اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم پول هایشان را به سکه تبدیل می کنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مردم پول هایشان را به سکه تبدیل می کنند

پیش از این بخش مهمی از پس اندازهای خرد مردم به بازار مسکن منتقل می شد

براساس آمارهای رسمی ایرانی ها 47 درصد درآمدهای خود را پس انداز می کنند. نظرسنجی میدانی سایت اقتصاد ایرانی نشان می دهد طی یکماه گذشته بخش مهمی از دارایی های مردم از بانک ها به بازار سکه منتقل شده است.

براین اساس سایت اقتصاد ایرانی با همکاری یک عضو هیات مدیره اتحادیه طلا فروشان و صراف تهران، 10 طلا فروش در بازارهای کریمخان و بازار طلای غرب تهران را در مورد افزایش تعداد مشتریانشان مورد پرسش قرار داده است. براساس گفته این کارشناسان صنف، طی یک ماه گذشته متقاضیان سکه در قیاس با سه ماه گذشته 80 درصد افزایش داشته است و متقاضیان جواهر تنها 10 درصد رشد داشته اند. به گفته یکی از همین طلا فروشان از هر ده مشتری که به او رجوع می کنند 7 مشتری خواهان خرید سکه بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه هستند.

پس از نوسانات اخیر قیمت دلار، ریسک سرمایه گذاری در این بازار به شدت افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل سرمایه گذاران خرد ترجیح داده اند، بازارهای مناسب تری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. پیش بینی ها نشان می دهد قیمت طلا طی روزهای آینده و حتی تا پایان سال 2013 افزایش می یابد. به همین دلیل بازار سکه فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران خرد  به شمار می آید..

براساس اعلام بانک مرکزی پیش از این 23 درصد درآمدهای مردم در بازار ملک سرمایه گذاری می شد./اقتصادایرانی

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت باطری از سکه های پول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سکه فرسوده بدهید، پول بگیرید



 

 

 

سکه فرسوده بدهید، پول بگیرید

 

 

صنیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم می توانند سکه های از رده خارج شده خود را به شعبه ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک طول عمر اسکناسی معادل 200 تومان را دو سال و سکه آن را 30 سال عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند سکه‌های از رده خارج شده خود را به شعبه‌ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مجید صنیعی در گفتگو با مهر درباره هزینه های ضرب سکه ها نسبت به چاپ اسکناسها، با اشاره به ضرب سکه های 200 تومانی گفت: سکه ها نسبت به اسکناسها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند، عمر یک اسکناس 200 تومانی حدود دو سال است اما عمر یک سکه 200 تومانی 20 الی 30 سال است.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک با بیان اینکه جمع آوری سکه های خرد نیز مانند اسکناسها توسط بانک مرکزی صورت می گیرد، افزود: بانک مرکزی از همین فلز سکه های جمع آوری شده برای ضرب سکه های جدید استفاده می کند که در مورد اسکناسها اینگونه نیست.

وی گفت: طول عمر سکه های 200 تومانی که وارد بازار خواهند شد، همچون سکه های 100 تومانی است، امکان چرخش سکه ها به مدت زمان طولانی در بین مردم وجود دارد، حتی سکه ها این قابلیت را دارند که تا 30 سال در دست مردم باشند و به هیچ وجه از بین نروند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره اینکه سکه‌های 200 تومانی یادبود پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سال آینده به میزان محدود وارد بازار خواهند شد، افزود: اگر بانک مرکزی تشخیص دهد سکه های 200 تومانی را با طرح جدید و وزن کمتر ضرب خواهد کرد.

به گفته وی، اما سکه های 200 تومانی با وزن کمتر را جمع آوری نمی کنیم، تا زمانی که تعداد سکه های در دست مردم بسیار محدود شود که به عنوان سکه های از رده خارج شده مطرح می شود.

صنیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم می توانند سکه های از رده خارج شده خود را به شعبه ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک در مورد اسکناسهای از رده خارج شده نیز گفت: یکی از شعبات بانک ملی عامل اداره نشر اسکناس است، این اداره مردم را در این خصوص راهنمایی می کند و یا اینکه این اداره اسکناسها را دریافت می کند، اگر حجم اسکناسها نیز زیاد باشد به یکی از شعبات بانک ملی راهنمایی می کند..../تحلیل:عصرایران