اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محدودیت چین برای مسلمانان روزه دار


دولت چین برای جلوگیری از فعالیت مسلمانان در استان سین کیانگ برگزاری مراسم های ویژه ماه مبارک رمضان در این استان را ممنوع کرد.

خبرگزاری مهر: دولت چین برای جلوگیری از فعالیت مسلمانان در استان سین کیانگ برگزاری مراسم های ویژه ماه مبارک رمضان در این استان را ممنوع کرد.

یوان‎پی‎او گزارش داد؛ دولت محلی سین کیانگ اعلام کرد که در ماه رمضان برگزاری مراسم های ویژه این ماه از سوی مسلمانان ممنوع است.

بر همین اساس برای جلوگیری از تجمع مسلمانان در مساجد سین کیانگ در ماه رمضان نیز قرار است جلسات حزب کمونیست در مساجد این استان برگزار شوند.

از سوی دیگر اعلام شده که برخی از کارفرمایان چینی در سین کیانگ اعلام کرده اند که گرفتن روزه برای کارگران مسلمان ممنوع است. این دستور برای جلوگیری از کاهش تولید محصولات در کارخانه های سین کیانگ صادر شده است.

در خصوص اقدامات دولت چین در سین کیانگ، رویترز نیز در خبری از محکوم شدن ۱۱۳ نفر از مردم این استان به زندان های بلند مدت به اتهام شرکت در ناآرامی ها خبر داده است.

این ۱۱۳ نفر به دلیل اتهامات وارد شده از ۱۰ سال زندان تا حبس ابد محکوم شده اند.

سین کیانگ استان مسلمان نشین چین است که پکن مردم آن را به تلاش برای استقلال و جدایی از چین متهم می کند در همین رابطه درگیری هایی میان پلیس چین و مردم این استان رخ داده که در اغلب آنها تعدادی زیادی از ساکنان این استان کشته شده اند.

در همین رابطه چهارشنبه هفته گذشته نیز ۱۱ نفر از مردم سین کیانگ به زندان های بلند مدت محکوم شده بودند.

البته این درگیری ها موجب شده تا برخی از گروه های افراطی نیز در سین کیانگ فعال شوند و اعضای آنها حملاتی را با سلاح سرد علیه مردم در اماکن پرتردد همچون ایستگاه های اتوبوس انجام بدهند.

در همین رابطه مدتی قل گزارش هایی در مورد سفر افراطیون چینی از سین کیانگ به چین برای حضور در جمع گروه های تروریستی منتشر شده بود.


ویدیو مرتبط :
قتل عام مسلمانان روزه دار توسط سنى هاى تند روى بوكوحرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عذرخواهی بایرن مونیخ از مسلمانان روزه دار



صفحه رسمی باشگاه بایرن مونیخ در توییتر، از هواداران مسلمان این تیم به خاطر انتشار عکس بازیکنان در حال آب خوردن عذر خواهی کرد..

باوایایی‌ها مطابق معمولا عکس هایی از تمرینات خود را در توییتر به اشتراک گذاشتند. اما به ناگاه با اعتراض عده ای از هواداران مسلمان خود مواجه شدند. آن ها از عکس هایی که در آن تصویر نوشیدن آب را به نمایش می‌گذاشت،به تنگ آمده بودند و درخواست حخذف این عکس ها را داشتند.


نکته جالب توجه این است که صفحه رسمی بایرن مونیخ در توییتر بعد از دقایقی از هواداران مسلمان خود عذر خواهی کرد و در پیامی به آن‌ها گفت: «به خاطر انتشار عکس آب خوردن بازیکنان متاسفیم. به زودی آفتاب غروب خواهد کرد. موفق باشید.»

اخبار,اخبار ورزشی, بایرن مونیخ

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین