اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ جدید حامل‌ های انرژی تعیین شد


هیأت وزیران در راستای اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، نرخ جدید حامل‌های انرژی را ابلاغ کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: هیأت وزیران در راستای اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، نرخ جدید حامل‌های انرژی را ابلاغ کرد.

هیأت وزیران به استناد ماده «1» قانون هدفمند کردن یارانه‌ها - مصوب 1388 - تصویب کرد: نرخ فروش بنزین، نفت گاز، انواع سوخت هواپیما، گاز طبیعی فشرده و گاز مایع مصرفی را تعیین کرد.

بر این اساس، نرخ بنزین موتور هر لیتر برای بخش حمل و نقل به ترتیب 7000 ریال (قیمت اول) و 10000 ریال (قیمت دوم) و بنزین سوپر هر لیتر 8000 ریال (قیمت اول) و 11000 ریال (قیمت دوم) تعین شد.

همچنین قیمت نفت گاز برای بخش حمل و نقل هر لیتر 2500 ریال (قیمت اول) و 5000 ریال (قیمت دوم) و نرخ نفت گاز کشاورزی (تا سقف 10 میلیون لیتر در روز) 2500 ریال و نفت گاز کشاورزی (بیش از 10 میلیون لیتر در روز) 5000 ریال تعیین شد.

بر اساس این مصوبه، قیمت نفت گاز برای بخش صنعت (تا سقف سه میلیون لیتر در روز) هر لیتر 2500 ریال و قیمت نفت گاز برای بخش صنعت (بیش از سه میلیون لیتر در روز) 5000 ریال تعیین شده است.

همچنین نرخ گاز طبیعی فشرده (CNG)، به ازای هر کیلوگرم در بخش حمل و نقل 6520 ریال، هر مترمکعب 4500 ریال و برای گاز مایع مصارف حمل و نقل هر کیلو 6500 ریال تعیین شد.

بر اساس این مصوبه، نرخ سوخت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مسافربری به ازای هر لیتر برای پروازهای داخلی و خارجی 5000 ریال و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی باربری به ازای هر لیتر برای پروازهای داخلی و خارجی بر اساس نرخ بین‌المللی تعیین شده است.

همچنین، نرخ‌های مقرر در این تصویب‌نامه با احتساب مالیات و عوارض متعلقه قانونی است.

میزان سهمیه‌های تخصیصی به گروه‌های مختلف به روال گذشته خواهد بود. این تصویب‌نامه از تاریخ 1393.2.5 لازم‌الاجراست.

این مصوبه در تاریخ 1393.2.13 از سوی اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس‌جمهور - برای اجرا ابلاغ شده است.


ویدیو مرتبط :
تعیین نرخ سود بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت یازدهم/ تعیین نرخ‌های جدید حامل‌های انرژی



اعلام  نحوه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها,اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت یازدهم

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت یازدهم/ تعیین نرخ‌های جدید حامل‌های انرژی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از اولویت‌هایی که در دولت یازدهم باید مورد توجه قرار گیرد را نحوه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد و گفت: باید هرچه زودتر اجرای مرحله دوم قانون آغاز شود.

به گزارش  مهر، داود منظور امروز در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا عدم اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها می تواند منجر به افزایش دوباره قیمتها شود؟، گفت: قانون هدفمندی همانطور که در متن آن پیش بینی شده، به صورت مرحله ای اجرا می شود که مرحله اول آن با مشارکت دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها انجام شد.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اثرات اجرای فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه ها بر روی کاهش مصرف و کنترل رشد مصرف قابل توجه بوده است، افزود: اما فاز دوم عملا با توجه به اختلاف نظرهایی که بین دولت و مجلس وجود داشت، هنوز آغاز نشده است.

وی تاکید کرد: اجرای این قانون یک تکلیف است و باید اجرا شود، اما این کار با تفاهم باید صورت گیرد. اجرای طرح کار پیچیده ای است و ابعاد گسترده ای دارد بنابراین اگر هماهنگی و اتفاق نظر وجود نداشته باشد، اجرای طرح با مشکل مواجه می شود.

منظور یکی از اولویتهایی که در دولت یازدهم باید مورد توجه قرار گیرد را نحوه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد و گفت: برای این منظور باید بردارهای قیمتی تعریف شود، همچنین بردارهای قیمتی جدید برای حامل‌های انرژی و نحوه توزیع منابع حاصل از اجرای فاز دوم باید مورد توافق مجلس و دولت قرار گیرد.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه باید هرچه زودتر اجرای مرحله دوم قانون آغاز شود، گفت: طبعا اجرای قانون یکی از افتخارات کشور بوده و بانک جهانی این موضوع را به عنوان یک موفقیت برای ایران تلقی کرده، در عین حال خانم لاگاد رئیس صندوق بین المللی پول اخیرا در یک نامه رسمی از ابتکار و اقدام ایران تجلیل به عمل آورده و تاکید کرده است که این تجربه باید برای کشورهای در حال توسعه دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد./مهر