اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لحظه تحویل سال 91 با این مجریان در تلویزیون


برنامه‌های ویژه تحویل سال تلویزیون همپای سایر تولیدات مناسبتی، حالا دیگر بدل به یك كورس رقابت جذاب و پر تب‌وتاب برای شبكه‌های مختلف و مردم شده‌اند.

سینما نگار: برنامه‌های ویژه تحویل سال تلویزیون همپای سایر تولیدات مناسبتی، حالا دیگر بدل به یك كورس رقابت جذاب و پر تب‌وتاب برای شبكه‌های مختلف و مردم شده‌اند.

هر شبكه بنابه خلاقیت‌های مدیران و برنامه‌سازانش و برنامه‌ریزی‌های روزهای پیش از نوروز، به جلب مخاطبان گسترده‌ای می‌اندیشد كه پای سفره هفت سین،‌ آغاز سال جدید را به انتظار نشسته‌اند.

امسال، اما نكته جالب درباره برنامه‌های تحویل سال جدید شبكه‌ها، هشدارها و موضعگیری‌های سختگیرانه مقام‌های مسؤول در رسانه ملی پیرامون عدم پرداخت مبالغ كلان به مهمانان این ویژه برنامه‌هاست.


مدیر شبكه یك خطاب به هنرمندانی كه دستمزد بالا برای حضور در این ویژه برنامه‌ها طلب می‌كنند از عبارت «از این خبرها نیست» استفاده می‌كند و یكی از تهیه‌كنندگان ویژه برنامه سال تحویل شبكه تهران، بودجه‌ این شبكه را محدودتر از آن می‌داندكه تن به پرداخت رقم‌های كلان دهد.

تمام شبكه‌ها به جز شبكه چهار مجریان و تعدادی ازمهمانان برنامه‌های تحویل سال خود را انتخاب كرده‌اند و امور تولید در جریان است.

به ویژه كه زمان تحویل سال 91 ، ساعت 8:44 دقیقه صبح است و برنامه های ویژه این زمان،از شب قبل آغاز می شوند.آنچه می‌خوانید، حاصل پیگیری‌های ما در این‌باره و حاوی چند گفت‏وگو با برنامه‌سازان است.


شبكه یك، مثل همیشه!

شبكه یك سیما هرچند به دلیل گستره وسیع بینندگانش بیشتر توی چشم است اما،‌ معمولاً ترجیح می‌دهد در چارچوب قواعد همیشگی تلویزیون حركت كند و چندان اعتقادی به تغییر سیاست در مقاطع مهم ندارد. این شبكه امسال به گفته مدیر روابط عمومی شبكه یك از سه مجری در سه دوره زمانی بهره می‌گیرد.



 بخش نخست كه امیرحسین مدرس مجری‌ آن خواهد بود، از دوشنبه شب (29 اسفند) آغاز می‌شود و تا اوایل بامداد ادامه خواهد داشت. پس از او فرزاد جمشیدی روی صندلی این برنامه می‌نشیند و سپس یكی از چهره‌های بازیگر كه نام او بزودی اعلام می‌شود، اجرا را تا دقایق تحویل سال در دست می‌گیرد. الهام حمیدی یكی از مهمانان این برنامه خواهد بود.

شبكه دو؛ علیخانی و شادی‌های نوروزی

«من چندان اعتقادی به ماراتن ندارم و فارغ از كل‌كل‌ها و كری‌خوانی‌های خاص این مناسبت‌ها بین برنامه‌سازان، هدف اصلی‌ام خوبی حال و خوشحال كردن مردم است. اگرچه من متهم به گریاندن مردم در برنامه«ماه عسل» هستم، اما تمركز امسال من در كنار اجرا و تهیه‌كنندگی همزمان برنامه تحویل سال شبكه دو، در دعوت از مهمانان به‌شیوه‌ای جدید است.



در واقع امسال همه مهمانان برایمان هدیه‌ای می‌آورند كه در معرض تماشای مخاطبان قرار خواهدگرفت. مهمانانی كه نه صرفاً از میان چهره‌های معروف، بلكه آمیزه‌ای از این چهره‌ها و افراد موفق در سال 90 خواهند بود».

اینها را احسان علیخانی، مجری و تهیه‌كننده برنامه تحویل سال شبكه دو به خبرنگار ما می‌گوید و ادامه می‌دهد: «نمی‌خواهم شعار دهم، اما واقعاً قصد داریم لحظات تحویل سال 91 را به زمانی پر از شور و نشاط و خنده برای بینندگان تبدیل كنیم و فكر می‌كنم دوستان در سایر شبكه‌ها هم بیشتر این نكته را در اولویت خواهند داشت،‌ ضمن اینكه حتماً برای دعوت از مهمانان دنبال دلیل می‌گردیم».

او همچنین خبر می‌دهد كه این برنامه در دو استودیوی مجزا اجرا خواهد شد كه در یكی خودش میكروفون اجرا را در دست خواهد گرفت و در دیگری شاهد حضور آزاده نامداری خواهیم بود و به تناوب، دوربین بین این دو در رفت‌وآمد خواهد بود. به گفته علیخانی، طرح دكورها ریخته شده و ساخت آنها بزودی آغاز می‌شود. با توجه به پرمخاطب و متفاوت بودن ویژه برنامه‌های ماه رمضان علیخانی كه با عنوان «ماه عسل» در شبكه سه معرفی می‌شود،‌ به نظر می‌رسد برنامه اخیر او هم جزو دیدنی‌ترین تولیدات آخر سال 90 شبكه دو قرار گیرد.

شبكه سه؛ فرزاد حسنی غافلگیر می‌كند!

شبكه سه را به علت قطعی بودن حضور فرزاد حسنی، پیشاپیش باید یكی از گزینه‌های جذاب درنظر گرفت.

حسنی می‌گوید: «چند سورپرایز خوب و جالب داریم و اغلب مهمانان را هم هماهنگ كرده‌ایم كه ترجیح می‌دهیم جزئیات را در روزهای آخر منعكس كنیم. از شب عید برنامه ما آغاز می‌شود و تا لحظه تحویل سال 91 ادامه خواهد داشت.



 این روزها هم سرگرم گرفتن استودیو و در تدارك ساخت دكورهای برنامه هستیم». حسنی غافلگیری را عنصر اصلی برنامه خود می‌داند و اعلام می‌كند كه ایده‌های بكری را پیش‌روی مخاطبان در شبكه سه قرار خواهند داد.

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود كه بدانیم حسنی در كنار این برنامه، ایام نوروز سریال ساختارشكن «مسیر انحرافی» را نیز در مقام یكی از بازیگران اصلی روی آنتن شبكه سه خواهد داشت. حسنی در این سریال نقش مردی به نام «عارف ساتور» را دارد و كسانی كه بخش‌هایی از بازی او را در این سریال دیده‌اند،‌ آن‌را یك اتفاق لذت بخش ودلنشین می‌دانند.

شبكه تهران؛ حضور مجریان نام‌آشنا

شنیده می‌شود شبكه تهران قصد دارد از یك بازیگر سرشناس تلویزیون و سینما برای اجرای بخش‌هایی از ویژه‌نامه خود دعوت كند،‌ اما هنوز چیزی قطعی نشده است.

محمدناصر كریمان، مدیر گروه فرهنگی و اجتماعی شبكه تهران در این‌باره به خبرنگار ما توضیح می‌دهد: « ما معتقدیم تمام مجریان شبكه تهران در همه فراز و نشیب‌‌ها همراه این شبكه بوده و هستند و نباید حق و سهم آنان را در مناسبت‌های خاص و موقعیت‌های ویژه اجرا، نادیده گرفت.

بر همین اساس امسال هم در ویژه برنامه تحویل سال، چهره‌های نام آشنایی چون محمود شهریاری، كاظم احمدزاده، محمد سلوكی، هومن حاجی عبداللهی و ... سكان اجرا را در دست خواهند گرفت».


كریمان درباره مهمانان این برنامه می‌گوید كه هنوز به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ایم و دو تهیه‌كننده (معصومه فرد شاهین و محمدحسین قره‌تپه) در حال تدارك امور این ویژه برنامه هستند.

با این وجود طبق شنیده‌ها، حامد كمیلی جزو گزینه‌های حضور در سمت مجری این ویژه برنامه است كه «بهترین روز خدا» نام دارد.   


ویدیو مرتبط :
لحظه سال تحویل 91

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تدارک ویژه تلویزیون برای لحظه تحویل سال


محمد قنبری که بیش از 10 سال تهیه‌کنندگی برنامه‌های تحویل سال تلویزیون را عهده‌دار بوده است، درباره‌ی اهمیت این برنامه‌ها گفت: هر ویژه‌برنامه تحویل سال، در هر مقطعی که تولید می‌شود، ویژگی خود را دارد.

خبرگزاری ایسنا: محمد قنبری که بیش از 10 سال تهیه‌کنندگی برنامه‌های تحویل سال تلویزیون را عهده‌دار بوده است، درباره‌ی اهمیت این برنامه‌ها گفت: هر ویژه‌برنامه تحویل سال، در هر مقطعی که تولید می‌شود، ویژگی خود را دارد؛ ویژگی هر کدام از شبکه‌ها این است که همزمان با تحویل سال برنامه‌ای را بسازند و مردم بین آنها قیاس ایجاد کنند؛ قیاسی که کمتر در برهه زمان برای شبکه‌ها اتفاق می‌افتد. به همین جهت است که برنامه تحویل سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: برنامه تحویل سال امسال نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به این جهت که مقارن با ایام فاطمیه است. در این راستا نیازمند این هستیم که ضمن اینکه باید سُرور تحویل سال را داشته باشیم، حریم این مناسبت مذهبی را هم حفظ کنیم.

قنبری که عهده‌دار تهیه‌ی برنامه تحویل سال شبکه تهران است‌، درباره تفاوت ویژه‌برنامه‌های امسال تحویل سال تلویزیون نسبت به گذشته عنوان کرد: هر سال برنامه‌های سال تحویل ویژگی‌های خود را دارند، به ویژه امسال که مصادف با ایام فاطمیه هستیم؛ با این شرایط نیازمند این هستیم که ضمن اینکه ویژه برنامه‌های نوروز را تولید و پخش می‌کنیم، حریم ایام مذهبی را هم حفظ کنیم.

وی ادامه داد: این شرایط کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. اما در شرایط سخت است که نوآوری بیشتری صورت می‌گیرد.

این تهیه‌کننده درباره برنامه تحویل سال شبکه تهران نیز گفت: در حال حاضر در حال طراحی در شبکه تهران هستیم با این تفاوت که کمی طراحی‌مان را نسبت به سال‌های گذشته تغییر داده‌ایم، تا در برگیرنده دو موضوع نوروز و ایام فاطمیه باشد.

قنبری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی‌اش از برنامه‌های تحویل سال سال‌های اخیر تلویزیون، گفت: هر کدام از شبکه‌ها همزمان با تحویل سال، ویژه‌برنامه‌ای را می‌سازند تا مردم بین آنها قیاس کنند، که این مقایسه کمتر در برهه‌های دیگر زمانی برای شبکه‌ها اتفاق می‌افتد. به همین جهت است که برنامه تحویل سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمد قنبری آخرین برنامه تحویل سال خود را در سال 92 و در شبکه سه سیما با اجرای علی ضیاء ارائه کرد. وی همچنین تهیه‌کننده برنامه‎هایی همچون «شب شیشه‌ای»، «عبور شیشه‌ای»، «مثلث شیشه‌ای» و ... بوده است.

در سال‌های گذشته ساخت ویژه‌برنامه تحویل سال به ماراتنی نفس‌گیر برای شبکه‌های مختلف سیما تبدیل شده و هر کدام از شبکه‌ها تمام تلاش خود را برای هر چه بیشتر دیده شدن ویژه‌برنامه‌هایشان انجام دادند.

امسال با وجود تغییر مدیریت در صداوسیما و همچنین تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز می‌توان ویژه برنامه‌هایی متفاوت را برای لحظات تحویل سال در شبکه‌های تلویزیونی انتظار کشید.