اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقر فرماندهی داعش مشخص شد


کنسولگری ترکیه در شهر موصل که در تاریخ 10 ژئن به تسخیر نیورهای داعش درآمده بود تبدیل به مقر فرماندهی این گروه شده است.

خبرگزاری مهر: یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات عراقی اعلام کرد که ساختمان کنسولگری ترکیه در شهر موصل تبدیل به مقر فرماندهی گروه تروریستی داعش شده است.

کنسولگری ترکیه در شهر موصل که در تاریخ 10 ژئن به تسخیر نیورهای داعش درآمده بود تبدیل به مقر فرماندهی این گروه شده است.

بر اساس این گزارش، این محل تبدیل به یکی از مراکز اصلی فرماندهی داعش شده بطوریکه که "ابوبکر البغدادی" سرکرده این گروه، روزانه چندین ساعت در آن حضور پیدا می کند.


ویدیو مرتبط :
فیلمی کمتر دیده شده از مقر فرماندهی آمریکا علیه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقال مقر فرماندهی ائتلاف ضد داعش


منابع فرانسوی اعلام کردند که ائتلاف ضد داعش مقر فرماندهی خود را از ایالت فلوریدا آمریکا به کویت انتقال خواهد داد.

ایسنا: منابع فرانسوی تاکید کردند که ائتلاف مقابله با داعش مقر فرماندهی عملیات نظامی خود را از پایگاه نظامی تامبا واقع در ایالت فلوریدای آمریکا به کویت انتقال خواهد داد.
 
این منابع خاطرنشان کردند: داعش متحمل شکست‌های سختی شده است، اما این گروه همچنان توانایی‌های هجومی خود را از دست نداده است، چرا که سلاح‌های سنگین و تجهیزات زیادی در اختیار دارد.
 
به گزارش این منابع، جنگ با داعش احتمالا مدت زمان زیادی طول خواهد کشید و این مسئله به خاطر این است که این گروه حدود 50 تانک، 150 خودروی زرهی، 60 هزار تفنگ و هزاران خودروی دیگر و اموال زیادی در اختیار دارد.
 
این منابع همچنین گزارش دادند: دستگاه اطلاعات فرانسه برآورد کرده که تعداد تروریست‌های داعش در عراق و سوریه به 25 هزار تن می‌رسد که حدود 8 هزار تن از آنها خارجی (غیر عراقی و سوری) و 1000 تن از آنها اروپایی هستند.
 
منابع فرانسوی همچنین تصریح کردند که این ائتلاف، کویت را به دلیل نزدیک بودن به مناطقی که افراد مسلح در آنجا حضور دارند، انتخاب کرده است.