اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان زکات جمع‌ آوری شده در کشور


دبیر ستاد احیاء زکات از جمع آوری 168 میلیارد تومان زکات طی 9 ماه گذشته امسال در سطح کشور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: دبیر ستاد احیاء زکات از جمع آوری 168 میلیارد تومان زکات طی 9 ماه گذشته امسال در سطح کشور خبر داد.

 ˈحسین نبی لو ˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: بر اساس مصوبه شواری زکات طی امسال باید 159 میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه از سراسر کشور جمع آوری شود.

وی تعهد دولت را در سال جاری به عنوان تشویقی در جمع آوری زکات 95 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: از این میزان تاکنون 14 میلیون تومان اختصاص یافته است.

دبیر ستاد احیاء زکات افزود: برای سال آینده نیز مبلغ 200 میلیارد تومان به عنوان تشویقی زکات به مجلس پیشنهاد شده است.

وی همچنین گفت: خراسان جنوبی طی چند سال اخیر به رغم خشکسالی پیاپی و مناسب نبودن وضعیت اقتصادی مردم آن، در جمع آوری زکات جلوتر از برنامه عمل کرده است.

نبی لو افزود: مردم این استان با پرداخت یک میلیارد 937 میلیون تومان زکات طی 9 ماه امسال قطعا مقام نخست کشور را کسب خواهند کرد.

دبیر ستاد احیاء زکات ادامه داد: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیتهای خود دارای مقام نخست جمع آوری زکات است اما از لحاظ ریالی استان گلستان مقام نخست را دارد.

وی همچنین از اختصاص 500 میلیون تومان تشویقی زکات تا پایان امسال به خراسان جنوبی خبر و ادامه داد: در مورد نظارت بر هزینه کرد زکات، نظامها و سامانه های خودکنترلی تعریف شده و هیچ تخلفی در این راستا وجود ندارد.

دبیر ستاد احیاء زکات گفت: گندم و خرما بیشترین محصولی بوده که زکات آن پرداخت شده است.

وی در ادامه از اجرای 19 هزار پروژه از محل جمع آوری زکات طی 9 سال گذشته در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد 11 هزار پروژه مرمتی و حدود 9 هزار پروژه احداثی بوده است.

او گفت: در این راستا بیشترین پروژه ها مربوط به احداث و مرمت 10 هزار مسجد از محل جمع آوری زکات بوده است.

وی پروژه های عمرانی ناتمام ستاد زکات را نیز بیش از پنج هزار مورد ذکر و بیان کرد: از این تعداد 2600 پروژه با اعتبار 86 میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.


ویدیو مرتبط :
روند جمع آوری و هزینه پولهای جمع شده در صندوق صدقات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع‌آوری معروف‌ترین شکلات دنیا از 55 کشور



اخبار اجتماع,خبر های اجتماعی,شکلات

شرکت شکلات سازی "مارس" دستور جمع آوری محصولاتش در ۵۵ کشور را پس از پیدا شدن تکه های پلاستیک در یک بسته "اسنیکرز" در آلمان داده است.

در بریتانیا بسته های کوچک (فانسایز) مارس و "میلکی وی" و جعبه های "سلبریشنز" جمع آوری و در هلند هم مارس و اسنیکرز جمع آوری می شود.

در ماه ژانویه یک مشتری در آلمان تکه های ریز پلاستیک را در یک اسنیکرز پیدا کرد. رد این پلاستیک به کارخانه مارس در شهر وگل در جنوب هلند گرفته شد.

یک سخنگوی مارس در هلند گفت:‌ "ما نمی توانیم مطمئن باشیم که این تکه پلاستیک فقط در این بسته به خصوص بوده. ما نمی خواهیم هیچ محصولی که استاندارد کیفیت ما را برآورده نمی کند در بازار بماند، بنابراین تصمیم گرفتیم همه آنها را برگردانیم."
این جمع آوری فقط شامل محصولاتی می شود که در این کارخانه در هلند تولید شده.

اینها بیشتر شامل کشورهایی در اروپاست و شامل آمریکا که شرکت مارس در آن مستقر است نمی شود.

این شرکت نگفت که چه تعداد بسته شکلات جمع آوری می شود و این جمع آوری چقدر هزینه خواهد داشت.

سازمان استاندارد غذایی بریتانیا به مشتریان توصیه کرد این محصولات را مصرف نکنند و در صورت لزوم با بخش خدمات مصرف کننده شرکت مارس ([email protected] یا شماره ۰۸۰۰۹۵۲۰۰۸۴) تماس بگیرند.

مارس یکی از بزرگترین شرکت های تولید مواد غذایی جهان است و تحت ۲۹ نام مختلف از جمله ام‌اندام، گالاکسی، توییکس، بانتی و مالتسرز شکلات تولید می کند.

این شرکت که مقر اصلی آن در آمریکاست سال گذشته ۳۳ میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشت.

اخبار اجتماعی - بی بی سی