اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه انتقادی دولت به رئیس صدا و سیما


حسام الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما، در نامه ای به رییس صدا و سیما مطلب منتشر شده در گزارش هفتگی مبنی بر حضور مشاور رییس‌جمهور با پوشش غربی در اجلاس داووس را اشاعه اکاذیب خواند و خواستار به اصلاح این رویه شد.

خبرگزاری ایسنا: حسام الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما، در نامه ای به رییس صدا و سیما مطلب منتشر شده در گزارش هفتگی مبنی بر حضور مشاور رییس‌جمهور با پوشش غربی در اجلاس داووس را اشاعه اکاذیب خواند و خواستار به اصلاح این رویه شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس ضرغامی

ریاست محترم صداوسیما

سلام علیکم

به اطلاع شریف می‌رساند برنامه گزارش هفتگی که در تاریخ 92/11/25 از شبکه یک پخش شده است مشتمل بر اشاعه اکاذیب بوده است:

،در بخش در گوشی با پخش عکسی ادعا شده است مشاور رییس‌جمهور با پوشش غربی در اجلاس داووس حاضر شده است. متن خوانده شده روی تصویر عینا به شرح زیر است:

این هفته عکسی از اجلاس داووس منتشر شد که در اون یکی از مشاورای رییس‌جمهور با کراوات و پوشش غربی مشاهده می‌شد ... اما وقتی کسی عنوان مشاور رییس‌جمهور به کشور رو یدک می‌کشد بد نیس متناسب با پروتکل‌های اون کشور لباس بپوشه و در نشست‌های بین‌المللی شرکت کنه. فک نکنیم این درخواست خیلی زیادی باشه.

از آنجا که بارها به صورت شفاهی و کتبی به آن سازمان محترم تذکر داده شده است انتصابات ریاست‌ محترم جمهوری صرفا از طریق سایت رسمی دفتر ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود، اصرار بر خلق مشاور و سپس همراه کردن وی با هیات همراه رییس‌جمهور در داووس و در نهایت نقد پوشش ایشان را نمی‌توان اشتباهی عادی تلقی کرد.

مستدعی است دستور فرمایید ضمن اصلاح مصداق در اولین برنامه، نسبت به اصلاح رویه نیز اقدام عاجل صورت گیرد.

با احترام حسام‌الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما


ویدیو مرتبط :
توصیه های امام به رئیس صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش دولت به نامه رئیس صدا و سیما


دستیار ویژه رییس جمهوری علت تاخیر در پخش زنده گفت و گوی دکتر ˈ حسن روحانیˈ رییس جمهوری را مخالفت رییس صدا و سیما با حضور مجری دوم بیان کرد و گفت: نامه ضرغامی به هیات نظارت اقدامی برای تطهیر عملکرد خود بوده است.

خبرگزاری ایرنا: دستیار ویژه رییس جمهوری علت تاخیر در پخش زنده گفت و گوی دکتر ˈ حسن روحانیˈ رییس جمهوری را مخالفت رییس صدا و سیما با حضور مجری دوم بیان کرد و گفت: نامه ضرغامی به هیات نظارت اقدامی برای تطهیر عملکرد خود بوده است.

«حسین فریدون» صبح پنجشنبه پس از بازدید از بیمارستان دکتر سپیر متعلق به جامعه کلیمیان ایران افزود: رییس جمهوری موافق حضور مجری دوم بود، اما رییس سازمان صدا و سیما با این موضوع مخالفت می کرد.

وی خاطرنشان کرد: نهایتا این موضوع مورد موافقت رییس سازمان صدا و سیما قرار گرفت و برنامه با حدود یک ساعت تاخیر پخش شد.

گفت و گوی زنده رادیویی - تلویزیونی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با مردم شب گذشته در ساعت 22:53 دقیقه و با تاخیر آغاز شد، پیش از آن بنا بود رییس جمهوری بعد از گفت وگوی خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با مردم گفت وگو کند.

رییس سازمان صدا و سیما شب گذشته (چهارشنبه) پس از برگزاری گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهوری در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رییس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما بیان کرد: با توجه به اهمیت تاخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس جمهور محترم پیش آمد؛ خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط روسای محترم قوا و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه ای رسانه ملی اظهارنظر نمائید.