اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملا فضل‌ الله را پیدا کنید، جایزه بگیرید


دولت محلی ایالت خیبر- پختونخوای پاکستان برای ارائه اطلاعاتی که منجر به بازداشت رهبرطالبان پاکستان شود، 100 هزار دلار جایزه تعیین کرد.

خبرگزاری ایسنا: دولت محلی ایالت خیبر- پختونخوای پاکستان برای ارائه اطلاعاتی که منجر به بازداشت رهبرطالبان پاکستان شود، 100 هزار دلار جایزه تعیین کرد.

یکی از مقامات ارشد این ایالت که خواست نامش فاش نشود، گفت: دولت ایالتی برای هر کمک و اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا قتل "ملا فضل‌الله"، رهبرتحریک طالبان پاکستان شود، 10 میلیون روپیه (100 هزار دلار) جایزه گذاشته است.

به گفته وی، دولت این منطقه همچنین لیستی از 615 شبه‌نظامی مهم تشکیل داده و برای بازداشت آنها نیز 760 میلیون روپیه (7.5 میلیون دلار) تعیین کرده است.

تاکنون وزیر اطلاعات این ایالت صحت تعیین جایزه را تایید کرده است.

در همین حال امروز قرار است در جلسه پارلمان پاکستان درباره قانون ایجاد دادگاه نظامی برای پرونده‌های مرتبط با تروریسم رای‌گیری شود.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان پس از حمله مرگبار طالبان به یک مدرسه در پیشاور ایجاد دادگاه نظامی برای پرونده‌های مرتبط با تروریسم را اعلام کرد. وی همچنین پس از این حمله تروریستی به ممنوعیت اعدام در این کشور که طی شش سال گذشته عملی نشده بود، خاتمه داد.

در پی آن مقامات پاکستان گفته‌اند، قرار است 500 متهم طی هفته‌های آتی اعدام شوند.


ویدیو مرتبط :
با دوست اربعینیتان سلفی بگیرید؛ جایزه بگیرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این گوشی را پیدا کنید و جایزه بگیرید!


به نظر می‌رسد گل سرسبد نوکیا موفق شده تا ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح دریا اوج بگیرد و بیش از ۲۷ دقیقه را در دمای زیر صفر درجه سپری کند.

ایتنا: یک شرکت خرده‌فروشی به نام Verkkokauppa که در زمینه فروش دستگاه‌های الکترونیکی و گجت‌ها فعال است، دست به بازاریابی عجیب و هوشمندانه‌ای زده است.

Verkkokauppa که بزرگترین فروشگاه آنلاین در فنلاند به شمار می‌رود، یک تلفن همراه لومیا ۹۲۰ ساخت نوکیا را به یک بالن وصل کرده و آن را به هوا فرستاده است.

مقامات این شرکت می‌خواهند ببینند گوشی مزبور تا قبل از انفجار بالن و پیش از آن که تحت تاثیر نیروی جاذبه به زمین بازگردد، قادر است تا چه ارتفاعی صعود کند.

به نقل از سایت ubergizmo، به نظر می‌رسد گل سرسبد نوکیا موفق شده تا ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح دریا اوج بگیرد و بیش از ۲۷ دقیقه را در دمای زیر صفر درجه سپری کند.

این گوشی را پیدا کنید و جایزه بگیرید!

سپس این گوشی که در یک ظرف مخصوص قرار داشت، سقوط کرد و توسط تیم راه‌اندازی بازیافت شد، ولی نکته اینجاست که قهرمان این داستان، دو لومیا ۹۲۰ بوده است نه یکی.

به عبارت دیگر دو گوشی در بالن به فضا فرستاده شده است.

Verkkokauppa هم اعلام کرده که هر کس بتواند گوشی دوم را بیابد، ۱۰۰۰ یورو جایزه می‌گیرد.

یک پست در فیس‌بوک جزئیاتی از گوشی دوم به دست می‌دهد که در آن طول و عرض محل استقرار آن را به ترتیب ۲۷.۷۳۴۱۷۵ و ۶۱.۳۲۴۵۷۳ نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد مکانی با این مشخصات، در فنلاند واقع شده است.

تا این لحظه از سرنوشت لومیای دوم خبری منتشر نشده و معلوم نیست کدام فرد خوشبختی توانسته این جایزه ۱۰۰۰ یورویی را به جیب بزند!

این گوشی را پیدا کنید و جایزه بگیرید!

این گوشی را پیدا کنید و جایزه بگیرید!

این گوشی را پیدا کنید و جایزه بگیرید!