اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متن نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر انقلاب


آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با ارسال نامه ای به محضر مقام معظم رهبری اعلام کرد: از سوی خود و خانواده بزرگ دستگاه قضایی از بیانات ناصحانه و ارزشمند حضرت مستطاب عالی در جمع مردم شریف آذربایجان شرقی تشکر و اعلام می نمایم در مسیر اجرای توصیه ها و تذکرات مشفقانه حضرتعالی همچون گذشته گام های استوار بر خواهیم داشت.

پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه: آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با ارسال نامه ای به محضر مقام معظم رهبری اعلام کرد: از سوی خود و خانواده بزرگ دستگاه قضایی از بیانات ناصحانه و ارزشمند حضرت مستطاب عالی در جمع مردم شریف آذربایجان شرقی تشکر و اعلام می نمایم در مسیر اجرای توصیه ها و تذکرات مشفقانه حضرتعالی همچون گذشته گام های استوار بر خواهیم داشت.

 متن کامل نامه به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارك قائد عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای(دامت بركاته)

سلام علیكم

با سپاس بیكران به آستان مقدس حضرت احدیت كه نعمت ولایت را بر این امت ارزانی داشته و آنگاه كه پاره ای سوء تدبیرها و گاه هواجس نفسانی در مسیر حركت انقلاب مشكلاتی را فرا می نهد، این حبل المتین الهی كشتی انقلاب اسلامی را به ساحل نجات رهنمون می شود.

اینجانب بر خود لازم می دانم از سوی خود و خانواده بزرگ دستگاه قضایی از بیانات ناصحانه و ارزشمند حضرت مستطابعالی در جمع مردم شریف آذربایجان شرقی تشكر نموده و اعلام نمایم ، در مسیر اجرای توصیه ها و تذكرات مشفقانه حضرتعالی همچون گذشته گام های استوار بر خواهیم داشت.

از خداوند متعال طول عمر با عزت و سلامت آن جناب را مسئلت می نمایم.


ویدیو مرتبط :
رهبر انقلاب: قوه‌ قضاییه باید از حقوق مردم با قدرت دفاع، و با متخلفان و قانون شکنان مقابله کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر معظم انقلاب


رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی محتوای نامه رئیس قوه قضائیه به مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی محتوای نامه رئیس قوه قضائیه به مقام معظم رهبری را تشریح کرد.
 
محمدعلی پورمختار با اشاره به نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر انقلاب در خصوص پرونده بورسیه‌ها، گفت: نظر آیت‌الله آملی این است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عدم ارجاع پرونده بورسیه‌ها به قوه قضاییه باید اصلاح شود و محدودیت مراجعه به قوه قضاییه در خصوص این پرونده برداشته شود.
 
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید کمیته‌ای در شورا برای بررسی شکایت بورسیه‌ها تشکیل شود که به نظر من هم این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ناقض قانون اساسی است.
 
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه قانون اساسی، دادگستری‌ها را مرجع تظلم‌خواهی قرار داده است، گفت: اگر چنین قانونی را مجلس تصویب می‌کرد، شورای نگهبان رد می‌کرد.
 
پورمختار اظهار داشت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این دلیل تصویب شد که آرایی از سوی دیوان عدالت در بعضی پرونده‌های مربوط به بورسیه‌ها صادر شده بود و شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد بود دیوان عدالت نباید به جزئیات ورود کند چون صلاحیت این ورود را ندارد.
 
به گزارش مهر بر این اساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مواردی که مربوط به موضوعات علمی و آموزشی باشد قوه قضائیه نمی‌تواند ورود کند زیرا صلاحیت این کار بر عهده نهادهای علمی و آموزشی است ولی اگر مسئله‌ای در حوزه علمی آموزشی نباشد قوه قضائیه می‌تواند ورود داشته باشد.
 
با توجه به این مصوبه دانشجویان بورسیه نمی توانند در خصوص وضعیت خود و نحوه عملکرد وزارت علوم به قوه قضائیه شکایت کنند. این دانشجویان اخیرا نیز در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار ابطال این مصوبه و مصوبه ‌های غیر قانونی و خارج از حدود دیگر شدند تا زمینه شکایت این دانشجویان به مراجع قضایی فراهم شود. آیت الله آملی لاریجانی هم نامه ای را در خصوص مصوبه شورا به مقام معظم رهبری نوشته است.