اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگاه ها به اونس سردرگم!



فعالان بازار, پیش بینی بازار سکه تا انتخابات, فلزات گران بها

نگاه ها به اونس سردرگم!

با افزایش نگرانی ها در مورد بهبود وضعیت اقتصاد جهانی بار دیگر فعالان بازار به سمت فلزات گران بها کشاند تا اونس جهانی به 1396 دلار و 38 سنت در هر اونس برسد.

بازار سکه و ارز داخلی پس از چند روز افزایشی، روز گذشته به مدار نزولی بازگشت تا سکه امامی با کاهش 6500 تومانی به قیمت یک میلیون و 321 هزار تومان خرید و فروش شود.

به گزارش بورس نیوز، نوسان قیمت ها در آستانه انتخابات و تعیین تکلیف وضعیت یارانه ها بازار را تحت تأثیر قرار داد تا با وجود افزایش بهای اونس جهانی، با نزول قیمت ها روبرو شویم.

این میان بازار آتی نیز تحت تاثیر کاهش قیمت سکه نقدی با ریزش قیمت ها با نوسان منفی پیگیری شد تا پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل مرداد ماه به یک میلیون و 378 هزار تومان برسد.

در همین ارتباط معدلت فر، کارشناس معاملات آتی سکه طلا به خبرنگار ما گفت: بازار تحت تأثیر قیمت سکه های پیش فروشی و احتساب مالیات بر ارزش افزوده آن، قیمت سکه نقدی را به یک میلیون و 320 هزار تومان نزدیک کرد تا در قیمت های بالاتر از این سطح معامله گران فروشنده شوند و بازار روی ثبات نسبی را به خود ببیند.

وی ادامه داد: به هر روی کنترل بازار نقدی بعد از رد صلاحیت کاندیداها با ثبات پیش می رود و طبق اعلام مسئولین بانک مرکزی نوسان سیاسی بازار، کوتاه مدت و البته تحت کنترل خواهد بود تا در بلند مدت مسائل اقتصادی بازیگر اصلی بازار شوند .

این کارشناس افزود: به نظر می رسد در ادامه هفته نیز با کنترل بازار ارز داخلی، قیمت ها نگاهی به حرکت اونس جهانی داشته باشند و تا زمان انتخابات پیش بینی می شود سکه در محدوده یک میلیون و 250 هزار تا یک میلیون و 450 هزار تومان و دلار نیز در بازه 3500 تا 3600 تومان در نوسان باشد و پس از انتخابات نیز بسته به سیاست های دولت جدید، قیمت دلار ظرفیت نوسان به هر دو سمت را دارد.

با این حال با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و بی نتیجه ماندن مذاکرات هسته ای ایران نمی توان انتظار کاهش قابل توجهی را در بازار ارز داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با افزایش نگرانی ها در مورد بهبود وضعیت اقتصاد جهانی بار دیگر فعالان بازار به سمت فلزات گران بها کشاند تا اونس جهانی به 1396 دلار و 38 سنت در هر اونس برسد.

همچنین پس از ریزش قیمت ها، خرید فیزیکی همچنان در کشورهای آسیایی ادامه دارد تا این امر به همراه کاهش ارزش دلار روزی صعودی را برای اونس جهانی رقم بزند.

این میان صندوق بین المللی پول دیروز اعلام کرد کشورهای روسیه، قزاقستان و آذربایجان ذخایر طلای خود را طی ماه گذشته افزایش داده اند.

*آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه

  اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بورس نیوز

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
محفل اونس با قران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باور نمی کنی نگاه کن



فلفل

آیا می دانید : فلفل یکی از نخستین ادویه هایی بود که بشر آن را به دست آورد و در روزگاری آن چنان ارزش داشت که 1500 کیلو فلفل بخشی از غرامتی بود که رومیان باید به لشکر فاتح می دادند .

آیا می دانید : برخی از عنکبوت ها با ابریشم خود خانه ای به شکل زنگ در زیر آب درست می کنند.

آیا می دانید : بزرگترین مرداب جهان با نام ادوس پاتوس در جنوبی ترین قسمت برزیل قرار دارد . این مرداب 254 کیلومتر طول دارد و مساحتی معادل 10645 کیومتر مربع را در بر می گیرد .

آیا می دانید : اولین عمل جراحی در سال 1136 میلادی توسط جراحی نظامی پادشاه ژرژ دوم ، با موفقیت انجام شد .

آیا می دانید : بزرگترین نقشه جهان در بلژیک است که سطح آن به یک هکتار می رسد .

آیا می دانید : انسان به طور میانگین 10 میلیون بار پلک می زند

آیا می دانید : مجسمه ابوالهول در مصر دست کم 500 سال قدمت دارد .

آیا می دانید : لیس زدن آرنج تان امکان پذیر نیست .

آیا می دانید : که تا قبل از سال 1430 میلادی از الماس به عنوان جواهر استفاده نمی شده و پس از آن ، یک زن فرانسوی به نام آگنس سورال استفاده آن را مرسوم کرد.

آیا می دانید : قهرمان حیوانات در زیادی عمر ،لاک پشت موریش است که بین 150 تا 200 سال عمر می کند .