اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی: احمد شهید فقط اسم اسلامی دارد


رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: احمد شهید از اسلام فقط اسم آن را دارد و وی اصلا گزارشگری نمی کند .

واحد مرکزی خبر: رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:عنوانی که سازمان ملل برای حقوق بشر استفاده می کند برای کرامت انسان و جلوگیری از تضییع حقوق مظلومان نیست بلکه کشورهایی که خوی استکباری دارند آن را برضد ما استفاده میکنند.

وی گفت: برخی مقامات نیز که برای گسترش روابط به ایران سفر می کنند با طرح این مباحث و رفتارشان  حضورشان را زهراگین  می کنند .

لاریجانی درباره گزارشی که احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر ایران  صادر کرده است افزود: اتهامات شورای حقوق بشر سازمان ملل را در 40 صفحه یک به یک پاسخ داده ایم .

وی با بیان اینکه آمریکایی ها و غرب نمی توانند به صورت حرفه ای حریف ما شوند گفت : این کشورها موضوع حقوق بشر را مانند جریان هسته ای از مسیر اصلی خارج کردند.

لاریجانی افزود: غربی ها به کشورهایی که در اطراف ما حتی برگزاری یک انتخابات ندارند، میلیاردها دلار سلاح می فروشند و از آنها حمایت می کنند اما درباره جمهوری اسلامی ایران برای توجیه اقدامات تخاصمی دیگر بحث حقوق بشر را مطرح می کنند .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: احمد شهید زمانی که  مقام رسمی مالدیو بود بارها به سرزمین های اشغالی سفرکرد و رابطه رژیم صهیونیستی را با مالدیو گسترش داد .

وی گفت: احمد شهید از اسلام فقط اسم آن را دارد و وی اصلا گزارشگری نمی کند .

لاریجانی افزود: احمد شهید از روزی که گزارشگر ویژه سازمان ملل شد هر روز بر ضد ایران  مصاحبه می کرد که این خلاف گزارشگری است .

وی به موضوع اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و تروریست ها که در گزارش احمد شهید آمده است اشاره و اضافه کرد :80 درصد اعدام ها مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است و سازمان ملل باید  به این دلیل از ما قدردانی کند .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود:آلوده شدن احمد شهید به دفاع از تروریست فراتر از گزارش اعدام 16 تروریست در ایران است زیرا وی مجموعه تروریست ها را به عنوان مدافعان حقوق بشر می داند و از تحت تعقیب بودن آنها انتقاد می کند .

لاریجانی گفت: احمدشهید به اسلام احترام نمی گذارد و این برای سازمان ملل خفت بار است .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: وی در گزارش های خود به جای گزارشگری نقش یک مرشد را بازی می  کند .

لاریجانی با بیان اینکه اسناد سازمان ملل 60 سال است تصویب شده و کشورهای اسلامی در آن نقش نداشته اند گفت : احمد شهید به آزاد نبودن همجنس بازی در ایران انتقاد می کند  اما تا 20 سال پیش کشورهای غربی نیز این مسئله را جرم می دانستند .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: چطور شده است اکنون که غرب همجنس گرایی را روشنفکری و مد می داند، احمد شهید می خواهد  زندگی غربی را به همه جا گسترش دهد.

وی گفت : گزارش احمد شهید استدلالی نیست اما ما پاسخ وی را با استدلال داده ایم  .

لاریجانی گفت : تعامل ما با جهان  براساس میدان تعامل است اما در برخورد  تخاصمی  راهبرد ما مقاومت سرسختانه است  .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود : مقاومت  ، جمهوری اسلامی  ایران را به پیشرفته ترین و تاثیرگذارترین کشور منطقه تبدیل کرده است و هر کس از ما مانند حزب الله  لبنان پیروی می کند پیروز می شود .

لاریجانی ، احمد شهید را  غیرحرفه ای ترین فرد سازمان ملل خواند و گفت: وی در گزارش های پیشین خود مطالب را از پایگاههای اینترنتی جمع آوری می کرد .

وی با بیان اینکه  گزارش حقوق بشر باید بر اساس  قانون کشورها  تنظیم شود افزود: در قانون ما اقلیت های مذهبی تعریف شده و بهائیت از نظر قانون ، فرقه است نه اقلیت مذهبی.

لاریجانی گفت: رفتار ما با بهائیان براساس قوانین شهروندی است و کسی را به خاطر بهائی بودن در زندان و تحت فشار نداریم .

لاریجانی گفت : در عین حال اگر کسی از قوانین تخطی کند  اگر شیعه هم باشد با آن  برخورد می کنیم .

وی افزود: گزارش احمد شهید درباره  برخی زندانیان، حرکت  نژاد پرستانه است و نباید  زندانیان را بر اساس فرقه  تقسیم کنیم  و این در قوانین  بین المللی رد شده است .

لاریجانی گفت: همکاری بهائیت با صهیونیست ها و قرار گرفتن پایگاه آنها در حیفا از نظر ملت ما پنهان نیست .

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در فتنه سال 88 تحولی در تحریکات غرب ایجاد شدو آنها فرقه هایی که از نظر سیاسی وارد عرصه نشده بودند  تشویق به حضور در این عرصه کردند .

لاریجانی گفت : آنها هر روز بهائیت  را  تشویق می کنند و این کار خطرناکی است .

وی درباره  ممانعت کسانی که می خواهند  از فرقه بهائیت خارج شوند نیز گفت : این مسئله که در فرقه بهائیت  وجود دارد خلاف قانون است .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: چهار فردی که  احمد شهید در گزارش خود به تحت تعقیب قرار گرفتن  آنها در کردستان اشاره کرده است عضو پژاک هستند و یکی از آنها عامل ترور یک نانواست.

وی با بیان اینکه تهاجم غرب درباره حقوق بشر برضد جمهوری اسلامی ایران واقعی و تمام عیار است گفت: در مقابل آنها مانند کوه ایستاده ایم  .

لاریجانی گفت : ما با دنیا گفتگو می کنیم اما این معنای محاکمه نیست  که آنها  یک طرف میز بنشیند و ما را محکوم کنند .

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود : نباید اجازه دهیم  غرب چهره جدید  دیپلماسی دولت  را با زهر حقوق بشری خدشه دار کند .

لاریجانی گفت : کسی با ایران می تواند تعامل داشته باشد که به آن احترام بگذارد  و هر کس به ما تهاجم خصمانه داشته باشد، با مقاومت سرسختانه  حول محور حق روبرو می شود .

وی درباره منشور حقوق شهروندی که دولت آن را ارائه کرده است گفت : این منشور نیاز به دقت بیشتری دارد  که از آن  سوء‌استفاده نشود  .

لاریجانی گفت : طرفدار این منشور هستم  اما عبارات آن باید از ابهام دربیاید  .

این تحلیلگر مسائل سیاسی  اضافه کرد : دولت های غربی هیچ علاقه ای به دولت آقای روحانی ندارند  و اگر ابراز علاقه ای وجود دارد برای این است که به این دولت بگویند  به سمت ما بیا و خواست های ما را اجرا کند .


ویدیو مرتبط :
مصاحبه برادر شهید احمد میرصادقی سالکویه درمورد شهید(شهید تحصیل کرده و ترور بخش کومله)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقادات محمد جواد لاریجانی از احمد شهید


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران بیشتر به عنوان یک هنرپیشه تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران از یک رسانه به رسانه دیگر می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران بیشتر به عنوان یک هنرپیشه تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران از یک رسانه به رسانه دیگر می‌رود.

 محمدجواد لاریجانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران درباره گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران، اظهار کرد: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران بارها تقاضا کرده است که به ایران بیاید. سوال ما این است که متد کارش تبلیغات است یا گزارشگری.

وی ادامه داد: ما با گزارشگری هیچ مشکلی نداریم، اما آقای گزارشگر تمام نرم‌های حرفه‌ای گزاشگری را زیر پا گذاشته و به عنوان هنرپیشه تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران از یک رسانه به رسانه دیگر می‌رود و سخنان نابجا و اتهامات نابه‌جا مطرح می‌کند.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ما با یک گزارشگر با یک متد گزارشگری روبه‌رو نیستیم بلکه با یک تبلیغات مواجه هستیم.