اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین رایانه شرکت اپل حراج شد +عکس


نخستین رایانه شخصی شرکت اپل به نام Apple 1 دیروز (جمعه ) در حراجی " Sotheby " به قیمت 374 هزار و 500 دلار به فروش رفت.

خبرگزاری مهر: نخستین رایانه شخصی شرکت اپل به نام Apple 1 دیروز (جمعه ) در حراجی " Sotheby " به قیمت 374 هزار و 500 دلار به فروش رفت.

 قیمت این رایانه 500 برابر قیمت خرده فروشی اصلی آن بود.

 این رایانه فقط حاوی یک مادر بورد خالی، با ریزتراشه ها و یک سری مدارات است. گفته می شود این رایانه یکی از شش نمونه نخست رایانه های ساخته شده توسط استیو جابز و استیو ونزیاک است.



 این رایانه یکی از شش نمونه نخست رایانه های ساخته شده توسط استیو جابز است



 حدود 200 رایانه از سری Apple 1 در سال 1976 ساخته و با قیمت خرده فروشی 666/66 دلار بدون کیس، صفحه کلید، نمایشگر یا منبع انرژی فروخته شدند. این رایانه 4 کیلوبایت حافظه و یک پردازشگر یک مگاهرتزی دارد.

 

 برای مقایسه می توان گفت: جدیدترین محصول آیفون 512 مگابایت حافظه و پردازشگر دو هسته ای 800 مگاهرتزی دارد.       


ویدیو مرتبط :
10 حقیقت از اپل - رازهای شرکت اپل - تاریخچه اپل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رایانه چهارصد هزار یورویی اپل +عکس


یکی از نخستین رایانه های ساخت شرکت اپل در یک حراجی در شهر کلن آلمان به قیمت چهارصد هزار یورو به فروش رفت. صاحب جدید دستگاه که هویتش فاش نشده آنرا از طریق اینترنت خریداری کرده است.

انتخاب:  یکی از نخستین رایانه های ساخت شرکت اپل در یک حراجی در شهر کلن آلمان به قیمت چهارصد هزار یورو به فروش رفت. صاحب جدید دستگاه که هویتش فاش نشده آنرا از طریق اینترنت خریداری کرده است.

رایانه چهارصد هزار یورویی اپل +عکس