اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالف ورود نسل سوم تلفن همراه نیستیم


رئیس پلیس جرائم سایبری کشور گفت: با ورود نسل 3و بالاتر تلفن همراه و هر تکنولوژی مخالف نیستیم، اما معتقدیم قبل از توسعه زیر ساخت‌های امنیتی باید فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار هادیان فر در گفتگو در خصوص ورود نسل 3وبالاتر تلفن  همراه و اظهار نگرانی‌های به وجود آمده گفت:‌ تکامل هر فناوری به زمانی نیاز دارد و مجرمین از این فضا استفاده و سوءاستفاده‌های زیادی می‌کنند.

وی با اشاره به این که تکنولوژی، همزمان با ورودش آسیب‌های خاص خود را دارد، افزود: آن چه که در وب آشکار است لایه بالایی 4درصد است و 96درصد لایه زیرین است که مجرمین و جرائم سازمان یافته در آن جا شکل گرفته، به این منظور که 96درصد وب دست مجرمین بوده و تنها 4درصد دست مردم نیاز است لذا به عنوان پلیس مخالف هیچ توسعه و تکنولوژی نیستیم.

هادیان‌فر در ادامه عنوان کرد: ما معتقدیم قبل از توسعه و در اختیار گذاشتن تکنولوژی برای مردم، زیر ساخت‌های امنیتی آن باید فراهم شود و پلیس بر این زیرساخت‌ها اشراف داشته باشد تا درصورت ایجاد خطری، پلیس قادر به کشف آن از ساده‌ترین راه باشد.

رئیس پلیس جرائم سایبری کشور در ادامه به شبکه ملی اطلاعات و ورود نسل 3و بالاتر تلفن همراه اشاره کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که 80درصد نیاز داخلی را فراهم می‌کند و در حضور بانکداری که در حال حاضر 90درصد کار بانکداری کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و از بستر اینترنت جهانی صورت می‌گیرد می‌تواند در شبکه ملی انجام شود.

وی اظهار داشت:‌شبکه ملی  اطلاعات با نسل 3و 4تلفن همراه هیچ منافاتی ندارد و می‌تواند در کنار هم باشند.

هادیان فر در پایان خاطرنشان کرد:‌امیدواریم با راه اندازی و عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات از اینترنتی که امروز یک ابزار استعماری دست آمریکا است آزاد شود.


ویدیو مرتبط :
همگانی شدن نسل سوم و ورود نسل چهارم تلفن همراه در سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود به نسل پنجم تلفن همراه به کشور


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از اجرای فاز مطالعاتی ورود به نسل پنجم تلفن همراه به کشور خبر داد و گفت: این موضوع با توجه به آغاز تجاری سازی نسل پنجم تلفن همراه انجام می شود.

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از اجرای فاز مطالعاتی ورود به نسل پنجم تلفن همراه به کشور خبر داد و گفت: این موضوع با توجه به آغاز تجاری سازی نسل پنجم تلفن همراه انجام می شود.

کاظم ابراهیمی عمده فعالیت شرکت مخابرات ایران برای سال 94 را معطوف به سرمایه گذاری در حوزه نسل های سوم و چهارم تلفن همراه دانست و اظهار داشت: تکمیل پوشش شهری و روستایی و جمعیت کشور برای نسل های سوم و چهارم تلفن همراه از جمله برنامه های در دست انجام است که برای آن نیز سرمایه گذاری قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به رشد سریع نسل های تلفن همراه در دنیا، گفت: ایران نیز مطابق با این شرایط ناگزیر به ارائه این خدمات برای کاربران تلفن همراه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه با ورود نسل پنجم تلفن همراه به طور قطع تجهیزات شبکه های مخابراتی تغییرات عمده ای خواهد داشت، افزود: براین اساس شرکت مخابرات ایران از هم اکنون باید به فکر تامین پیش شرط های لازم برای ورود این فناوری به کشور باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال مطالعه بر روی چگونگی ورود به نسل پنجم تلفن همراه هستیم، ادامه داد: فاز مطالعاتی این پروژه با توجه به پیش داوری برای ورود این فناوری به کشور انجام می شود و تا زمانی که نسل های سوم و چهارم در کشور فراگیر نشده و مشکلات آن رفع نشده به طور قطع مخابرات برنامه ای برای ورود به نسل پنجم موبایل نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: عمده سرمایه گذاری شرکت مخابرات ایران در حوزه توسعه نسل سوم و چهارم موبایل و نیز توسعه تلفن ثابت خواهد بود.