اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محدودیت های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)


پلیس راهور محدودیتها و ممنوعیتهای تردد مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: پلیس راهور محدودیتها و ممنوعیتهای تردد مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را تشریح کرد.

پلیس راهور ممنوعیت ها و محدودیت های ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) را به شرح زیر اعلام کرد:

1- از ساعت 17 روز دوشنبه سیزدهم خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه كامل پاركینگ ها ومعابر و برقرار شدن شرایط عادی تردد  وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم و بالعكس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می توانند از طریق جاده تهران - ساوه - سلفچگان - قم و بالعكس تردد کنند.

2- حركت وسایل نقلیه باربری سنگین در جاده ساوه - تهران از تقاطع حسن آباد ، واوان و چهاردانگه به سمت شرق ممنوع بوده ورانندگان وسایل نقلیه مذكور می توانند با استفاده از مسیر جاده ساوه – پل خاور- كمربندی آزادگان- جاده قدیم قم به سمت تهران كرج ادامه مسیر دهند.

3- از شهریار به سمت تهران تردد وسایل نقلیه باربری سنگین ممنوع خواهد بود.

4- از ساعت 17 روز دوشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه كامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر تردد كلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین مربوط به پاركینگ های 1،5،4 و6 شامل اتوبوس های بسیج تهران بزرگ ، كاروان اعزامی از استان های خراسان شمالی و رضوی ، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقر شهر تا آزاد راه تهران- قم ممنوع است.

5- از ساعت 24 روز دوشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه كامل محدوده اطراف حرم مطهر حركت وسایل سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوس های كاروانهای زائرین اعزامی از استان های خوزستان ، یزد و قم در آزاد راه تهران- قم حد فاصل پل حسن آباد تا پل شهید كاظمی ممنوع بوده و اینگونه وسایل نقلیه از طریق جاده قدیم تهران قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایل نقلیه كه قصد شركت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم تهران – قم درب شرقی بهشت زهرا (درب گلدسته) داخل بهشت زهرا شده و در پاركینگ های از پیش تعیین شده مستقر می شوند.

6- تردد وسایل نقلیه سبك در محور آزاد راه تهران- قم حد فاصل پل شهید كاظمی تا عوارضی تهران – قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد. لیكن در شرایط بحران احتمالی و براساس تشخیص پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیكی در محور فوق اعمال شده و ضمن ممنوعیت تردد درمسیر مذكور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

نكات مهم:

 ـ محور شهید رجایی از ابتدای مسیر شمال به جنوب تا جاده قدیم قم و سه راهی سلفچگان به سمت تهران و بالعكس روی وسایل نقلیه سنگین مسدود خواهد شد.

ـ تردد تعدادی از اتوبوسهای تحت اختیار وزارت راه و شهرسازی كه به منظور جابجایی رایگان زائران متفرقه شهرستانها كه در پاركینگ ضلع جنوبی پلیس راه غرب استان تهران مستقر خواهند بود در مسیر آزاد راه تهران – قم حد فاصل پل شهید كاظمی تا عوارضی تهران - قم مجاز به تردد هستند.

7- تاكسی های فرودگاه امام (ره) باید در زمان اجرای محدودیت در روز سه شنبه 14 خرداد تا خاتمه مراسم از مسیر آزاد راه تهران - ساوه تردد کنند.

8- اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از كهریزك نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق (جاده نظامی) و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم قم صورت خواهد گرفت.

9- لازم بذكر است بریدگی خلیج فارس قبل از عوارضی مقابل درب پاویون به طور كامل مسدود و خودروهای مدعوینی كه قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد می کنند باید در بریدگی بعد از عوارضی (حدود 800 متر جلوتر) دور زده و به سمت حرم ادامه مسیر دهند.

محدودیتهای توقف

از ساعت 17 عصر روز دوشنبه  تا پایان مراسم و تخلیه كامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف درمعابر مشروحه ذیل اعمال می شود.

1- بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر.

2- توقیف وسایل نقلیه در ورودی ، خروجی و خیابانهای فرعی منتهی به پاركینگهای 10 گانه و نیز خیابنهای اصلی محوطه بهشت زهرا (س)

3- توقیف اتوبوسهای شركت واحد در بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر.

4- برابر هماهنگی های انجام شده چنانچه پاركینگ ضلع شمال حرم مطهر به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی امنیتی و اجرای اجازه ورود داده نشود در غیر این صورت راهورهیچگونه مسئولیتی در خصوص پاكسازی پاركینگ ضلع شمالی حرم عهده دار نیست.

5- محدودیت توقیف در طول بلوار علامه عسگری (ضلع شمال حرم) از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر.


ویدیو مرتبط :
بیست و ششمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام(ره)


پلیس راه در اطلاعیه ای محدودیت های ترافیکی جاده های کشور در روزهای برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: پلیس راه در اطلاعیه ای محدودیت های ترافیکی جاده های کشور در روزهای برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) اعلام کرد.

تردد موتور سیكلت ازساعت12 ظهر روزدوشنبه13 خرداد تاساعت 24 روز جمعه هفدهم خرداد در محورهای هراز،فیروزكوه، كرج- چالوس،قزوین- رشت،تهران- سمنان- مشهد،ساوه- همدان وبلعكس ممنوع است.

محور كرج چالوس

الف- تردد انواع تریلر و كامیونها از محور كرج چالوس كماكان ممنوع است.

ب- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17تا24 روز چهارشنبه 15 خرداد از میدان امیر كبیر كرج تا دهانه شمالی تونل كندوان در استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیكی ممنوع است.

ج- تردد  وسایل نقلیه از ساعت17 تا24 روز پنجشنبه شانزدهم خرداد از میدان امیر كبیر كرج تا دهانه شمالی تونل كندوان در استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیكی ممنوع است.

د- تردد وسایل نقلیه از ساعت 12تا 24 روز جمعه هفدهم خرداد از كرج به سمت مرزن آبادممنوع بوده و از ساعت 15 تا 24 تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت كرج بصورت یكطرفه خواهد بود.

محور هراز

الف-تردد تریلرها ازاین محور كماكان ممنوع می باشد.

ب- تردد كامیونها به جز حاملان مواد سوختی وفاسد شدنی از ساعت 13 روزدوشنبه سیزدهم خردادتا  ساعت 24روز چهارشنبه پانزدهم خرداد  و وهمچنین از ساعت 6 تا 24 روزهای پنج شنبه وجمعه شانزدهم و هفدهم خرداد  از محور هراز ممنوع است.

ج- تردد وسایل نقلیه از ساعت13 تا 24 روز جمعه 17 خرداد  از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت15تا 24 تردد وسایل نقلیه از آب اسك به رودهن(محدوده مشاء)  بصورت یكطرفه است.

 محور فیروز كوه


تردد تریلرها به جز حاملان مواد سوختی وفاسد شدنی از ساعت 13 روزدوشنبه سیزدهم خرداد تا ساعت 24  روز چهارشنبه پانزدهم خرداد وهمچنین از ساعت 6 تا24 روزهای پنج شنبه وجمعه شانزدهم و هفدهم خرداد از تهران به قائم شهر ومسیر عکس ممنوع است.

محور قدیم قزوین- رشت


 تردد انواع كامیون و تریلر به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی  از ساعت 14 تا ساعت24  روز دوشنبه 13 خرداد وهمچنین از ساعت 7تا 24 روزهای سه شنبه ،چهارشنبه وجمعه چهاردهم، پانزدهم و هفدهم خرداد در محور قدیم قزوین- رشت ممنوع است و تردد این قبیل وسایل نقلیه درآزاد راه قزوین- رشت نیزكماكان ممنوع است.

محور آستارا - اردبیل

تردد انواع كامیون و تریلر به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی  از ساعت 0700 الی ساعت2300  روزهای سه شنبه وجمعه مورخ 14و17/03/92 از آستارا به اردبیل و بلعكس ممنوع میباشد.

محور قم

الف- تردد وسایل نقلیه سنگین باربری(تریلی-كامیون وكامیونت) به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 روز دوشنبه تا ساعت 24 روز چهارشنبه هفدهم خرداد از محورهای قدیم قم- تهران- سلفچگان وكاشان- قم وبلعكس ممنوع است و رانندگان اینگونه وسایل نقلیه می توانند از محور سلفچگان- ساوه تردد کنند.

ب- وسایل نقلیه سنگین باربری كه از استانهای مركزی و اصفهان به طرف تهران در حركت هستند باید از محور سلفچگان – ساوه – تهران و برعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

ج- وسایل نقلیه سنگین باربری(تریلی-كامیون وكامیونت) به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 روز دو شنبه سیزدهم خرداد تا ساعت 24 روز چهارشنبه پانزدهم خرداد وهمچنین از ساعت 14 تا 24 روزجمعه هفدهم كه از استانهای جنوبی كشور(هرمزگان- سیستان و بلوچستان-كرمان ویزد)بطرف قم در حركت هستند باید از مسیر (سه راهی نطنز-مورچه خورت- دلیجان-سلفچگان- ساوه- تهران وبلعكس) به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

د- حد فاصل پل حسن آباد تا حرم مطهر حضرت امام (ره) (باند جنوب به شمال) از ساعت 24 روز دوشنبه سیزدهمخرداد تا  ساعت 16 روز سه شنبه چهاردهم خبرداد مسدود است.بر این اساس رانندگان وسایل نقلیه كه قصد سفر به فرودگاه امام خمینی(ره) یا تهران را دارند می توانند از محور آزاد راه تهران- ساوه یا محور قدیم تهران- ساوه و نیز محور قدیم تهران- قم و بلعكس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

 آزاد راه اصفهان - كاشان

 تردد كامیونها و تریلرها از ساعت8روزدوشنبه سیزدهم خرداد تا ساعت24 روز چهار شنبه پانزدهم خرداد  وهمچنین از ساعت 14 تا 24 روز جمعه هفدهم خرداد از اصفهان به سمت كاشان  و قم ممنوع است و رانندگان اینگونه وسایل نقلیه باید از محور قدیم اصفهان- دلیجان- سلفچگان تردد کنند.

سیستان و بلوچستان

تردد كامیونها و تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت17 تا ساعت 21 روزهای یك شنبه و چهارشنبه دوازدهم و پانزدهم خرداد  از زابل به زاهدان و زابل نهبندان و مسیر مقابل ممنوع است.

همچنین تردد  تریلرها و كامیونها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16 تا ساعت 20 روزهای پنجشنبه و جمعه شانزدهم و هفدهم خرداد از محور زابل- زاهدان و بالعكس ممنوع می باشد.