اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرده ای که منبع سایت ویکی لیکس بود!


آرون شوارتز، بنیانگذاران Reddit یک شرکت کننده فعال اینترنتی شاید علل و منبع فراری اطلاعات به سایت "ویکی لیکس" باشد. این مطلب در میکروبلاگ "ویکی لیکس" در توییتر اعلام شد.

انتخاب: آرون شوارتز، بنیانگذاران Reddit یک شرکت کننده فعال اینترنتی شاید علل و منبع فراری اطلاعات به سایت "ویکی لیکس" باشد. این مطلب در میکروبلاگ "ویکی لیکس" در توییتر اعلام شد.

 افشای نام آرون شوارتز به عنوان یک خبرچین بالقوه "ویکی لیکس" اولین موردی در تاریخ افشای منبع احتمالی سایت شده است. ویکی لیکس تا به حال قوانین سختگیرانه را رعایت با دقت نامهای خبرچینان خود را پنهان کرده است.


آرون سوارتز، مرد 26 ساله در تاریخ 12 ژانویه در نیویورک مرده پیدا شد.

با توجه به روایت رسمی، وی خودکشی کرد. هر چند پیامی یا یادداشتی خودکشی نگذاشته است.

وی در سال 2011 از سوی دادگاه جنایی فدرال آمریکا به اتهام دسترسی غیرقانونی به JSTOR و تلاش برای دسترسی به هزاران مقاله وسرقت مواد درسی دانشکده فنی ماساچوست تحت تعقیب قرار گرفت.

آرون شوارتز یکی از نوابغ آمریکاست و توانست در سن 14 سالگی کدهایی را در سیستم کامپیوتر اختراع کند که از طریق این کدها دسترسی کاربران به محتوای سایت های مختلف را بدون نیاز به مراجعه به این سایت ها آسان می شود که به سیستم RSS مشهور شد.

بر اساس این گزارش آرون با کمک این سرویس می توانست به ژورنال‌ها و مقالات علمی دانشکده دسترسی پیدا کند و آنها را برای استفاده کاربران ممکن سازد.

دادگاه او را متهم کرده بود که وی از این طریق توانسته ‌بود 19 میلیون مقاله و سند را از این سرویس بارگذاری (ذخیره ) کند.


ویدیو مرتبط :
انتشار اسناد محرمانه عربستان توسط سایت "ویکی لیکس"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اکوادور به موسس سایت«ویکی لیکس» پناهندگی داد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اکوادور به موسس سایت«ویکی لیکس» پناهندگی داد

خبرگزاری فارس: وزیر امورخارجه اکوادور از اعطای پناهندگی سیاسی کشورش به "جولیان آسانژ" خبر داد.

به گزارش فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری نوشت: اکوادور به "جولیان آسانژ" موسس سایت جنجالی ویکی‌لیکس پناهندگی سیاسی اعطا کرده است.

بنا بر این گزارش، ریکاردو پاتینو، وزیر امورخارجه اکوادور در اظهاراتی از اعطای پناهندگی سیاسی کشورش به آسانژ خبر داده است.

پیش از این وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرده بود که نامه‌ای از سفارت بریتانیا در اکوادور بدین مضمون دریافت کرده است که بنابر قوانین بریتانیا، این کشور می‌تواند آسانژ را در سفارت اکوادور دستگیر کند.

دولت بریتانیا تهدید کرده است که اگر دولت اکوادور تقاضای پناهندگی «جولیان آسانژ»، بنیان‌گذار سایت جنجالی ویکی‌لیکس را رد نکند، به سفارت این کشور در لندن یورش خواهد برد.

بنابراین گزارش، تعدادی از افسران پلیس لندن در نزدیکی سفارت اکوادور گرد آمده‌اند. آسانژ که یک استرالیایی است در ماه ژوئن به سفارت اکوادور پناهنده شد تا از بازگردانده شدن خود به سوئد جلوگیری کند. وی در سوئد متهم به «آزار جنسی» است./فارس