اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدال نقره جهان بر گردن سجاد مردانی


نماینده وزن هشتم تیم ملی تکواندو ایران با شکست مقابل نایب قهرمان المپیک لندن به مدال نقره رقابتهای جهانی تکواندو دست یافت. با این مدال تیم ملی ایران شانس تکرار عنوان قهرمانی دوره گذشته خود را مجددا بدست آورد.

خبرگزاری مهر: نماینده وزن هشتم تیم ملی تکواندو ایران با شکست مقابل نایب قهرمان المپیک لندن به مدال نقره رقابتهای جهانی تکواندو دست یافت. با این مدال تیم ملی ایران شانس تکرار عنوان قهرمانی دوره گذشته خود را مجددا بدست آورد.

روز پنجم از بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در حالی برای چشم بادامی‌های کره‌جنوبی به دلیل حذف هر دو نماینده سنگین وزن‌شان با تلخی به پایان رسید، ولی از میان دو نماینده سنگین وزن ایران، سجاد مردانی به مدال نقره دست یافت تا تیم ایران به جمع مدعیان بازگشته و همچنان از شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی در دو روز باقی مانده از این مسابقات برخوردار باشد.

سجاد مردانی در وزن هشتم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در پیکار با "شوکین" نماینده ازبکستان به سختی و با امتیاز طلایی در راند چهارم صاحب پیروزی شد و به دور سوم راه یافت و بازهم در راند طلایی مقابل "فورتیر کولمبه" دارنده یک طلا و دو برنز رقابتهای پان آمریکن از کانادا صاحب پیروزی شد. نماینده ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به دیدار "لئوناردو باسیله" نفر اول اروپا در سال 2012 و دارنده مدال برنز جهان در سال 2005 از ایتالیا رفت و در یک مبارزه برتر 14 بر 2 صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی راه یافت.

سنگین وزن تکواندو ایران که تا اینجای کار مدال برنز خود را قطعی کرده بود، در نیمه نهایی مقابل "روسبلیس دسپانیه" نفر سوم المپیک لندن و قهرمان دانشجویان جهان از کوبا به میدان رفت و برای سومین بار در راند طلایی به پیروزی دست یافت تا ضمن رسیدن به دیدار پایانی، نشان دهد راه امتیاز گیری در راند چهارم را به خوبی می‌داند. مردانی در مبارزه نهایی و برای کسب مدال طلا مقابل "آنتونی اوبمه" از گابن و دارنده نشان نقره المپیک 2012 قرار گرفت اما با نتیجه 12 بر 2 بازنده شد و به نشان نقره بسنده کرد.

بعد از شکست رستمی در فینال رقابتهای جهانی 2007 چین مقابل نماینده مالی، مردانی دومین وزن هشتمی ایران است که در مبارزه برای کسب مدال طلای جهان نتیجه را به یک نماینده از تکواندو قاره آفریقا واگذار می‌کند. البته به نظر می‌رسد انجام سه مبارزه متوالی چهار رانده باعث تحلیل رفتن توان جسمانی مردانی شده بود.

تیم ملی تکواندو ایران تاکنون به یک نشان طلا و دو نقره رقابتهای قهرمانی جهان دست یافته و در دو وزن باقی مانده که طی امروز و فردا برگزار می‌شود، در صورت درخشش خمسه و عمیدی می‌تواند برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که از دوشنبه گذشته با حضور 872 تکواندوکار از 134 کشور در مکزیک آغاز شده، فردا یکشنبه به پایان می‌رسد.


ویدیو مرتبط :
مدال نقره سجاد انوشیروانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکواندوی قهرمانی جهان/ مردانی به مدال نقره رسید



مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان

تکواندوی قهرمانی جهان
مردانی به مدال نقره رسید

نماینده وزن هشتم تیم ملی ایران با وجود آسیب‌دیدگی، در فینال مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان حاضر شد و به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مکزیک، بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی از 24 تیر ماه به میزبانی مکزیک در شهر پوئبلا در حال پیگیری است که امروز شنبه در پنجمین روز از رقابت‌ها سجاد مردانی نماینده وزن هشتم تیم ملی مدال نقره رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

مردانی در نخستین دیدار با قرعه استراحت روبرو شد و در بازی دوم نماینده تیم ملی ازبکستان را با نتیجه 6 بر چهار شکست داد. مردانی در ادامه رقابت‌ها نماینده کشور کانادا را در راند طلایی با یک امتیاز از پیش رو برداشت و  در بازی چهارم با شکست تکواندوکار تیم ملی ایتالیا مدال برنز خود را در این دوره از مسابقات قطعی کرد.

مردانی  در ادامه مسابقات به مصاف تکواندوکار تیم ملی کوبا که مدال برنز المپیک لندن را در کارنامه خود دارد رفت و در راند طلایی حریف خود را شکست داد و به فینال مسابقات رسید. دیدار تیم ملی ایران و کوبا در راند اول با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید، راند دوم سه بر یک و در راند سوم بازی با نتیجه تساوی چهار بر چهار به پایان رسید و کار به راند طلایی کشد. مردانی در راند طلایی با کسب امتیاز به فینال مسابقات راه یافت.
وی با وجودیکه در مبارزه نیمه‌نهایی از ناحیه دست آسیب دیده بود، در فینال برابر تکواندوکاری از گابن قرار گرفت و برابر این حریف شکست خورد تا به مدال نقره جهان برسد.

در اولین روز این رقابت‌ها نیز هادی مستعان نماینده کشورمان در وزن دوم، با پنج پیروزی به فینال راه یافته بود که در آخرین مبارزه با نتیجه هشت بر 9 مغلوب حریف کره‌ای شد و به نشان نقره دست یافت.
در رقابت‌های این روز و در بخش بانوان نیز فریده رشیدی در وزن اول صاحب دو پیروزی و یک باخت شد.

در دومین روز مسابقات، مسعود حجی زواره تکواندوکار تیم ملی کشورمان در وزن پنجم، با سه پیروزی و یک باخت از رسیدن به سکوی جهانی بازماند. در سومین روز از این رقابت‌ها بهنام اسبقی نماینده تیم ملی کشورمان به مقام قهرمانی و مدال طلای پیکارهای وزن چهارم دست یافت.

در چهارهمین روز از مسابقات احسان نقیب‌زاده تکواندوکار وزن اول (54- کیلوگرم) تیم ملی کشورمان پس از اینکه کارش را با پیروزی برابر "پدور آنکو" از پرو آغاز کرده بود، در دومین پیکار و در مصاف با سزار رودریگوئز از مکزیک شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
همچنین در ادامه برگزاری چهارمین روز از مسابقات پریسا قربانی در وزن سوم بانوان در تنها مبارزه خود مقابل حریف چینی هشت اخطاره شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت./فارس