمومی غایب میشد و كمتر بازی در فیلمی را میپذیرفت. در همان سالها بود كه سندرم قدیمی هنرمندانی كه میخواستند روشنفكر هم باشند دامن هدیه تهرانی را هم گرفت.
فعالیتهای عباس كیارستمی در تمامی شكلهای هنری آرامآرام دیگر ستارگان بزرگ بهخصوص سینمایی را نیز وسوسه میكرد تا به عرصه دیگر هنرها قدم بگذارند؛ هرچه كیارستمی موفقتر میشد دیگر هنرمندان هم مصرتر میشدند تا بخت خود را در شاخههای دیگر هنری بیازمایند.
عكاسان كه از ناملایمات شاكی بودند، همه خشم خود را سر ستارگان سینما خالی كردند، نمایشگاه عكسهای رضا كیانیان، نمایشگاه عكسهای حامد بهداد، نمایشگاه عكسهای نیكی كریمی و... همگی با انتقادهای تند اهالی عكاسی مواجه شد، چنانچه گاه آنقدر موضوع را جدی گرفتند كه كار به صدور بیانیه هم كشید.
به این ترتیب تهرانی در بحبوحه موضعگیریهای تند علیه حضور ستارگان سینما در دیگر عرصههای هنری نمایشگاه «آبانگان» را در تمامی نگارخانهها و راهروهای خانه هنرمندان تهران برگزار كرد تا پیشاپیش به جنگ كسانی برود كه بیتوجه به عكسها آماده دفاع از جایگاه نامعین صنفی خود بودند.
خانم تهرانی كه برخلاف دیگر همكاران خود هیچگاه محبوبِ رسانهها نبود در حمایت خبرنگاران از نمایشگاهاش هم اشتباه كرد؛ انزوای و گوشهنشینی او و كوشش برای دوری از رسانهها در منظر اهالی رسانه به ژست برج آجنشینی تعبیر شد و او در دورانی كه بهشدت به حمایت مطبوعات نیازمند بود، علنا رسانهها را در مقابل خود دید.
در همان زمان اخباری مشكوك درباره كمكهای مالی به این نمایشگاه در احوا میچرخید و در دورانی كه بازار شایعات به همه رنگ داغ بود، شایعات كمكهای مالی و رقم این كمكها نیز دهان به دهان میچرخید و مخالفان را جریتر و منتقدان را صریحتر میكرد.
نمایشگاه كه بدون فروش رفتن حتی یك اثر به پایان رسید، تازه اخبار جدیدتری شنیده شد. اخبار مربوط به مشكلات مالی به تدریج حتی منتقدان را هم نرمتر كرد؛ سكوت خود تهرانی در تمام این مدت نیز تنها بر شایعات میافزود، هرچند تهرانی هیچ گاه سخنور خوبی نبود.
نشست خبری نمایشگاه در خانه هنرمندان این گفته را تایید میكند-و به همین دلیل هیچ گاه نتوانست یا نخواست پاسخ منتقدان خود را بدهد؛ منتقدانی كه در طول تمام این دو سال و اخبار مشكلات مالی، خبر را با تردید تایید میكردند كه مگر هدیه تهرانی 42 میلیون تومان برای پرداخت هزینههای نمایشگاهاش ندارد؟ پاسخ این سوال هنوز مسكوت است و نه تهرانی و نه سخنگو یا وكیلش هیچ گاه توضیحی در باب این مساله ندادند.
تهرانی كه، از نیمه دهه 1370 یكی از بزرگترین ستارگان سینمای ایران بود، آرامآرام رو به زوال رفت. او كه میكوشید با دوری از رسانهها هالهیی دور خود بتند و در قامت یك گرتا گاربوی وطنی در مجامع ظاهر نشود در انتخاب كسوت خود و با تكرار اشتباهاتش رو به زوال رفت. او همچون نیای تمام ستارگان زن تاریخ سینما نمیخواست تنها باشد ولی تنها رها شد.
ویدیو مرتبط :
روزگار شلوغیه خانم تهرانی(هدیه تهرانی با 3 فیلم جدید)
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
شایعه بازداشت هدیه تهرانی تکذیب شد
شایعه بازداشت هدیه تهرانی تکذیب شد
روزنامه اعتماد نوشت:
دومین مزایده نمایشگاه عكسهای هدیه تهرانی 20 شهریورماه برپا خواهد شد و این در شرایطی است كه اخیرا شایعاتی مبنی بر اینكه تهرانی این روزها در زندان اوین دیده شده است، منتشر شده بود.
تهرانی ستاره سالهای نه چندان دور سینمای ایران به اتهام صدور چك بلامحل و پرداخت نكردن حقالزحمه بهزاد فراهانیپور، سازنده قابهای عكس نمایشگاه «آبان گان»، محكوم شده بود و همچنان پرونده او براساس اعلام علی فرزانفرد، وكیل در دست بررسی است. گویا در زمان برگزاری نمایشگاه نیز تهرانی از این قابها نارضایتی داشته كه همین موضوع به عنوان دلیل پرداخت نشدن حقالزحمه فراهانیپور اعلام شد.
فرزانفرد در گفتوگو با «اعتماد» درباره ادامه روند بررسی این پرونده اظهار داشت: «تاریخ برگزاری دومین مزایده كارهای خانم تهرانی 20 شهریورماه است. این پرونده تا وصول تمامی مطالبات ادامه خواهد داشت.»
او در پاسخ به این پرسش كه پس از برگزاری این مزایده روند بررسی پرونده به چه ترتیب خواهد بود، اظهار داشت: «اگر تابلوها فروش بروند پول از سوی افرادی كه آنها را خریداری كردهاند به حساب دادگستری واریز میشود و تا وصول دیون صبر میكنیم. در غیر این صورت اگر فروشی اتفاق نیفتد، از طریق دیگری باید این پول فراهم شود.» فرزانفرد اظهار امیدواری كرد پرونده به این ترتیب به پایان برسد.
او در پاسخ به این پرسش كه شنیدهها حكایت از حضور تهرانی در زندان دارد، آیا این موضوع صحت دارد و مربوط به پرونده شكایت موكل او میشود، گفت: «این موضوع را كاملا تكذیب میكنم و خانم تهرانی برای شكایت ما به هیچ عنوان دستگیر و زندانی نشدهاند.»
اما همهچیز درباره این اتفاقات از نمایشگاه عكس «آبانگان» در آذرماه سال 1388 آغاز شد، نمایشگاهی كه خیلی زود با موضعگیریهای تند عكاسان، روزنامهنگاران و روشنفكران مواجه شد كه هر كدام از منظری به برگزاری این نمایشگاه اعتراض كردند. تهرانی كه از اندكی پیش از برگزاری نمایشگاه میكوشید در قامت یك گرتا گاربوی وطنی ظاهر شود، به تدریج از مجامع عمومی غایب میشد و كمتر بازی در فیلمی را میپذیرفت. در همان سالها بود كه سندرم قدیمی هنرمندانی كه میخواستند روشنفكر هم باشند دامن هدیه تهرانی را هم گرفت.
فعالیتهای عباس كیارستمی در تمامی شكلهای هنری آرامآرام دیگر ستارگان بزرگ بهخصوص سینمایی را نیز وسوسه میكرد تا به عرصه دیگر هنرها قدم بگذارند؛ هرچه كیارستمی موفقتر میشد دیگر هنرمندان هم مصرتر میشدند تا بخت خود را در شاخههای دیگر هنری بیازمایند. عكاسان كه از ناملایمات شاكی بودند، همه خشم خود را سر ستارگان سینما خالی كردند، نمایشگاه عكسهای رضا كیانیان، نمایشگاه عكسهای حامد بهداد، نمایشگاه عكسهای نیكی كریمی و... همگی با انتقادهای تند اهالی عكاسی مواجه شد، چنانچه گاه آنقدر موضوع را جدی گرفتند كه كار به صدور بیانیه هم كشید.
به این ترتیب تهرانی در بحبوحه موضعگیریهای تند علیه حضور ستارگان سینما در دیگر عرصههای هنری نمایشگاه «آبانگان» را در تمامی نگارخانهها و راهروهای خانه هنرمندان تهران برگزار كرد تا پیشاپیش به جنگ كسانی برود كه بیتوجه به عكسها آماده دفاع از جایگاه نامعین صنفی خود بودند.
خانم تهرانی كه برخلاف دیگر همكاران خود هیچگاه محبوبِ رسانهها نبود در حمایت خبرنگاران از نمایشگاهاش هم اشتباه كرد؛ انزوای و گوشهنشینی او و كوشش برای دوری از رسانهها در منظر اهالی رسانه به ژست برج آجنشینی تعبیر شد و او در دورانی كه بهشدت به حمایت مطبوعات نیازمند بود، علنا رسانهها را در مقابل خود دید. در همان زمان اخباری مشكوك درباره كمكهای مالی به این نمایشگاه در احوا میچرخید و در دورانی كه بازار شایعات به همه رنگ داغ بود، شایعات كمكهای مالی و رقم این كمكها نیز دهان به دهان میچرخید و مخالفان را جریتر و منتقدان را صریحتر میكرد.
نمایشگاه كه بدون فروش رفتن حتی یك اثر به پایان رسید، تازه اخبار جدیدتری شنیده شد. اخبار مربوط به مشكلات مالی به تدریج حتی منتقدان را هم نرمتر كرد؛ سكوت خود تهرانی در تمام این مدت نیز تنها بر شایعات میافزود، هرچند تهرانی هیچ گاه سخنور خوبی نبود-نشست خبری نمایشگاه در خانه هنرمندان این گفته را تایید میكند-و به همین دلیل هیچ گاه نتوانست یا نخواست پاسخ منتقدان خود را بدهد؛ منتقدانی كه در طول تمام این دو سال و اخبار مشكلات مالی، خبر را با تردید تایید میكردند كه مگر هدیه تهرانی 42 میلیون تومان برای پرداخت هزینههای نمایشگاهاش ندارد؟ پاسخ این سوال هنوز مسكوت است و نه تهرانی و نه سخنگو یا وكیلش هیچ گاه توضیحی در باب این مساله ندادند.
تهرانی كه، از نیمه دهه 1370 یكی از بزرگترین ستارگان سینمای ایران بود، آرامآرام رو به زوال رفت. او كه میكوشید با دوری از رسانهها هالهیی دور خود بتند و در قامت یك گرتا گاربوی وطنی در مجامع ظاهر نشود در انتخاب كسوت خود و با تكرار اشتباهاتش رو به زوال رفت. او همچون نیای تمام ستارگان زن تاریخ سینما نمیخواست تنها باشد ولی تنها رها شد./فرارو