اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقدی: نظام از 0.7 درصد آرا هم صیانت کرد


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان ای که جمهوری اسلامی ایران از 0.7 درصد آرا هم صیانت کرد، افزود: هر رای یک امانت است در نزد مسئولان چه رسد به ادعای 11 میلیون تقلب، همه دنیا فهمید این چیزی که در این 4 سال تکرار می شد یک دروغ بزرگ بود و این اتفاق دنیا را بیدار کرد.

خبرگزاری مهر:  سردار محمدرضا نقدی در حاشیه پنجمین جشنواره اجتماعی حضرت علی اکبر (ع) که امروز سه شنبه در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره انتخابات گفت: این انتخابات باطل کننده سحر بود و مردم و نظام نشان دادند که مردم سالاری واقعی کجاستT در حالی که در  کشورهای غربی تعداد شرکت کنندگان به زیر 40 درصد می رسد در کشور ما 72 درصد حضور مردم دموکراسی غربی را به چالش کشید.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد مذاکره آمریکایی ها به ایران گفت:  آنها در خواست مذاکره دادند ولی باید شرایط آن وجود داشته باشد در حال فشار و تحریم و رفتار استکباری نمی شود پای مذاکره نشست حتماً باید شرایط با مواضع برابر باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سوال که به چه دلایلی اصولگرایان موفق به جلب آرا نشدند، گفت: ما هیچ وقت وارد لایه های جناحی نمی شویم، بسیج همیشه در عرصه و صحنه برای آگاهی دادن حضور داشت، بیش از 40 هزار نشست برپا کردیم ولی حتی در یک مورد از یک کاندیدا یا یک جناح خاص حمایت نشده است، همه جا شاخص های کاندیداهای اصلح را ارایه کردیم.

وی  ادامه داد: مساله اصلی تاکید بر گفتمان ولایت و گفتمان حاکم است، همان طور که رئیس جمهور منتخب در سخنان دیروز از این گفتمان دفاع کرد.

سردار نقدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در انتخابات پیش رو شاهد بودیم که مسئولان از چند درصد آرا حفاظت کردند در حالی که عده ای در انتخابات گذشته می گفتند 11 میلیون تقلب شده نظر شما در این باره چیست؟ گفت: این قدرت  خدا بود، خدا می خواست کسانی که قصد ضربه زدن به نظام را دارند رسوا کند.

وی ادامه داد: دشمنان رمان های 500 صفحه ای در مورد فتنه 88 نوشتند و آشوب های سال 88 را به گردن جمهوری اسلامی انداختند، شبکه های مختلف مجازی راه اندازی کردند تا ملت ایران را در اذهان ملت دنیا زیر سوال ببرند، آنها می خواستند بگویند که در کشور ما دیکتاتوری حاکم است اما دیدید که همه اینها باطل شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان ای که جمهوری اسلامی ایران از 0.7 درصد آرا هم صیانت کرد، افزود: هر رای یک امانت است در نزد مسئولان چه رسد به ادعای 11 میلیون تقلب، همه دنیا فهمید این چیزی که در این 4 سال تکرار می شد یک دروغ بزرگ بود و این اتفاق دنیا را بیدار کرد.


ویدیو مرتبط :
گلهای بازی: فرش آرا 2-0 میثاق تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس سازمان سنجش:‌تنها«0.3» درصد رشته‌محل‌های كنكور جنسیتی است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

توضیحات خدایی در خصوص پذیرش جنسیتی در كنكور91

رییس سازمان سنجش:‌تنها«0.3» درصد رشته‌محل‌های كنكور جنسیتی است

سرپرست سازمان سنجش در توضیح اخباری مبتنی بر محدودیت پذیرش دختران در كنكور 91، با اشاره به وجود 22 هزار و 527 رشته محل در كنكور، اظهار كرد: در این رابطه مسایلی حاشیه‌ای مطرح شده و فضاسازی‌هایی نادرست صورت گرفته است، چراكه در حال حاضر تنها 77 كد رشته محل كنكور تك جنسیتی شده كه آمار بسیار ناچیزی است.

دكتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه افزود: یك‌سری از رشته‌های تك جنسیتی مربوط به دانشگاه‌های نظیر الزهرا(س)، امام حسین(ع) و غیره می‌باشد كه ماهیتا تك‌جنسیتی هستند.

وی ادامه داد:‌ از مجموع حدود 600 هزار ظرفیت اعلام شده در دفترچه كنكور و اصلاحیه سازمان سنجش، 540 هزار نفر ظرفیت رقابتی بین‌ خانم‌ها و آقایان است و 10 درصد باقیمانده مربوط به دانشگاه‌های تك جنسیتی مثل الزهرا(س)، امام حسین(ع)، مالك اشتر، معصومه قم، كوثر، رفاه، دانشگاه‌های مراكز نظامی و انتظامی می‌باشد

سرپرست سازمان سنجش تاكید كرد: درصد رشته‌های رقابتی نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

وی درباره اصلاح رشته‌های تك جنسیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: سیستم وزارت علوم و سازمان سنجش یك سیستم الكترونیكی است كه جزئیات رشته‌ها و پذیرش آنها در سیستم وارد و پس از تایید دفتر گسترش آموزش عالی به صورت اتوماتیك وارد دفترچه كنكور می‌شود، بنابراین به محض اطلاع از برخی نواقص مانند موضوعی كه در دانشگاه شهید چمران رخ داد، اصلاحات انجام شد.

خدایی افزود: به این دلیل در مورد دانشگاه اهواز حساسیت به خرج دادیم كه این دانشگاه، دانشگاه محوری استان خوزستان است و باید هم پذیرش مرد و هم خانم داشته باشد؛ اما در مورد برخی دانشگاه‌های دیگر مانند برخی از دانشگاه‌های تهران كه پذیرش دختران را در برخی رشته‌ها حذف كرده‌اند حساسیتی وجود ندارد، چراكه این دانشگاه‌ها مسوول مدیریت رشته‌ها و پذیرش آنها هستند.

وی با اشاره به پذیرش خانم‌ها به صورت تك جنسیتی در برخی رشته‌ها، تصریح كرد: تنها سه تا چهار رشته دانشگاه علامه برای پذیرش انحصاری آقایان در نظر گرفته شده؛ از سوی دیگر نیز چند رشته منحصرا برای پذیرش خانم‌ها در نظر گرفته شده؛ مهم این است كه برای خانم‌ها ظرفیت وجود داشته باشد و بی‌عدالتی پیش نیاید.

رییس سازمان سنجش با اشاره به تغییر احتمالی ظرفیت پذیرش در رشته‌های كنكور 91، گفت: اگر دانشگاهی تا پایان مهلت ویرایش فرم‌های انتخاب رشته تغییری را به سازمان سنجش اعلام كند ما نیز آن اصلاح را عمال می‌كنیم. پیش‌بینی می‌شود چند دانشگاه دیگر نیز اصلاحاتی داشته باشند.

وی افزود: بیشتر رشته‌های پذیرش منحصرا آقایان مورد اشاره مربوط به گروه آزمایشی علوم ریاضی است كه البته در این رشته نیز نسبت تقاضای دختران كمتر از پسران است.

خدایی در پایان با بیان اینكه در اكثریت قریب به اتفاق دانشگاه‌ها پذیرش مشابه سال گذشته است، به گونه‌ای كه در 20 دانشگاه برتر كشور پذیرش جنسیتی نداشته‌ایم، افزود: از 22 هزار و 527 رشته محل تنها 77 رشته محل جنسیتی شده كه تمام این مسایل نشان می دهد كه مسایل مطرح شده تنها جوسازی است و بحث جنسیتی كردن رشته‌ها مطرح نیست. در این رابطه اگر درصدی هم حساب كنیم به یك درصد رشته‌محل‌ها هم نمی‌رسد، به عبارت دقیقتر 0.3 درصد می‌باشد./ایسنا