اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مراسم سالگرد پرتلفات ترین زلزله جهان+عکس


به گزارش صبح بخیر، این زمین ‌لرزه یکی از بدترین رویدادهای طبیعی در ژاپن بود که خسارات شدیدی به بار آورد و باعث خرابی بسیاری از پل‌ها و سازه‌های دیگر شد.

زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی ‪ ۷/۳‬ ریشتر،  در ۱۷ ژانویه ۱۹۹۵، در ساعت ۵:۴۶ صبح شهر کوبه ژاپن را به مدت ‪ ۲۰‬ثانیه لرزاند.

به گزارش صبح بخیر، این زمین ‌لرزه یکی از بدترین رویدادهای طبیعی در ژاپن بود که خسارات شدیدی به بار آورد و باعث خرابی بسیاری از پل‌ها و سازه‌های دیگر شد.

بعدها باوجود جبران آسیب‌های زمین‌لرزه و بازسازی بندر کوبه، مردمی که شاهد این رویداد بودند همچنان از مشکلات روانی آن رنج می‌بردند.

در نتیجهٔ این زمین ‌لرزه ‪ ۶‬هزار و ‪۴۳۳‬نفر کشته و بیش از ‪ ۴۳‬هزار نفر زخمی شدند. حدود ‪ ۱۰‬درصد از کل تلفات این زلزله به علت آتش‌سوزی تاسیسات شهری پس از وقوع زمین لرزه بود.

در جریان این زمین‌لرزه، حدود ‪ ۲۵۰‬هزار دستگاه ساختمان و تاسیسات زیر بنایی در استان هیوگو و استان‌های همسایهٔ آن تخریب شد.

خرابی‌های گستردهٔ ناشی از این زمین‌لرزه، سبب بی‌خانمان و آواره شدن ‪۳۰۰‬ هزار نفر شد. ژاپنی‌ها خسارت وارده به شهر کوبه ومناطق مجاور آن را در مجموع حدود یکصد میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.












اختصاصی مجله اینترنتی صبح بخیر Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
عکس های ماندگار و مراسم سالگرد ناصر حجازی (نود ۴ خرداد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ مراسم اختصاصی سالگرد حجازی


مراسم اختصاصی اولین سالگرد مرحوم ناصر حجازی