اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نصب منشور حجاب در ورودی مدارس


مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین منشور حجاب و عفاف گفت: این منشور برای دانش‌آموزان دختر و پسر، فرهنگیان و اولیا است که در ورودی مدارس نصب می‌شود.

خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین منشور حجاب و عفاف گفت: این منشور برای دانش‌آموزان دختر و پسر، فرهنگیان و اولیا است که در ورودی مدارس نصب می‌شود.

محمد ابراهیم محمدی با اشاره به آماده شدن منشور حجاب و عفاف دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا اظهار داشت: در این منشور به مسئله حجاب، عفاف، حیا و غیرت برای دانش‌آموزان دختر و پسر تاکید شده است و به عنوان یک کتیبه در ورودی مدارس نصب می‌شود تا در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

وی افزود: میثاق نامه دانش‌آموزی حجاب و عفاف به مسائل مختلفی در حوزه مسائل پوشش، تعهد به آئین نامه مدارس و قوانین و مقررات مدنظر اشاره شده است و فقط خاص دانش‌آموزان دختر نیست بلکه برای پسران نیز هنجارهایی را در نظر گرفته است مثلا رعایت هنجارهای پوشش یک پسر جوان ایرانی،‌پاسداشت فرهنگ پوشش ایرانی و اسلامی، پرهیز از پوشش‌های وارداتی غربی که بار معنایی در فرهنگ ما ندارد و بازگشت به دارایی‌های فرهنگی خود در بحث پوشش از جمله مباحثی است که برای پسران در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان باید به میثاق نامه حجاب و عفاف پایبند باشند، گفت:‌ خانواده می تواند نقش بسیار مهمی را در پیشبرد اهداف عفاف و حجاب ایفا کند که در این میثاق نامه به یکسری از این وظایف اشاره شده است.


ویدیو مرتبط :
آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرچم سیاه بر سر در مدارس نصب می‌شود



 

 

 

 

در پی هتك حرمت به قرآن كریم، وزیر آموزش و پرورش طی پیامی اعلام كرد: به تمامی غیور مردان عرصه تعلیم  و تربیت اعلام می‌نمایم با نصب پرچم سیاه بر سر در مدارس و ادارات سراسر كشور با امت اسلامی همراه و همدرد شوند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پی هتك حرمت ساحت مقدس كتاب آسمانی و انسان‌ساز قرآن كریم، وزیر آموزش و پرورش خطاب به فرهیختگان، فرهنگیان و دانش‌آموزان ایران اسلامی و آزادگان سراسر دنیا پیامی صادر كرد.

در پیام حمیدرضا حاجی‌بابایی آمده است: با نهایت تأثر باخبر شدیم كه ددمنشان سفاك آمریكایی و صهیونیستی در یك عمل شنیع به هتك حرمت ساحت مقدس كتاب آسمانی و انسان‌ساز قرآن كریم دست زدند.

بدین وسیله همگام با امت اسلامی به عنوان خادم قرآن ضمن محكوم كردن این عمل غیرانسانی و غیراخلاقی، به تمامی غیور مردان عرصه تعلیم و تربیت اعلام می‌نمایم كه به هر شكلی تنفر و انزجار خود را از این اقدام شیطانی، اعلام و دانش‌آموزان هوشمند و انقلابی ایران اسلامی را نسبت به این حركت موهن آگاه نمایند و با نصب پرچم سیاه بر سر در مدارس و ادارات سراسر كشور با امت اسلامی همراه و همدرد شوند و دولت‌مردان آمریكایی و فرصت‌طلبان باید بدانند كه اهانت به هر مكتب الهی، اهانت به همه مكاتب الهی است و هیچگاه كافران از عقوبت كفر در امان نبوده‌اند...../تحلیل:عصرایران