اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقاشی معنادار یک دختر در آمریکا +عکس


یک خانواده پاکستانی به دعوت یکی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا برای شهادت علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان، میهمان مجلس آمریکا بود.

عصر ایران: یک خانواده پاکستانی به دعوت یکی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا برای شهادت علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در  پاکستان، میهمان مجلس آمریکا بود.

خانواده " رفیق الرحمان" معلم پاکستانی که در منطقه وزیرستان شمالی زندگی می کند اکتبر امسال با حادثه ای دلخراش مواجه شد.

مادر 67 ساله رفیق در اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد. تا کنون صدها نفر غیر نظامی در اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبیله نشین پاکستان کشته شده اند و این مساله به موضوعی مورد اختلاف در روابط واشنگتن و اسلام آباد تبدیل شده است، اما با این حال دولت آمریکا اصرار دارد از این روش عملیاتی خود برای مبارزه با افراط گرایان و ستیزه جویان و شکار رهبران آنها در مناطقی چون پاکستان، افغانستان،یمن و سومالی استفاده کند.

نکته جالب در جلسه کنگره آمریکا که با حضور خانواده پاکستانی برگزار شد نقاشی جالبی از نحوه حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خانه این معلم پاکستانی بود که توسط دختر 9 ساله اش برای توضیح  به اعضای کنگره آمریکا کشیده شده بود.

آیا این نقاشی می تواند نبیله را تبدیل به ملاله دوم در رسانه های غرب کند؟ ملاله یوسف زی دختر 15 ساله پاکستانی پس از ترور نافرجامش از سوی طالبان و انتقال به بریتانیا برای مداوا تبدیل به چهره ای بین المللی شد به نحوی که نامش از سوی برخی رسانه ها درمیان نامزدهای دریافت نوبل صلح 2013 به میان آورده شد.

نبیله رحمان دختر 9 ساله این معلم پاکستانی و پسر 13 ساله اش زبیر نیز به همراه پدر به نمایندگان آمریکا توضیح دادند که چگونه مادر بزرگ 67 ساله شان " بی بی" در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در 24 اکتبر کشته شد.

دولت آمریکا تا کنون این حمله را مورد تایید قرار نداده و مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است.

نبیله الرحمان در حال نشان دادن نقاشی اش از حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خانه شان







ویدیو مرتبط :
نقاشی از عکس های شما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض دختر شایسته آمریکا بخاطر بازرسی بدنی + عکس



دختر شایسته سابق آمریکا اعلام کرد که احساس میکند با بازرسی بدنی در فرودگاه دالاس به حقوق شخصی وی تجاوز شده است. وی با تشکیل گروهی در توئیتر نسبت به این عمل اعتراض کرده و خواهان توقف بازرسی هاست. سوزی کستیلو 31 ساله که در سال 2003 به عنوان دختر شایسته آمریکا معرفی شد اعلام کرد که پس از خودداری از رفتن زیر دستگاه اسکنر در فرودگاه دالاس با دست مورد بازرسی قرار گرفته است.

 

اعتراض دختر شایسته آمریکا

 

کستیلو در یک فیلم پنج دقیقه ای که در وب سایتش به نمایش درآمده گریه کنان اتفاقات روز 21 آوریل را شرح می دهد. او در وب سایت خود نوشت من در تمام مدت بازرسی احساس درماندگی می کردم و از اینکه به حقوق من تجاوز می شود بسیار ناراحت بودم.

 

فقط به این موضوع فکر می کردم که چه خطایی ازمن به عنوان یک شهرمند مطیع قانون سر زده که مستحق چنین رفتاری هستم. آیا من یک تهدید برای امنیت آمریکا به حساب می آیم؟ کستیلو در وبلاگ خود اعلام کرد که با تشکیل گروهی در توئیتر قصد دارد حمایت خود را از لغو بازرسی بدنی شهروندان اعلام کند./جام نیوز

 

اعتراض دختر شایسته آمریکا

 

اعتراض دختر شایسته آمریکا

 

اعتراض دختر شایسته آمریکا