اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مناسب‌ ترین راه برای خانه‌ دار شدن


وزیر راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری متقاضیان در صندوق‌های پس‌انداز مسکن و دریافت تسهیلات چند برابر را سیاست مناسبی برای خانه‌دار شدن مردم عنوان کرد و گفت: اگر عرضه و تقاضا به صورت همزمان تقویت شوند قیمت خانه افزایش نمی‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری متقاضیان در صندوق‌های پس‌انداز مسکن و دریافت تسهیلات چند برابر را سیاست مناسبی برای خانه‌دار شدن مردم عنوان کرد و گفت: اگر عرضه و تقاضا به صورت همزمان تقویت شوند قیمت خانه افزایش نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی با اشاره به اهمیت بخش مسکن در زندگی خانوارهای ایرانی، اظها کرد: هر اقدامی که در بخش مسکن صورت می‌گیرد باید در راستای رفاه بیشتر شهروندان و افزایش حق انتخاب آنها باشد.

به گفته وی اینکه به مردم بگوییم کجا و چگونه زندگی کنند در حقیقت محدود کردن حق انتخاب آنها در بخش مسکن است درحالی که باید با توانمند کردن شهروندان و تقویت همزمان عرضه و تقاضا، حق انتخاب مردم را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سیاستی که افراد مبلغی را در صندوق‌های پس‌انداز مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند و سپس پنج تا شش برابر آن مبلغ تسهیلات دریافت می‌کنند در اکثر کشورهای دنیا تجربه شده و سیاست مناسبی است.

وی در پاسخ به اینکه پس از پرداخت تسهیلات، چگونه می‌توان مانع افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار خرید و اجاره مسکن شد؟ گفت: افزایش قیمت، زمانی اتفاق می افتد که عرضه و تقاضا نامتعادل باشند لذا اگر عرضه و تقاضا به صورت همزمان تقویت شوند قیمت خانه افزایش نمی‌یابد.

آخوندی با اشاره به اینکه محدود کردن سرمایه‌گذاری سبب وارد شدن سرمایه‌ به بازار‌هایی مانند سکه، ارز و مسکن می‌شود، گفت: اگر اقتصاد ملی تقویت شود و افراد دارای تمکن مالی سرمایه‌های خود را وارد بخش‌های تولیدی کنند شاهد استفاده از مسکن به عنوان کالایی سرمایه‌ای نخواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن مهر نیز اظهار کرد: در این واحدها دنبال تقویت قدرت متقاضیان در انتخاب معماری و تجهیزات داخلی هستیم. از سوی دیگر تلاش می‌کنیم با تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی، کیفیت زندگی در این واحدها را افزایش دهیم.


ویدیو مرتبط :
مبلمان مناسب خانه های کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج قلوهای دماوندی خانه دار می شوند



پنج قلوهای شهرستان دماوند از سوی معاون رئیس جمهور، فرماندار شهرستان دماوند و جمعی از مسئولین کشوری، استانی و محلی حمایت می شوند و دولت قول تامین مسکن به این خانواده را داده است.

 

پنج قلوها


به گزارش خبرنگار مهر در دماوند، امروز دوشنبه پنج قلوهای دماوندی میزبان معاون رئیس جمهور، فرماندار شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی بودند.

 

● از خبرگزاری مهر واقعا سپاسگزارم/ نگرانیها ما کاهش یافته است

 

پدر پنج قلوها با خرسندی از پیگیریهای یک ماه گذشته این خبر در خبرگزاری مهر و سرازیر شدن سیل احساسات و کمکهای مردمی و سازمانها به خبرنگار مهر گفت: من از خبرگزاری مهر واقعا سپاسگزارم چرا که با درج این خبر تا حد زیادی از نگرانیهای من و همسرم کاسته شد زیرا موجب کمکهای خیرین و ملاقاتهای مسئولان شد.

 

مجید (علی) درتومی ادامه داد: امروز بسیاری از مسئولان کشوری، استانی و محلی میهمان من، همسرم و فرزندانم بودند و مشکلات مرا از نزدیک دیده و به دردلهای ما گوش دادند و من این را مدیون خبرگزاری مهر هستم.

 

وی ادامه داد: همچنین شمار زیادی از خیران و مردم از اقصی نقاط کشور و دنیا با ما تماس گرفتند و من فقط از دلگرمی دادن و شنیدن حرفهای آنها انرژی گرفته ام و احساس می کنم تنها نیستم و خانواده ای به بزرگی ایران دارم.

 

● پرداخت سه میلیون و خانه جدید هدیه دولت به پنج قلوها

 

وی پیرامون وعده های مسئولان عنوان کرد: معاون رئیس جمهور با دیدن محل نامناسب خانه من ضمن پرداخت مبلغ سه میلیون تومان، دستور اعطای مسکن در محلی مناسب را به مسئولان محلی داد و تا هفته آینده به آنجا نقل مکان خواهم کرد.

 

این بار نه دولت، نه مسئولان و نه یک شهروند، بلکه دستان کوچک و صدای مبهم فرزندان فردای این سرزمین اظهار داشتند که هنوز انسانهای فرهیخته و نوع دوست بسیاری در این دیار مهرورزی وجود دارند تا هوای زیبای آن را زیباتر و آینده آنها را روشنتر سازند.

 

خبرگزاری مهر نیز همواره از اینکه بتواند گامی هر چند کوچک در راه کمک به هموطنان و همنوعان خود بردارد، بسیار خرسند است.