اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه‌ دزدی آمریکا از ایرانی‌ ها


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: نقشه‌های فرش ایرانی توسط آمریکایی‌ها کپی‌برداری شده تا بتوانند صادرات فرش توسط ایران را کاهش دهند.

 خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: نقشه‌های فرش ایرانی توسط آمریکایی‌ها کپی‌برداری شده تا بتوانند صادرات فرش توسط ایران را کاهش دهند.
 
 سردار نقدی در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم سخنرانی کرد و نکات جالب توجهی را یادآور شد.

• نقدی اظهار داشت: آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران پس از تحریم نفت سعی کرد صادرات غیر نفتی ایران را هم متاثر کند به همین دلیل نقشه‌های فرش ایرانی را کپی کرده و از بافندگان افغانی می‌خواهد فرش ببافند و آنها را به نام فرش ایرانی در بازارهای اروپایی به فروش می‌رساند.

• نقدی با بیان اینکه پسته دومین محصول صادراتی ایران است گفت: در کالیفرنیا باغ‌های وسیع پسته احداث شده اما خدا به آنها برکت نداده و پسته‌هایشان بی‌مغز است.

• نقدی 16 هزار میلیارد دلار بدهی آمریکا را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: این میزان بدهکاری بالای درب وزارت دارایی ایالات متحده نوشته شده تا همه مردم و مسئولان آمریکایی به فکر چاره باشند.

• نقدی بیان کرد: کینه آمریکایی‌ها علیه ایران به ورزش هم کشیده شده و آنها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی در دنیا الگو باشد به همین دلیل رشته‌ مدال‌آور ایران در المپیک حذف شده است.

• رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به طرح سازش با آمریکا از سوی برخی افراد عنوان داشت: روزگاری مردم جهان افتخار می‌کردند که ماشین رئیس جمهور آمریکا را ببینند اما امروز با گوجه و تخم مرغ و لنگه کفش از او استقبال می‌کنند و در این وضعیت برخی به دنبال سازش هستند.

• نقدی با اشاره به برخی تعهدات آمریکا در قبال ایران افزود: ایالات متحده می‌گوید من قلدرم و حقوق ایران را نمی‌دهم اما امروز برخی به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و ارز به دنبال سازش هستند و کسانی این حرف را می‌زنند و می‌گویند کمر مردم شکسته است که اصلا از بازار خرید نمی‌کنند و غذایشان را اینترنتی از بهترین فروشگاه‌ها می‌خرند و خرید لباس از خیابان‌های تهران را برای خود افت می‌دانند.

• رئیس سازمان بسیج مستضعفین بخشی از صحبت‌های خود در مورد اقتصاد را با نشان دادن نموداری بر اساس قیمت دلار و نفت ادامه داد و عملکرد دولت‌ها از سازندگی تا دولت دهم را تشریح کرد و اذعان داشت: اگر با آمریکا سازش کنیم قیمت نفت به زیر 50 دلار کاهش می‌یابد.


ویدیو مرتبط :
موزه نقشه برداری آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

8 مقام ایرانی از سوی آمریکا تحریم شدند



 


ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه 8 مقام کشورمان، از جمله فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند وزیر دولت را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

 

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است در این تحریم که به امضای باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا رسید، مقامات یاد شده در فهرست تحریم‌ها قرار دارند و تمامی روابط این افراد با نهادها و موسسات آمریکایی ممنوع شده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که تمامی دارایی‌های آنها در ایالات متحده، مسدود می‌شود.

این 8 نفر عبارتند از:

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،

صادق محصولی، وزیر رفاه دولت دهم و وزیر کشور دولت نهم،

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه فعلی و وزیر سابق اطلاعات دولت نهم،

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران،

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم،

مصطفی محمدنجار، وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دولت دهم،

احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ،

حسین طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده نیروی مقاومت بسیج.../به گزارش مشرق