اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه دختر علیرضا افتخاری به عزت‌ الله انتظامی


در پی انتشار نامه افشاگرانه عزت‌الله انتظامی درخصوص استفاده سیاسی «اسفندیار رحیم‌مشایی» از وی برای حضور در ستاد انتخابات کشور، فرزند علیرضا افتخاری نامه‌ای به این بازیگر پیشکسوت نوشت.

خبرگزاری فارس: در پی انتشار نامه افشاگرانه عزت‌الله انتظامی درخصوص استفاده سیاسی «اسفندیار رحیم‌مشایی» از وی برای حضور در ستاد انتخابات کشور، فرزند علیرضا افتخاری نامه‌ای به این بازیگر پیشکسوت نوشت.

در پی انتشار نامه افشاگرانه استاد عزت‌الله انتظامی درخصوص استفاده سیاسی «اسفندیار رحیم‌مشایی» از وی برای حضور در ستاد انتخابات کشور، «آوا افتخاری» - دختر علیرضا افتخاری - با انتشار نامه‌ای خطاب به این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، از نحوه بهره‌برداری سیاسی از هنرمندان گلایه کرد.

متن کامل این نامه بدین شرح است:


استاد عزت‌الله انتظامی

سلام و عرض ادب به پیشگاه حضرتعالی

نامه گلایه‌آمیزتان را نسبت به بی‌توجهی به شخصیت تاریخی حضرتعالی خواندم و متوجه شدم سیاسیون چطور شما را به بیراهه کشاندند و می‌خواستند از شخصیت شما در وزارت کشور بهره دیگری ببرند؛ آن هم در مقابل مردمی بیدار و ارزشمند.

استاد؛ پدر من – علیرضا افتخاری – هم فریب این بازی‌ها را خورد و ندانسته در مراسمی شرکت کرد که از پیش طراحی شده بود. زمانی پدرم متوجه شد که دیگر دیر شده بود و زندگی ما متزلزل؛ نه بهتر است بگویم مضمحل. مادرم از یک طرف، من و خواهرانم از یک طرف و پدرم که چه عذابی که نکشید. بگذریم که چه شد، همه خانواده من مورد جفا قرار گرفتند؛ به جرمی که خودمان هم هنوز نمی‌دانیم.

پدر من از سر سادگی نتوانست دفاعیه‌ای بنویسید. اصلا مگر می‌شد که از خود دفاع کند؛ وقتی که همه شروع به هجمه کرده بودند و ما تنها بودیم. مردم عزیر ما حالا بهتر می‌دانند چهار سال پیش شرکت پدرم در مراسم شهدای خبرنگار و رویارویی با آن مرد سیاسی، از قبل طراحی شده بود.

استاد عزت‌الله انتظامی عزیز...

خوشحالم از اینکه ابرمرد هنرمندی چون شما گلایه‌ای مرقوم فرموده که گویی از زبان شاگردش علیرضا افتخاری قلمی شده است. بدانید حرف‌های گلایه‌آمیز شما، حرف‌های پدر من و همه کسانی است که از هنرشان بهره‌برداری شده است.

استاد عزیز...

نباید هنر را با سیاست گره زد. آنجا که سیاست کم می‌آورد به پیشگاه هنر زانو می‌زند. این زانو زدن از سر احترام نیست که از سر گدایی است. شما استاد بزرگ، خوب که نه، عالی جواب‌شان را دادید و باز هم به همه گوشزد کردید که راه هنر با راه سیاست جداست و نباید با ترفندهای گوناگون هنرمندان را سیاسی کرد؛ بی آنکه خودشان باخبر باشند.

استاد عزیز دست شما را می‌بوسم و به وجودتان افتخار می‌کنم.

آوا افتخاری

فرزند علیرضا افتخاری


ویدیو مرتبط :
عزت الله انتظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه مشایی یه عزت الله انتظامی/ تعطیلی رسمی ستاد هاشمی



مشایی به عزت الله انتظامی نامه نوشت

مشایی به عزت‌الله انتظامی نامه نوشت

اسفندیار رحیم مشایی در نامه‌ای به استاد عزت‌الله انتظامی، خطاب به وی گفت: «از وضعیتی که پیش آمد خیلی متاثر شدم. روا نیست که در پی یک عمر تلاش خاطرتان مکدر شود.» در این نامه آمده است:

«به نام خدای مهربان

استاد عزیزم جناب آقای انتظامی

با سلام و ادب و احترام

از این فرصت استفاده کرده، ارادتم را تجدید می‌کنم. از وضعیتی که پیش آمد خیلی متاثر شدم. روا نیست که در پی یک عمر تلاش خاطرتان مکدر شود. برایتان سلامتی و سرزندگی آرزو می‌کنم و بارانی را که هم‌اکنون شروع به باریدن گرفته است، به فال نیک می‌گیرم.

دوستدار و مشتاق دیدار

اسفندیار رحیم مشایی 

تعطیل شدن ستاد هاشمی

ستاد هاشمی رسما تعطیل شد

اعضای ستاد آیت الله هاشمی رفسنجانی ساعت 11 امروز ظهر کار خود را به طور رسمی پایان داده و ستاد وی تعطیل شد.

این در حالیست که شب گذشته و قبل از اعلام اخبار ساعت 21 ستاد هاشمی خالی از مسوولان بوده و عملا کسی فعالیت نمی کرد.

در همین حال امروز اعضای ستاد هاشمی با آیت الله دیدار خواهند داشت.

اسحاق جهانگیری از دیدار اعضای ستاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با وی خبر داد و گفت: اعضای ستاد انتخاباتی عصر امروز به عنوان حسن ختام کار با وی دیدار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هاشمی هیچ اعتراضی به نظر شورای نگهبان نخواهند داشت و این خواسته خود ایشان است، افزود: هاشمی برای انجام وظیفه به صحنه انتخابات آمد و الان هم هیچ اعتراضی ندارد.

رئیس ستاد هاشمی گفت: آقای هاشمی مثل سابق استوانه نظام است و در جهت پیشبرد اهداف اساسی انقلاب پای کار خواهد بود.    

محمد غرضی,انتخابات ریاست جمهوری

غرضی: ۵۵ میلیون رأی دارم

محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم به برخی از برنامه‌هایش برای تشکیل دولت احتمالی در صورت تصدی پست ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: من برای انتخابات کیسه‌ ندوخته‌ام. من می‌خواهم یک دولت "ضد تورم" تشکیل دهم تا نسل‌های بعدی در آتش تورم نسوزند.

وی ادامه داد: من از متن مردم در کابینه‌ام استفاده می‌کنم. اصطلاحات اصولگرا و اصلاح‌طلب حاشیه‌‌های متن مردم هستند که هر از چند گاهی به قدرت رسیده و پس از مدتی کمرنگ یا حذف می‌شوند.

وزیر پیشین پست و تلگراف و تلفن در ادامه تأکید کرد: متن مردم از حاشیه‌ها متفاوت است. حاشیه‌ها عمق ندارد و تعدادش کم است.

غرضی اظهارداشت: من متن مردم را قبول دارم. اگر اصلاح‌طلبان، اصولگراها و یا مستقلین در متن مردم قرار گیرند، من هم با آن‌ها همراه هستم، اما اگر در حاشیه باشند من با آن‌ها سازگاری ندارم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه می‌تواند رأی بالایی از مردم را کسب کند افزود: من معتقدم که 55 میلیون نفر به من رأی می‌دهند. تمام مردم موافق این هستند که دولتی روی کار بیاید که تورم نداشته باشد. من با دولت غیر متورم موافق هستم.

منابع:ایسنا/تابناک/تسنیم